Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe du har rett, det ser man ikke hver dag..

Vurderer forresten å bestille meg en Big Typhoon, da Volcano 3 kjølern vi har er begynt å bli litt sliten etter all benchingen.. Jeg ser det er 2 utgaver av typhoonen. Etter som jeg har skjønt har den første støtte for flere socketer, mens den siste modellen har variabel hastighet, men ikke støtte for så mange socket's.. Noen som har noe synspunkt på hvilken av dem jeg skal velge?

Lenke til kommentar

....im in :)

Vil takke for at folk bryr seg her,jeg har fått tilbud on et NF7 S v2.0 :love: hk.

Det var jo bare helt knall :!: ...jeg har slitt for å finne et...

 

En av våre aktive forum brukere syntes vel litt synd på meg og blåste støvet av kortet og sendte meg en pm :) ...lol..

 

Dette er flott, nå blir det snart XP-M action,må bare avklare om jeg får det til låns eller om han selger meg det. Uansett blir det klokking ....oldschool :cool:

 

Jeg er så utrolig takknemlig for tilbudet,takker så mye.

 

EDIT: @aspstein, jeg fikk pris på devar 12L i stad,6500,- + moms ....hallo!!

Må lete etter noe brukt,har sendt et par mailer også,jeg skal ha dunk selv. Men ikke for ennhver pris,jeg trodde han tulla med meg...lol...

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

@Nassuz jeg ringte også for å få priser, damen i andre enden av telefonen forstod ikke hvorfor jeg lo av 5000 + moms for 12L devar. Men det rare er jo at de ikke blir så dyre hvis du går opp i størrelse. 25L kostet bare 500,- mer hvis jeg ikke husker helt feil.

 

@Tiduz den festes vel egentlig i en bakplate gjennom de hullene i socket.

Lenke til kommentar

Flott, da bestiller jeg Big Typhoon med variabel hastighet :D Passer ikke bakplaten på foreks. Socket A, lager jeg bare en ny selv.

 

EDIT: Bah nå blei jeg i tvil igjen.. Leste to tester av Big Typhoon og Big Typhoon VX.. Da står det at BT støtter de fleste systemer, A7, A8 osv, mens BT-VX støtter bare de siste systemer som Socket 754, 939 775 osv... Noen som kan bekrefte at det er samme festeplater/brackets som følger med begge kjølerne?

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Kan vel slenge inn mitt bidrag da.

 

Har 2 stykk Corsair XMS DDR 2700LL brikker som standar kjørte på DDR333, Altså 166 mhz pr brikke.

 

Timingsene var på 2,5-6-3-3

de har jeg nå satt ned til 2-5-3-2 og ram hastigheten har jeg klokka fra 166 til 200mhz pr brikke.

alt i alt kjører da brikkene med en bushastighet på 400mhz!!:)

 

feil sted:P sry

Endret av Skruff
Lenke til kommentar

Vell vell da var det endelig klart for et nytt OC prosjekt! :dribble:

se hva som havnet på bordet mitt på skolen idag :D

nyhardware002nd6.th.jpg

2 stk. Sapphire Radeon 9200se :cool:

Eneste forskjellen på disse kortene er at det ene har vellkjent RAM fra samsung, mens det andre har RAM merket elixir.. Kan ikke si jeg har vært borti dem før :hmm: Skal vel ikke forundre meg om at samsung brikkene klokker best uansett.

vmod er funnet fram, så ser for meg en trivelig helg! Skal ta av den passive kjølingen som er montert på, tenkte jeg skulle bruke kjøleren jeg brukte på Geforce 2 kortet, eventuelt noen gammle socket 775 kjølere (har en pose full av dem :love: )

Noe tips om hvordan jeg burde fjerne den påmonterte blokken? Den er desverre limet på med termisk lim..

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Godt å se at du får tak i litt eldre ting Tiduz. Angående å fjerne den kjøleren så må det vel nesten bli å varme den opp litt og prøve å vri den av. Hvis jeg husker riktig så er kjernen rimelig robust på de kortene der.

 

Men er sikkert noen andre som ahr noen gode tips også tenker jeg.

7906768[/snapback]

Forrige gang jeg prøvde å varme opp en kjøleribbe med hårføner for å se hvordan den reagerte på varme, ble det meget fuktig under.. Er det noe jeg burde se opp for når jeg skal fjerne den, altså ikke varme den for mye?

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Jeg bruker termisk lim ofte,det funker jo bra,men som du sier det er når en skal ha det av igjen at du får problem.

 

Jeg bruker en sånn varmepistol,pass på hvis du skal bruke en sånn, den varmer no sinnsykt på max (min er på 2000w)

 

Varme litt forsiktig bare på toppen av ribba så du ikke svir istykker noe annet, og på med en hanske eller tang ta forsiktig tak i ribba og vri. Har du fått rett tempratur så slipper den med en gang. Works like a charm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...