Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg fant det ut :cool:

 

Derr ja! Med 7900GT på stock hastigheter så økte jeg fra 268 til 325 FPS i nature med LOD 10.

7751280[/snapback]

Hehe ja er ekstremt mye å hente i 01 på lod tweaking. :thumbup:

 

Men husk at det beste er å finne beste lod for hver test først og så å leke seg litt med rekkefølgen etterpå. Og så reboote og kjøre gjennom hele testen etterpå. Hvis du kjører en og en test mange ganger så har scoren en tendens til å synke etterhvert.

Lenke til kommentar

,,,og for å vise på en enkel måte at det kun tar 10min å modde er gammelt grafikkort. Dette er en stor gammel alukjøler jeg har satt på et gammelt jalla FX5200 kort som i utgangspunktet var vifteløst og kun lot seg klokke ca 10mhz :!:

Borre et par hull og bruke strips for sammenklemming,sitter som fy :cool:

 

Nå skal dette først brukes til benching utendørs,når tempen dropper litt til. HK er Abit NF 7 S v2.0 :love: .....+ AMD XP-M2400@FJQ4C,med ei Delta 12cm som skal blåse nordavind på hele herligheten....

Skal bli morro,oldschool ocing :dribble:

 

Bilde025WinCE.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Netshop (Oslo) har ett adapter igjen på lager (fra da jeg bestilte ett og de kjøpte inn 2 til lager).

PS Data har 5 sist jeg sjekket...

 

 

Ikke lett å få tak i P4P800/P4C800, jeg hadde flaks og fikk med meg ett fra Komplett for en tid tilbake..

Testet ut litt med ett Gainward 7600GT (demo men med "full bundle") idag.. har testet med ett MSI 7600GS (demo det også) før det igjen.

Bra ytelser, men min "chip" (710M) er ikke særlig "grei" å klokke.

Klokker max (164x14) på default VCore (1.275.. dette er en LV-utgave "poppet" fra en laptop). Hjelper ikke med bedre kjøling (vann/luft) og høyere VCOre..

 

@Apstein:

Si fra når du er ferdig med 750M'n din... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fri frå skulen i dag så har bencha i heile deg :)

Nådd fleire av målene mine, men fortsatt ikkje heilt fornøgd.

Fekk heller ikkje pressa skjermkortet skikkelig siden eg hadde dårlig batteri på multimeteret.

60k i 01 gikk uten mye problemer, hadde ein som var nesten 1k høgare som crasha i det eg abselutt skulle prøve 3.9Ghz i Car Low før eg lagra resultatet :!:

http://www.hwbot.org/result.do?resultId=570134

http://service.futuremark.com/compare?2k1=9133321

 

Tok også eit ok 05 resultat mens eg var i gang, men dette var ikkje maks...

http://www.hwbot.org/result.do?resultId=570135

 

Kom meg også ned på 12 tallet i superpi

http://www.hwbot.org/result.do?resultId=570137

 

Tenkte eg skulle legge inn nokon nye drivere nå, men av ein eller annen grunn så funker dei svært dårlig til å benche med :hmm: Første gong etter installasjon ville dei ikkje boote engang...

Får svart skjerm og massivt med artifacts på hastigheter eg ikkje hadde noko problemer med før eg installerte driverene :(

Hva nå ? Se om eg finner den gamle driveren og hive den inn igjen ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Huff etter geforce 2 kortet mitt blei det stille gitt.. For meg kommer det til å bli old school klokking en god stund til, er ikke lett å få tak i ny hardware når man er 16 år og har begrenset med penger :( Har riktignok endel kompiser av fader'n som har mye hw, får se hva det blir til. Jeg har liggende nok et geforce 2, denne gangen et mx200.... får se hva det blir til :p

Lenke til kommentar

Bra det værtfall var noen gode nyheter idag, for min dag har vært svart rent OC messig! Når kulda endelig kom hit nord til Bodø med hele -9 grader, var alt duket for en seriøs kveld med OC. Jeg spasserte ut i garasjen med diverse hardware, og så på termometeret som viste -1 grad inne i selve garasjen. Jeg fyrte opp maskinen min og nøt synet av temperaturene som sank, MEN så måtte det skje: Strømforsyninga og harddiskene måtte slå seg vrang i kulda :( hardiskene begynnte å skrike, mens vifra på strømforsyninga gikk med 1/3

hastighet mens den summet rart. Av hensyn til hw'en valgte jeg å avbryte fort. Makan til svart dag! når kulda endelig kommer slår ting seg vrang :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...