Gavekort Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Når CPU blir stresset så skal den konstant være på 9, det er selve smartheten med denne greia. Den sparer på krefter når den ikke er i bruk og kjører på når den trenger det. Lenke til kommentar
gast Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Men; er det kjent at OCCT kan vise feil? Siden den stresser CPU 100% vil ikke speedstep osv redusere multiplieren Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Når OCCT stresser CPU så vil multiplieren hoppe opp til det maksimale, og der vil den bli til den ikke blir stresset lenger, så jeg tviler på at OCCT viser feil. Lenke til kommentar
gast Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Stemmer. Men altså, jeg leter fortsatt etter en forklaring på hvorfor OCCT viser 3,6 gHz i starten og hopper ned til 2,4 gHz og så opp igjen, og ned igjen under testinga. Det står stort sett 100% på belastning hele tiden. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Orker ikke å lese gjennom alt her, så dette har sikkert vært oppe før, men tvi tvi: har noen en kjapp gudie for å klokke Intel Centrino Dual prosessor litt? er ikke keen på å klokke mye, men hvis "litt" er risikofritt..? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Orker ikke å lese gjennom alt her, så dette har sikkert vært oppe før, men tvi tvi: har noen en kjapp gudie for å klokke Intel Centrino Dual prosessor litt? er ikke keen på å klokke mye, men hvis "litt" er risikofritt..? Hvis du har en jalla-laptop så må du ty til BIOS-cracking og annet bæsj. Sleng opp specs så kan jeg se om jeg kan bidra med noe. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Driver å clocker for første gang nå. Eneste jeg har gjort er å stille på "CPU Frequensy" i BIOS, er det alt som skal til, eller er det mer som skal stille på? Har fått den opp med 300Mhz ved å sette CPU Frequensyen til 220 instede for auto, men jeg får ikke stillt den stort høyere uten å boote inn i en blåskjerm, feks 235 går ikke, mulig 230 fungerer, skal teste. Edit: Fikk stillt opp til 225, men dette ble såpass ustabilt at jeg prøvde noe andre greier Satt den på Overclock profile, og satt denne på 7% som var maks. CPU-Z viser 2.77 Ghz, jeg merker ingen forskjell på idle temps (Trur jeg har litt for overkill viftesystem), er det noen måte for meg å clocke enda høyere? Endret 9. september 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hva står Vcore på? Auto eller verdier du selv har satt den på? Endret 9. september 2009 av TMWH Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har ikke stilt på den, så regner med at den står til auto. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Du bør sette verdiene for Vcore selv, da du har meg kontroll over varmen. Stiller du volten opp et hakk, kan du nå høyere frekvenser. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Så det er sånn at PCen blir mer ustabil med høy frekvens på lav volt? Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Som oftest. Er vell det som spiller størst rolle under 4GHz på litt moderne prosessorer. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Dreiv å årna litt fram og tilbake og kom opp til 3100 Mhz, kan vell nevne at det er en AMD Phenom 9950 BE, men den ble så ustabil, så jeg stillte tilbake, though jeg får den ikke til å bli varm. Eneste forskjellene jeg har på antall volt jeg skal gi CPUen er 50mV 100mV og 150mV. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er det noen her som vet om en butikk i Norge som selger termometere som går til -200 f.eks? Har lett ganske mye, men finner bare utenlandske sider. Er det ingen så selger dette i Norge, så det må bestilles fra et annet land uansett? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er det noen her som vet om en butikk i Norge som selger termometere som går til -200 f.eks?Har lett ganske mye, men finner bare utenlandske sider. Er det ingen så selger dette i Norge, så det må bestilles fra et annet land uansett? moderne kjøling.. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Til de som bruker i7 920: Bruker dere HT og LLC? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er det noen her som vet om en butikk i Norge som selger termometere som går til -200 f.eks?Har lett ganske mye, men finner bare utenlandske sider. Er det ingen så selger dette i Norge, så det må bestilles fra et annet land uansett? På jobben har vi Fluke infrarøde termometer, er ganske sikker på at de også har termometer som går så langt ned. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg trenger slike med tråd(probe). De var så dyre i Norge at jeg leter på ebay i steden, men hvis du kan lage meg en god deal, send gjerne en pm Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Vi selger ikke, jeg bruker det til vanlig, men jeg skal sjekke pris med leverandøren vårs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå