Brian Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Lurer bare på en ting, jeg har så smått begynt å klokke PC-en. Men problemet er skjermkortet, når jeg klokker kortet med Rivatuner eller EXPERtool, så økes frekvensen på klokkeprogrammet. Men åpner jeg everest så ser jeg at core clock ikke vil klokkes opp uansett hva jeg setter verdien til. Til og med loggingsprogrammet i Rivatuner sier det samme. Minnefrekvensen klokkes opp, men ikke svarte om core vil. Endret 17. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Gjør det noe om Vcore står på Auto når man klokker, er ikke dette bare bra? Så slipper man å stresse med det? Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 http://www.break.com/index/breaking-the-ov...ing-limits.html Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Gjør det noe om Vcore står på Auto når man klokker, er ikke dette bare bra? Så slipper man å stresse med det? For å kunne overklokke lengre så må man ofte øke vcore fra hva den står på som normalt. Om den står på Auto så er det ikke sikkert du klarer å overklokke så langt. http://www.break.com/index/breaking-the-ov...ing-limits.html Er ganske gammel den der, men likevel morsom. Artig å se hvor stor påvirkning mange av de store overklokkerne har begynt å få på hardware-bransjen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 noen som vet om noen programmer som lar meg justere fsb i linux/ubuntu ? biosen min tilater ikke overklokking , eller jeg kan justere fbs i chunks på 33mhz hvist jeg ikke husker helt feil , noe som ikke akkurat er tweaking vennelig . Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Først og fremst: Har ikke overklokket CPU siden ca. PentiumII 450, så ikke le Har nettopp satt en Q6600 på et XFX 680i SLI til 2880MHz, satte den på 1.40V i BIOS i første omgang (CPU-Z viser 1.36V). Kjører det på en Zalman CNPS 9700 i et godt og luftig Antec 900. Er PC-en til brodern, så tenkte jeg bare skulle sette den til en safe setting, men klokke den litt, slik at han får litt ut av prosessoren og kjølinga. Har et par spørsmål. Tilnærmet idletemp (surfer jo litt nå etc.) på mellom 30 og ~42, høres det greit ut? På hvilken vcore vil dere si at en Q6600/XFX 680i SLI bør klare å være stabil slik ca? Kan jeg sette ned spenningen noe særlig tror dere? Laster ned 3DMark nå, har ikke stort på PC-en for å teste CPU-en noe særlig (kommer selvfølgelig å kjøre Prime etterhvert dog), men testa Lost Planet, og kjernene ble kaldere i følge SIW. Greit nok at spillet kanskje taxer GPU-ene mest, men var litt sært likevel. Core 0 ble kaldere enn den er nå f.eks., da jeg sitter og surfer (et par grader kaldere, nå er den omtrent 42, da var den rundt 40). [EDIT: Testa en gang til, og det viser seg at de to kjernene som blir brukt under spillingen legger seg på omtrent 50 grader]. Har forresten en G0, det er disse som har en TDP på under 100W? Vil vel regne med at jeg kanskje kan dra denne en del lengre på luft (såfremt ikke XFX-kortet er veldig hullete forbi 333, de fleste 680i SLI-kortene skal vel være det), mulig jeg setter den opp til ca. 3GHz og lar den stå der, om jeg finner ut at tempen er OK. Hva mener dere er forsvarlig idle/load-temp på Q6600? Er også litt redd for å sette den for høyt, siden jeg er overbevist over at ingen i familien kommer til å blåse PC-en rein for støv altfor ofte, og det er mange små ribber i dunken, for å si det slik. Endret 19. desember 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er det noen som har ATI 1900XT? Jeg har et kort som mangler et par smd komponenter og så lurte jeg på om noen kunne måle for meg? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Denne tråden var jo også for de som ikke hadde noen peiling på overklokking, riktig? Så her er mitt spørsmål: Hvordan overklokker man? Tja, det var vel ett enkelt spørsmål... Vær vennlige å gi meg en detaljert "guide" =/ På forhånd takk ^^ Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Denne tråden var jo også for de som ikke hadde noen peiling på overklokking, riktig? Så her er mitt spørsmål: Hvordan overklokker man? Tja, det var vel ett enkelt spørsmål... Vær vennlige å gi meg en detaljert "guide" =/ På forhånd takk ^^ Trenger guide jeg og^^ Jeg kan noe om overclocking men orker ikke å forklare, det er så mye Lenke til kommentar
camxer Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Denne tråden var jo også for de som ikke hadde noen peiling på overklokking, riktig? Så her er mitt spørsmål: Hvordan overklokker man? Tja, det var vel ett enkelt spørsmål... Vær vennlige å gi meg en detaljert "guide" =/ På forhånd takk ^^ Hvis du vil ha en guide så må vi først vite hvilket hovedkort og prosessor du har. Det finnes flere "generelle ocguider" på nettet. google it... Det finnes en guide om overclocking av A64 prosessore på forumet her, er sikkert noen andre også. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har en E6600 Conroe, ASUS P5N-E SLI, kan noen finne en overclokings guide til meg? Helst på norsk Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har dere link til en side der man kan se verdens rekorder på forskjellige prosessorer? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har dere link til en side der man kan se verdens rekorder på forskjellige prosessorer? www.ripping.org Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvorfor nekter E6850'n å klokke lengre enn dette? Den er dønn stabil på den angitte frekvensen der, men straks jeg øker FSB et steg fryser alt. Begynner å gå tom for ideer nå, og skjønner ikke hvor problemet ligger. Jeg prøvde bare i et siste desperat forsøk å sette cpuen til litt over 4ghz, FSB på 1800, og da bootet PC-en. Men straks jeg kom til innloggingskjermen var det blåskjerm tvert, hver eneste gang. Er det noe jeg glemmer, eller er bare hovedkortet mitt så vrangt? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Aldri testet overklokking før, men går igjennom en guide jeg fant på nettet nå, men BIOS alternativene er annerledes på min pc. Han forklarer heller ikke noe spesielt når det kommer til voltage osv, så det jeg tenker er, om jeg så gjør noe galt, kan det ødelegge pcn min? Har ikke peiling på det der volt greirne, men tenker å klokke den opp til 3.0(9x333) Trenger "litt" hjelp Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Glemte å legge til specs . ABIT IX38-QuadGT, X38, Socket-775, GbLAN ATX, Otes, GbLAN, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)x16 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Sapphire Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI, Full Retail Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM Creative SB X-Fi Xtreme Audio OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel X2 Thermaltake 750W ToughPower. EDIT: Dobbelpost :< Endret 4. april 2008 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kim Salabim: Så lenge du passer på temps og er forsiktig med spenninga du gir cpuen, skal det en del til å ødelegge noe. Men som alltid klokker du på eget ansvar. Men tilbake til mitt problem. Kan det være biosen min som er synderen? Jeg har versjon 0703 nå, og det lille jeg har lsest om dette tydet på at dette var den vanskeligste versjonen å klokke med. Kansje jeg bør degradere til 0608 istedet, hvis den er det optimale? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Noen som kan forklare hvorfor cpu-z driver å hopper mellom multiplier x6.0 og x8.5 ? Hvor mange hmz er det forretesten trygt å gå per reboot ? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 I bios står det multiplier x8.0 mens på cpu-z ser den ut til å ha bestemt seg for x6.0.. Bah. Er det engang mulig å ha mista 1 ghz ? >_> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå