Uglegutt Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 I bios står det multiplier x8.0 mens på cpu-z ser den ut til å ha bestemt seg for x6.0..Bah. Er det engang mulig å ha mista 1 ghz ? >_> Du må disable speedstep eller c1e eller hva det nå heter. Den klokker ned når du ikke bruker cpu'en til noe. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Den ser ut til å være avslått. Hm. Har fått den til 3105 mhz nå. Vel, det er hvertfall enn start. På stock volt. Vet ikke om det er enn god ting eller ikke, men men. o: Endret 19. april 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Bah. Jeg får iiiikke til. >_> Kan 8gb ram ha noe å si ? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Har overklokket min Q6600 til 2,610GHz i BIOS nå. Men den viser bare 2,4GHz i Vista. CPU-Z viser core speed på 2,6GHz. Er dette normalt? Endret 29. april 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Bare lurer på enn ting. Kan grunnen til at jeg ikke klarer å få CPUen (E8400) stabil på mer enn 160mhz overklokk har noe med at jeg er veeldig forsiktig med voltage ? Jeg mener, jeg ser folk som er oppe på 1.2v mens jeg er for øyeblikket (ikke klokka atm) 1.12v. Noen ideer? Endret 29. april 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg bare lurer på en liten ting ang Gigabyte GA-EP35-DS4. Jeg synes at det er for lite valgmuligheter på minnedivideren. For å passere 4ghz så må jeg ha ganske bra klokk på brikkene og jeg tipper de ikke vil klare det. Er det noen justeringsmulighet på dette, noe jeg overser osv? På det gamle asus kortet som tok kvelden var det langt flere dividere på minnet, slik at det ikke var noen hindring. Endret 29. april 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Bare lurer på enn ting.Kan grunnen til at jeg ikke klarer å få CPUen (E8400) stabil på mer enn 160mhz overklokk har noe med at jeg er veeldig forsiktig med voltage ? Jeg mener, jeg ser folk som er oppe på 1.2v mens jeg er for øyeblikket (ikke klokka atm) 1.12v. Noen ideer? Ja, du har vært VELDIG forsiktig med volten din. Du kan du har garantien inntakt selv om du øker volten til 1.25V. Men også opp til 1.35V kan annses for trygt. Selv har jeg kjørt min E8400@4,6Ghz på 1.6V med kraftig luftkjøler, men dette var bare for å teste, og det var heller ikke stabilt. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hm. Får ta å prøve ! Edit: Kjører forresten stabilt på 3.7ghz nå, men det er med 1.328v :< Lenke til kommentar
sureup Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hey, jeg vet at hvis jeg setter opp FSBen så for å clocke cpu så clocker jeg også ram. Men jeg vet også jeg kan velge at RAMen ikke skal følge FSB økningen i bios. MEN så lurer jeg på, vil overclock av FSB påvirke noe annet? Som pci-e speeds osv? Er det altså noe annet jeg må ta forbehold om at vil få endringer når jeg egentlig bare skal clocke CPUen? btw grunnen til at jeg spør er at en dude snakket til meg om at jeg måtte locke pcie frekvensen på 100Mhz, men må jeg det eller vil den alltid bli på 100mhz uansett hvor mye jeg clocker fsb? Endret 3. juni 2008 av sureup Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Du må stille den til 100mhz manuelt. Hvis ikke vil du komme til å klokke den opp sammen med cpuen, noe du kan risikere å ødelegge skjermkotene dine med. Altså, hvis den står på [Auto] vil den økes samtidig som du øker FSB. Hvis du stiller den inn til noe manuelt(du skal stille til 100hmz), så vil den ikke bli påvirket av FSB. Tror forresten ikke du kan klokke kun cpu. RAMen vil følge med. Du kan jo derrimot endre multiplieren til RAMen. Utenom RAM og PCI er det ingenting som klokkes sammen med cpu. Endret 3. juni 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
sureup Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) ok takk men angående rammen så kan jeg fint med min 680i velge "unlinked" og dermed bare clocke CPUen mens rammen holder seg på stock edit: btw jeg har ikke sett noe auto eller manuelt på pcie frekvensen, men det står de er på 100mhz og at jeg kan endre det oppover hvis jeg vil, men ikke til noe auto, og jeg har prøvd å klokke og den har stått på 100mhz så jeg antar at det bare er manuelt Endret 3. juni 2008 av sureup Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er vel som med mye annet forskjellig fra mobo til mobo.. Jeg kan ikke låse min ram på mitt GA-X48-DQ6. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 PCI-E står på 100mhz i biosen din, fordi den skal holde nettopp 100mhz, så der virker alt riktig. For å unngå å klokke rammen endrer du bare forholdet til FSB noe du gjør ved å velge unlinked. Dermed velges forskjellige dividers etterhvert som FSB økes, og cpu klokken økes. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hva er verdensrekorden på Q9300? Har benchet og fått noen saftige resultater i dag.... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Ifølge HWbot så er den på 3920MHz. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg så også det, får håpe at det stemmer Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Var de så saftig ? :x Hva gjør FSBv btw ? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 hehe, ganske saftige ja Jeg vil dog ikke røpe for mye, men det kommer nok mer info om det på hw.no etter hvert Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Kult å høre _Sindre_ Tror dette er verdensrekorden, husk å legge ut scoren din på ripping.org også. 3,954GHz Q9300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå