Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener å huske at man får veldig høye temperaturer i IntelBurnTest, så 90°C er ikke nødvendigvis så dårlig. Hva slags temperaturer får du under mer vanlige situasjoner som spilling?

til vanlig ligger jeg på mellom 30 - 40 grader, men kommer jo helt an på hva rom temperaturen er pluss at jeg ikke har dratt BF3 fram enda. Men skal installere det og teste ;)

 

 

 

Ang Intel Burn test så leste jeg også at denne brenner CPUen din enda hardere en feks Prime95. Derfor valgte jeg denne dreperen :p

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Driver med å klokker min 3970x nå. Bruker offset mode og må sette -0.030 for å få load 1.35v i cpuz. Primer95 med 4.8ghz og ser ut til å virke bra.

 

Men andre nettsteder anbefaler at man stiller den til 0.020, men da får jeg 1.4v++. Noen som har opplevd det før?

post-74183-0-70164100-1379243928_thumb.png

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det går ikke å si noe sikre anbefalinger som gjelder for alle, innen OC. Det vil jo variere med bla. hovedkort, PSU og ledningene, hvordan ledningene er krøllet/lagt ut, og CPUen din sine elektriske egenskaper.

 

Personlig liker jeg bare at den skyter litt over under last, for det er jo nettopp da den trenger litt ekstra.

Lenke til kommentar

Prvøde meg kjapt med bclk-klokk uten å røre multiplieren. 100 --> 105 --> 108 blåskjerm. Kjører bare 102 nå. Kjenner jeg må lese meg litt opp på dette her igjen. Lenge siden jeg har klokket. Forrige gang var i5 750 som jeg tok fra 2,667 ghz til 4.0 ghz stabilt.

På Sandy Bridge,Ivy Bridge og Hasswell må du klokke med multiplier ikke BCLK(kan øke den lett til 101-105), helt anerledes enn 1366 og 1156 der man klokket på BCLK/FSB.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjønner meg ikke på den adaptive voltage-funksjonen på mitt Z87I-Pro hovedkort. Ønsker å kjøre 4,4 ghz på 1,22 voltage, men skjønner ikke helt hvordan jeg får satt den som adaptive. Den spretter opp høyere selv om jeg har derfinert øvre grense(?)

 

post-47230-0-72732200-1380913117_thumb.jpg

 

post-47230-0-31491700-1380913133_thumb.png

 

 

Noen som kjenner til denne funksjonen på Asus?

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Kjenner ikke funksjonen overhode, men det står hvit på blått at du har satt spenningen til 1.43v + 0,4v offsett + 0,8V ekstra ved turbo...

 

Jeg har aldri vært borti en slik funksjon, men mattestykket i bildet sier at du nok kan forvente...veldig høy spenning, rundt 2.6V så jeg er vel ikke sjokkert. :-P

 

Som selvsagt er ekstremt høyt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...