Redaksjonen. Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Rimelige APC er stor som en banan og henter operativsystemet fra Google. VIA slipper PC i knøtte-klubben Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Må være full HD for at det skal være interessant å koble til en TV, hvilket egentlig er den eneste bruken jeg kan ha for en slik PC. 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) syntes 13,5/4w virker veldig høyt egentlig. håper de inkluderer mulighet til å kjøre en ren linux dirsto også. edit: det er vist helt åpent for å gjøre hva man vill med hw ifølge dems faq Endret 29. mai 2012 av kjeLL// Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Synd at den ikke støtter full HD, men kanskje de kommer med en modell som gjør det senere, jeg venter forøvrig på min Rasperry Pi samt kabinett fra Modmypi, men det kommer vel ikke før i juli. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) syntes 13,5/4w virker veldig høyt egentlig. Jeg stusset på det samme og måtte ta en kikk til på hovedkortet. Den gangen Intel 386/486 var tingen utstyrte de alle prosessorene med over ca 3W TDP med kjøleribbe (ingen vifte) for å unngå overoppheting. Dette hovedkortet har bare én komponent som kan utvikle noe særlig varme, det er prosessoren. Da er det litt merkelig at den ikke har noen kjøleribbe. En annen ting er at 13 W høres veldig mye ut til å være 800 MHz ARM. Mobiltelefoner har jo ofte 1,2-1,6 GHz dobbeltkjerne ARM som jeg tipper bruker 4-5W på det maksimale. En tredje ting er at standard mikro-ATX/nano-ITX kabinetter blir unødvendig stort for dette hovedkortet. Da velger jeg mye heller Rapsberry Pi + spesialtilpasset kabinett. Med litt valutasvingninger så havner nok Rapsberry Pi på under tollgrensa og da blir det ennå billigere sammenlignet med Via APC. Endret 29. mai 2012 av Simen1 1 Lenke til kommentar
HKO Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 De kommer vel sikkert kjapt oppdateringer med dobbelkjerne og 1080 støtte. Det som er interessant for min del, er om den har støtte for touch skjermer. Da er det virkelig spennende. Lenke til kommentar
Noxe Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 De kommer vel sikkert kjapt oppdateringer med dobbelkjerne og 1080 støtte.Det som er interessant for min del, er om den har støtte for touch skjermer.Da er det virkelig spennende. Vet ikke helt om du troller eller hva du gjør her. Men dobbelkjerne er noe som er fysiskt i prosessoren, har ikke noe med software å gjøre. Og den "vil" ha støtte for touchskjermer, så lenge skjermen koblet til støtter dette og bruker USB og de/eller noen lager software som takler touch input. Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 De kommer vel sikkert kjapt oppdateringer med dobbelkjerne og 1080 støtte.Det som er interessant for min del, er om den har støtte for touch skjermer.Da er det virkelig spennende. Vet ikke helt om du troller eller hva du gjør her. Men dobbelkjerne er noe som er fysiskt i prosessoren, har ikke noe med software å gjøre. Og den "vil" ha støtte for touchskjermer, så lenge skjermen koblet til støtter dette og bruker USB og de/eller noen lager software som takler touch input. Oppdateringer kan da gjelde hardware også! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå