Propanelgen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, en annen kjøler hadde ikke vært å forakte. OC ovenfor har vært stabil men følgende OC var litt verre med: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor AI Tuning:ManualCPU Frequency:401 DRAM Frequency:802 PCI Express Frequeny:101 PCI Clock Synchronization Mode:33.33MHz Spread Spectrum:Disabled Memory Voltage:2.1v CPU VCore Voltage:1.35v FSB Termination Voltage:Max NB Core:Max SB Core (SATA,PCI E):Auto ICH Chipset Voltage:Auto Modify Ratio Support:Enabled Ratio CMOS Setting:8 C1E Support:Disabled Max CPUID Value Limit:Disabled Vanderpool Technology:Enabled Får ikke Disabled CPU TM Function:Disabled Execute Disable Bit:Enabled PECI:Disabled Memory Remap Feature:Disabled Configure DRAM Timing by SPD:Disabled DRAM CAS# Latency:5 DRAM RAS# to CAS# Delay:5 DRAM RAS# Precharge:5 DRAM RAS# Activate tp Precharge:15 DRAM Write Recovery Time:4 DRAM TRFC:35 DRAM TRRD:10 Rank Write to Read Delay:10 Read to Precharge Delay:10 Write to Precharge Delay:10 Static Read Control:Disabled Initiate Graphic Adapter:PEG/PCI Systemet henger seg etter en tid. Temperaturen er høy men ikke på noe kritisk nivå. Noen som ser en åpenbar "feil" med de verdiene? 9359545[/snapback] På den forrige klokken din hadde du 1.75v til CPU (noe som virker litt i overkant), og på denne har du økt FSB med 51 og satt 1.35v til CPU. Har du testa å gi litt mer volt? Dessuten vil jeg kanskje tro det ikke er noe sjakktrekk å sette NB volten til "Max". Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Hva er verdensrekord/norgesrekord på E6300? Endret 12. september 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 WR på E6300 er nok 4553.55MHz. Nå har jeg forresten fått min nye E6850 og har screenshot av den på 4536MHz luftkjølt Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Oj har ikkje fulgt med i det siste, er dei siste batchene virkelig så gode ?? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 De siste batchene er helt syke virker det som. Jeg tipper at innen veldig kort tid ser vi 6GHz C2D! Hvilken uke er din Økonom? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Min er L724B Første E6850 jeg har sett med B batch Håper den gjør det like bra med kulde, hadde vært interessant å teste den med LN2 på TE. Må prøve den med SS, tørris eller autocascade før det. Endret 13. september 2007 av Økonom Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Frister litt med en 6850 ja Noen som vet hvor høy FSB Asus sitt P5B kort klarer med/uten mods? Lurer på om jeg skal kjøpe ett slikt til å leke meg med, var billig (lagersalg hos netshop). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Min er L724B Første E6850 jeg har sett med B batch Håper den gjør det like bra med kulde, hadde vært interessant å teste den med LN2 på TE. Må prøve den med SS, tørris eller autocascade før det. 9486692[/snapback] Det er jo samme batch som på de gode Q6600 som en del har fått fra NetShop i den siste tiden det Der har en hittil klart 3.8 Ghz på 1.43 vCore med ca. 60 grader Load med en OK vannkjøling Jeg skal ha meg highk-performance vannkjøling, og får den samme batchen som dere har (bare Q6600, ikke E6850) i neste uke, og da skal jeg se hva jeg klarer *gleder meg* Den batchen L726B er den beste jeg noengang har sett tror jeg fra Conroe. Det finnes sikkert bedre, men prosessorer som klokker knallgodt med den batchen dukker jo opp overalt! Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er århundre siden jeg overklokka men jeg fkk lyst så jeg prøvde meg igjen. Jeg har Asus A8N32 Delux hovedkort, 2Gb minne som støtter totalt 437Mhz og AMD 3800+ dette gjorde jeg: Låste PCi til 33Mhz Satt ned Minnet til 333Mhz fra 400. Satt opp klokkefrekvensen til 250. = 2500Mhz HT til 4x Multiplier til 10x Tror det var alt. Har jeg rett her at RAM brikkene og blir påvirket slik at RAM brikken vil få større frekvens med CPU. Jeg La på 50Mhz i klokkefrekvensen. Det vil si i 333Mhz "modusen" får jeg 166. Legger på 50Mhz og får 216Mhz, ganger to siden jeg har to rambrikker 432Mhz, da får jeg og utnyttet brikkene til maks slik dem er laget og. Eller tar jeg feil at jeg kunne bare la den ligger på 400Mhz i BIOS. Eller vill efrekvensen for brikkene blitt 500Mhz og jeg hadde stekt dem? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 På tide med litt liv i denne tråden igjen Har fått fingrene i en Mobile Sempron 2800+, socket 754. Er det noe håp om å kunne bruke denne på en desktop 754 maskin siden den kommer fra en laptop? Her er info om prosessoren Ser at spenningen er veldig mye lavere på denne en standard 754, men en V-mod på hovedkortet skal vel gjøre susen? