Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Noen Som kan si en kjapp beskrivelse av hva eg må aktivere deaktivere eller stille på for og få klokket min 2600k til 4.5-5ghz ? har Asus P6p68 pro hk :)

 

Det eg har prøvd er og sette ai overclokker til manual og stil på multiplieren..

kommer ikke så høyt da før den klikker..

har ikke stilt på v-core eller andre spenninger da eg ikke er sikker på ka eg ska sette den til...

Er det noe eg må deaktivere? tubomode? c1e? hyperthreading? osv? :p

Takker for hjelp :)

http://hardforum.com/showthread.php?t=1578110

 

Takker den var bra :)

Men noen som vet hva max V-core er på de cpuene? 2600k? vet det er inviduelt men sånn ca.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vet, de fleste pleier å si 1.35V eller 1.4V, Intel har sagt 1.52V

Vist intel sier skjøl 1.52 så kan en vell ligge seg under det en plass og vere utenfor "stor" fare for og svi den? :p

Hvem vet, har ikke lest noen som har svidd sin brikke enda. 1.52V pleier dog å være ekstremt varmt.

Personlig holder jeg meg under 80C og 1.4V

 

Kjører nå 4.8 ghz på 1.45v kjørt prime 95 i 1 time og gamet bc2 i 2 timer... alt går stabilt:)

max temp 68c på cpu i prime

har prøvd på 5 ghz men klikka i prime da... må kankje øke volten mye og det gidder eg ikke så får holde med 4.8 tenker eg :)

Lenke til kommentar

Ingen vet, de fleste pleier å si 1.35V eller 1.4V, Intel har sagt 1.52V

Vist intel sier skjøl 1.52 så kan en vell ligge seg under det en plass og vere utenfor "stor" fare for og svi den? :p

Hvem vet, har ikke lest noen som har svidd sin brikke enda. 1.52V pleier dog å være ekstremt varmt.

Personlig holder jeg meg under 80C og 1.4V

 

Kjører nå 4.8 ghz på 1.45v kjørt prime 95 i 1 time og gamet bc2 i 2 timer... alt går stabilt:)

max temp 68c på cpu i prime

har prøvd på 5 ghz men klikka i prime da... må kankje øke volten mye og det gidder eg ikke så får holde med 4.8 tenker eg :)

 

Du skal normalt sett klare 4.5 på 1.24-1.27 vcore. Over 4.5 må man øke volten ganske kraftig for hvert steg man går opp. Kjører fint 4.5 med stock kjøling inntil jeg får ny bakplate til noctuakjøleren.

Lenke til kommentar

Har selv intel 2500k, asus p8p67.. Hvor mye kan man tjene på å klokke den fra 3,3 ghz til fks 4,3 ghz ? Hvis 4,3 er optimalt for en nybegynner.

 

Er det rett og slett mye jeg går glipp av ved å bare la den kjøre på 3,3 ?

Det kommer helt an på hva du gjør.

 

Kjører du Crysis, BF:BC2, BF3 og lignende vil du se en liten vinning med mindre du har en ekstrem grafikkløsning.

Er det snakk om Starcraft 2 eller Civ 5 ser du mer.

Lenke til kommentar

Har selv intel 2500k, asus p8p67.. Hvor mye kan man tjene på å klokke den fra 3,3 ghz til fks 4,3 ghz ? Hvis 4,3 er optimalt for en nybegynner.

 

Er det rett og slett mye jeg går glipp av ved å bare la den kjøre på 3,3 ?

Det kommer helt an på hva du gjør.

 

Kjører du Crysis, BF:BC2, BF3 og lignende vil du se en liten vinning med mindre du har en ekstrem grafikkløsning.

Er det snakk om Starcraft 2 eller Civ 5 ser du mer.

 

Er vel andre ting hvor man får et større utbytte av det, enn i spill.

Lenke til kommentar

Fikk veldig lett satt opp prosessorhastigheten min til 3,9ghz. ( i7, 2600k. ) Skal se om jeg får den opp i 4,2 eller mer i dag, når jeg har litt mer tid. :) Den varmeste kjernen min er på 57 grader med Prime 95 på Torture test etter 40 minutter.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Fikk veldig lett satt opp prosessorhastigheten min til 3,9ghz. ( i7, 2600k. ) Skal se om jeg får den opp i 4,2 eller mer i dag, når jeg har litt mer tid. :) Den varmeste kjernen min er på 57 grader med Prime 95 på Torture test etter 40 minutter.

Disse prosessorene blir ikke varme før du nærmer deg 4.5GHz. Alt under dette får man lett til i løpet av 10 minutter.

 

Det kan selvfølgelig være lurt å gjøre det i små hopp for å være sikker på at man har kontroll da :)

Lenke til kommentar

Fikk veldig lett satt opp prosessorhastigheten min til 3,9ghz. ( i7, 2600k. ) Skal se om jeg får den opp i 4,2 eller mer i dag, når jeg har litt mer tid. :) Den varmeste kjernen min er på 57 grader med Prime 95 på Torture test etter 40 minutter.

Disse prosessorene blir ikke varme før du nærmer deg 4.5GHz. Alt under dette får man lett til i løpet av 10 minutter.

 

Det kan selvfølgelig være lurt å gjøre det i små hopp for å være sikker på at man har kontroll da :)

 

Skal det, ja. Problemet er bare det at jeg skal i et selskap i dag i regi av skolen, så jeg kommer ikke hjem før i kveld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk

Hvor mye kan jeg overklokke? :new_woot:

975 MHz på Core

2440 MHz på Shader

1350 MHz på Memory

 

Du trenger da ikke meg til å lese av grensene i programmet for deg?

Hvafforno? :p Lurte på hvor mange Mhz jeg kan øke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...