Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jo noe med at man blåser mest luft ut bare uten å få jetfly huset.

Samme kubikkfot pr time, 10 dB ned.

Det skjønner jeg jo, men da er vel poenget at du har bytta viftene og ikke at lyset står på Nivå 3 :)

 

Man kan jo kjøre viftene manuelt så slipper man at de er temperaturstyrte. Det fikk iallefall jeg best resultat med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor langt tror dere jeg kan strekke meg med NH-D14 på en i5 3570K? Kjører stabilt nå på 4.2GHz med Voltage på auto i bios så når jeg sjekker kjører den på rundt 1.260 V. Og er det egentlig noe mer jeg burde endre på enn CPU Ratio og Volt? Hvilke fordeler/ulemper vil jeg få med å skru av for eksempel Intel Turbo og Enhanced Turbo?

 

Edit: Ligger forresten på rundt 40 grader idle.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Når dere overklokker, pleier dere å tukle med BLCK? Jeg har som vane å ikke leke med den og heller bare ha den på 100 og gange med f.eks 45. :p

Ja jeg bruker å tukle BCLK og Straps innimellom, du kan feks klare deg med lavere vcore med 125 BCLK x 40 MP enn du må med 100 BCLK x 50 MP. har ikke sett så mange 3930K som fikser høyere straps.

Begynner du å klokke BCLK utenom straps så må du være klar over at det påvirker alt annet som minne, PCIe freq etc..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ja jeg bruker å tukle BCLK og Straps innimellom, du kan feks klare deg med lavere vcore med 125 BCLK x 40 MP enn du må med 100 BCLK x 50 MP. har ikke sett så mange 3930K som fikser høyere straps.

Begynner du å klokke BCLK utenom straps så må du være klar over at det påvirker alt annet som minne, PCIe freq etc..

 

Lærerikt innlegg! Da er det sikkert fult mulig for meg å oppnå høyere klokk. :)

Skal se hva jeg kan få til med 3930K'en min i morgen, nå blir det rett og slett å ta kvelden gitt.

Lenke til kommentar

Heisann folkens ;)

 

 

Sitter med en 4770K + MSI mpower max.

Pluss en god luftkjøler.

 

 

Tenkte å hive meg på å overklokke denne.

 

Men er nå så jævla mye du kan stille på i bios.

 

hadde tidligere et AM2+ hovedkort med cpu som jeg fant lett ut av med en gang. Klarte 3,5GHz med en spenning på 1.5V. (som var maks uten å grille cpuen på luftkjøling)

 

 

 

Nå sliter jeg littegrann.

 

 

Fortell meg at det er like lett denne gangen også, hva skal jeg trykke på ? :p

 

 

Håpte å nå 4.6 - 4.7GHz viss det er mulig, hører dem sliter litt med haswell generelt med overklokking.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Heisann folkens ;)

 

 

Sitter med en 4770K + MSI mpower max.

Pluss en god luftkjøler.

 

 

Tenkte å hive meg på å overklokke denne.

 

Men er nå så jævla mye du kan stille på i bios.

 

hadde tidligere et AM2+ hovedkort med cpu som jeg fant lett ut av med en gang. Klarte 3,5GHz med en spenning på 1.5V. (som var maks uten å grille cpuen på luftkjøling)

 

 

 

Nå sliter jeg littegrann.

 

 

Fortell meg at det er like lett denne gangen også, hva skal jeg trykke på ? :p

 

 

Håpte å nå 4.6 - 4.7GHz viss det er mulig, hører dem sliter litt med haswell generelt med overklokking.

 

Jeg satte kun cpu ratioen til 46 (4.6GHz) og alt annet på auto. Funker som bare det. :) Ser at volten kanskje er litt høy når jeg spiller tunge spill o.l, men siden temperaturen er fin så bryr jeg meg ikke så mye om det. ^^

Var med et program med hovedkortet mitt som lar meg overklokke i windowsen.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...