Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Xeon på 4ghz med noen fine minnemoduler burde gi relativt fin score i superpi :D

7822712[/snapback]

Men dere skal da ikke kjøre luft vel.

 

5ghz er det vi vil se.... :p

7822802[/snapback]

 

I dag er det mandag,jeg har ennå ikke Xeon 3060 i hus,jeg har ikke fått hk mitt.

Og tooler1990 skal få lodda de 2 containerne,men det er ikke gjort.

 

Jeg gjorde dette for litt action etter å ha blitt inspirert av en del fine poster og bilder av LN2 action på xs.

 

Og nå blir det litt pes her også,det liker vi, eller jeg ihvertfall. :!:

 

Jeg har egentlig ingen andre mål enn å ha det gøy og forhåpentligvis overlever alle etter helga også... :whistle:

Lenke til kommentar
I dag er det mandag,jeg har ennå ikke Xeon 3060 i hus,jeg har ikke fått hk mitt.

Og tooler1990 skal få lodda de 2 containerne,men det er ikke gjort.

 

Jeg gjorde dette for litt action etter å ha blitt inspirert av en del fine poster og bilder av LN2 action på xs.

 

Og nå blir det litt pes her også,det liker vi, eller jeg ihvertfall. :!:

 

Jeg har egentlig ingen andre mål enn å ha det gøy og forhåpentligvis overlever alle etter helga også... :whistle:

7823704[/snapback]

 

Hehe det høres ut som om dere kommer til å få det kjempegøy....

 

Bare pass på alkoholinntaket. Det skal helst ikke være høyere enn antall liter nitro dere bruker... :ph34r:

Lenke til kommentar
I dag er det mandag,jeg har ennå ikke Xeon 3060 i hus,jeg har ikke fått hk mitt.

Og tooler1990 skal få lodda de 2 containerne,men det er ikke gjort.

 

Jeg gjorde dette for litt action etter å ha blitt inspirert av en del fine poster og bilder av LN2 action på xs.

 

Og nå blir det litt pes her også,det liker vi, eller jeg ihvertfall. :!:

 

Jeg har egentlig ingen andre mål enn å ha det gøy og forhåpentligvis overlever alle etter helga også... :whistle:

7823704[/snapback]

 

Hehe det høres ut som om dere kommer til å få det kjempegøy....

 

Bare pass på alkoholinntaket. Det skal helst ikke være høyere enn antall liter nitro dere bruker... :ph34r:

7823753[/snapback]

 

 

10L nitro.............. :!: ...tror ikke det blir mer alkohyler enn det,så det regnestykket der skal jeg huske på...lol..

Lenke til kommentar

Tiduz: pen klokk ;)

 

Sjekk hva jeg fant i en elreturkontainer idag da....

 

Fant en fin maskin syns jeg :D

Regn med dette skal blodklokkes :whistle:

Hørte jeg noen si 2v vcore??

 

Abit NF7 hovedkort

Athlon 2100+ CPU

512MiB DDR PC2100 ram

DVD spiller

Gainward Nvidia Geforce 3 64MiB skjermkort

Chieftech kabinett med 340W PSU

 

I tillegg fant jeg en Athlon 1100 CPU

 

Bilder:

rot002.jpg

 

rot001.jpg

 

CPUene

rot003.jpg

Lenke til kommentar

@aspstein, ta med det kortet når du kommer oppover så kan du få putte min XP-M2400@FJQ4C på fase,mitt hk er ødelagt :( .... Får ikke tak i heller,så noe wr forsøk med XP-Mèn min får jeg ikke gjort. Har lett og lett etter NF7 S v2,0........no luck

Har en syk god Merlinbios også til det kortet si ifra hvis du vil prøve den.

 

EDIT: Jeg har kjørt 2,0vcore gjennom XP-Mèn min på vann :cool: ...med litt is i vannet da åf kårs :!: @2850mhz..

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Jeg glemte å se om det var NF7 eller NF7 v2.0 dette kortet her. Men som det står på ene chippen så er det nok NF7-S.

 

Prøvde å se på abit sine sider, men det finnes jo ørten forskjellige versjoner av disse kortene.

 

Er det noen som husker hva de forskjellige modellene var? Slik jeg klarer å se så er det disse 3 versjonene det skilles mellom:

 

NF7-S nForce2 SPP + MCP2-T SATA, IEEE1394

NF7 nForce2 SPP + MCP2

NF7-M nForce2 IGP + MCP2 Integrated GeForce4 MX

 

Vil den modbiosen du har fungere på mitt kort Nassuz?

 

EDIT: valg for 2,3 vcore i bios... Dette blir alt annet enn anstendig klokking TiduZ :p

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Mener jeg kan huske det kortet, tror en kamerat av meg hadde det.. Uansett, det er vel ikke mulig å få tak i idag.. Har liggende endel XP cpu'er som burde få lov til å vise seg fram.. Eneste kortet jeg har er A7N8X-E Deluxe kortet, har hatt to av dem, drepte det ene så det har status som treningskort til lodding osv..

Lenke til kommentar

Ja er et av de beste kortene til socket a dette her, uten tvil. Og alt kan jo skaffes, jeg fant jo dette i en elreturkontainer :love:

 

Men tror jeg gjør meg ferdig med kortet så kan dere låne det etterpå hvis dere vil. Jeg har jo et NF7 ekstra stående i en annen maskin her og...

 

Og minnemod er jo ikke vanskelig, 3,3v finnes jo overalt på disse kortene :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sjekk hva jeg fant i en elreturkontainer idag da....

 

Fant en fin maskin syns jeg  :D

Regn med dette skal blodklokkes  :whistle:

Hørte jeg noen si 2v vcore??

 

Abit NF7 hovedkort

Athlon 2100+ CPU

512MiB DDR PC2100 ram

DVD spiller

Gainward Nvidia Geforce 3 64MiB skjermkort

Chieftech kabinett med 340W PSU

 

I tillegg fant jeg en Athlon 1100 CPU

7828516[/snapback]

 

Utrolig!

Og slikt kaster folk!

 

Godt å se at det er flere som "samler", og må klokke alt man kommer over... ikke bare det som er "hot".

 

PS.

Har du fått klokka noe Dothan Apstein? :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ja det er virkelig sinnsykt at folk kaster slikt spør du meg. Har ikke fått testet det enda kom jeg nettopp på, men som regel så fungerer alt jeg finner helt fint. Virker bare som folk "må" ha seg noe nytt og hot og så kaster de bare det gamle :dontgetit:

 

@Nassuz Da skal du få låne det når jeg har fått lekt meg litt med det. Så kan du sende det videre til nestemann etterpå :p

 

@TL1000s har dessverre ikke fått meg hovedkort og adapter enda, men det kommer nok skal du se.

 

EDIT: Se hva jeg har bestilt meg idag.... Celeron 347 3,06 Ghz 65nm :D

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...