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Mener den skal fungere i vanlige s754-kort. Ingen problem med spenning, tror de fleste 754-kort har mulighet til å levere 1,25v eller mindre. Jeg tror de mobile CPUene klokker rimelig bra også. Hvilket kort bruker du? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Mener den skal fungere i vanlige s754-kort. Ingen problem med spenning, tror de fleste 754-kort har mulighet til å levere 1,25v eller mindre. Jeg tror de mobile CPUene klokker rimelig bra også. Hvilket kort bruker du? min "OC makker" har et Asus K8N E - Deluxe kort med en thermaltake volcano kjøler, som forøvrig er en av de beste luftbaserte kjølerne jeg har sett, massiv ribbe i kobber og en helt RÅ vifte på 5500 rpm Lenke til kommentar
frowen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Oveklokket litt i dag, vet ikke om jeg fikk presset alt ut av maskinen, men er fornøyd med CPUhastighet. 8800 GTX XXX 630 @ 647 - 1000 @ 1035. Tror skjermkortet er det dårligste jeg har vært borti når det gjelder overklokking. 3Dmark06 - 11717 SuperPi - 16 sek Du vet at du prøver å overklokke et pre-overclocked skjermkort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har tenkt å kjøpe PC, men skal eg kjøpe E6600 eller E6850 til dette oppsettet: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=50972 Som det står, må eg venta med å kjøpa han til etter konfen, då har kanskje E6850 blitt ein del billigare? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg har alltid klagd over for lav Vcore i bios på mitt P3B-F hk, (2,448V), noe som er alt for lavt for min bruk, jeg vil aller helst se 3V+ (suicide ), vet det finnes vmod til 2,8v ved og teipe over pins, men dette er for lavt. Min e-bønner ble hørt når jeg fant denne siden etter og ha googlet litt på vmod til slot1, den gir oppskriften på hvordan en kan gi 3,4V Vcore! Det frister noe voldsomt og gjøre dette... (må bare finne frem et brannslukningsapparat, det er stor fare for at dette går opp i røyk... ) Men skal jeg gjøre dette må jeg nesten kjøre tørris eller ln2 på disse prosessorene, luft går dårlig vil jeg tro... Leste også i manualen for dette hket og fant jumperen som øker spenningen til chipset, så kjører ram, agp og chipset på 3,65v istedenfor det orginale 3,5v. Fant også målepunkt for chipsetspenning... Nå er det eneste jeg kan klage på en ting: at fsb ikke går over 150! Har flere PIII som makser ut dette hovedkortet... jaja, nå er det bare og få installert win2k og begynne og høste poeng på hwbot... EDIT: og da fant en målepunkt for Vcore også... Er det noen som vi ha disse målepunktene (cpu Vcore, og chipset spenning) så PM meg så skal jeg se om jeg ikke får lagt de ut på nettet... Endret 28. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei aitool krasjer av og til når jeg starter opp. Først fant det ikke skjermkortet så deaktiverte jeg brukerkontrollen og atitool fant skjermkort. Men programmet krasjer når jeg starter det av og til. Har Nvidia geforce 8400mg og det funker å klokke og sånt i det, men når jeg restarter og går innpå krasjer det ofte. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har du testet Rivatuner da? Burde fungere endel bedre for deg. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Riva tuner er meget ustabilt mener jeg. Jeg klokker til artifeks, og derretter klokker ca 10 ned på core og mem, men allikevel ustabilt. I atitool tok jeg find max. Og der er det stabilt. Men er det ikke slik at hvis du overklokker for mye (selvom du har gpu på 70 grader og ingen artifeks) så blir ytelsen dårlig? Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har ikke fått testet atitool så mye. Men er det slik at oveklokken er lagra fast vis man har lagra det? Slik at jeg kan skru av og på PC-en uten å gå inn i atitool og overklokken vil funke selvom? er må man være inne i programmet hele veien slik at tempraturen vises konstant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Noen som har forslag til diverse s775 prosessorer jeg kan kjøpe meg? Får tak i et Gigabyte GA-P35-DS4 fra the ghost nå snart, og har i den anledning tenkt og kjøpe en liten samling med diverse s775 prosessorer jeg kan leke meg med... Har allerede en Celeron 420 (conroe -l) som jeg vet er god for rundt 3,4Ghz, men det frister og ha noen andre også... Prisnivået jeg tenkte er rundt 500-700,- Har allerede bestemt meg for og gå til innkjøp av en E2140, må ha en dualcore og leke meg med... Noen som har andre forslag? muligens noen prescotter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå