Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Den kjøleren så heftig ut :w00t: Funker det bra?

7735051[/snapback]

Hadde egentlig mine tvil om det ville hjelpe på noe særlig med det røret, men det må jeg si det gjorde! i enden mot cpu kjøleren satte vi en vanlig 80 mm oppå selve cpu kjøleren, (som kjørte på 5500 rps's, så vitsen var egentlig liten) mens i andre enden skrudde vi i en annen 80 mm som sugde luft direkte fra utsiden av vinduet og rett inn på CPU'en! på 2700 mhz ga det maks 29 grader :dribble:

 

Aspstein: Det som skjedde var vel egentlig at det kom opp "no hardware suport" på de fleste testene, så noe form for poengsum fikk vi ikke :thumbdown:

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enormt tiduz! :thumbup:

Her er hva jeg fikk:

C2D@3,7GHz, 6600GT@695/651 (core/mem)

 

3DMark Score 31821

Game 1 - Car Chase - Low Detail 459.8 fps

Game 1 - Car Chase - High Detail 184.4 fps

Game 2 - Dragothic - Low Detail 540.3 fps

Game 2 - Dragothic - High Detail 296.2 fps

Game 3 - Lobby - Low Detail 494.5 fps

Game 3 - Lobby - High Detail 235.4 fps

Game 4 - Nature 127.7 fps <--- sjekk den da :no:

 

Har ingen tweaks her, og noe gammelt OS, så jeg har nok en del å hente der, men jeg ligger omtrent 7000(!) poeng bak førsteplassen på hwbot. Og det med såvidt jeg har sett, høyere klokk på skjermkortet (han kjører dog C2D@4,050GHz). Noen med peiling?

 

Ellers har jeg plukket opp noe som ant. vil gi meg et "boost":

Best order: DL-LL-CH-DH-LH-N-CL.

Best LOD's: Car 10, Dragothic 12, Lobby 4,Nature 3.

 

Andre tips?

7735072[/snapback]

Tror jeg ville kjørt nature først og kanskje 15 i LOD på Nature.

Car chase high detail ser også lav ut, har du prøvd høyere lod der? Eventult lavere enn 10 hvis det er det du kjører?

 

@Tiduz ja var det jeg trodde at 03 ikke kunne kjøres med geforce 2 kort.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Økonom, hvor mye brukte du på fasekjøleren tilsammen? Ble det en overkommelig pris?

7740410[/snapback]

Å bygge en kjøler lønner seg nok ikke, du trenger såpass mye dyrt utstyr at mm. du får mesteparten så sparer du både tid og penger på å kjøpe en av f.eks. Overklokk. Derfor vil den første kjøleren du bygger være veldig dyr, men når du har fått bygd noen, og fått fordelt de "faste" kostnadene over på flere uniter så blir det en hyggelig pris.

Lenke til kommentar

Nei, hvis du bare vil ha en kjøler er det billigere å kjøpe av Overklokk. Det er dyrt med verktøy og gass og sånt.

 

Men den kjøleren der har nok i hvert fall kostet under 1000kr.

 

Jeg håper også på å kunne starte å selge noen kjølere etterhvert.

 

Edit: Og det er jo som regel sånn at jeg bestiller mye mer deler enn jeg trenger til en kjøler når jeg kjøper ting. Bestiller fra utlandet så da sparer jeg på porto. Jeg kjøper f.eks. 15m kobberrør kveiler (kan kjøpe i 15 eller 30 meter).

 

Og, btw: R404a gass koster sånn ca. 13000 for 12kg :innocent: R402a er litt billigere da.

 

Jeg har brukt R290 (Propan) til nå siden det er billig og ikke farlig for miljøet. Men det er ikke like kaldt som R404a/R507/R402a og det er brannfarlig (eksplosivt) så man må passe på.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å lage en fasekjøler, var bare interessert i hva det kostet å lage den du har bygget Økonom ;) Skal jeg ta steget opp til fasekjøler, blir det nok en fra Overklokk ja. Føler uansett at det er større bragd å greie gode scorer på luft en via fase.

EDIT: ser faktisk at det egentlig er billigere å kjøpe en fasekjøler fra Overklokk enn en Vapochiller fasekjøler fra komplett!

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å lage en fasekjøler, var bare interessert i hva det kostet å lage den du har bygget Økonom ;) Skal jeg ta steget opp til fasekjøler, blir det nok en fra Overklokk ja. Føler uansett at det er større bragd å greie gode scorer på luft en via fase.

EDIT: ser faktisk at det egentlig er billigere å kjøpe en fasekjøler fra Overklokk enn en Vapochiller fasekjøler fra komplett!

7742636[/snapback]

Og så kjører som regel Overklokk sine kjølere fletta av vapoene. Pluss at du kan få de litt mer tilpasset til den hwen de skal brukes på.

Lenke til kommentar
Mot høyre? Var sånn felt for å sette inn verdi der holdt på. Prøvde alt fra 3 til 15.

 

Nå tror jeg at jeg vet hva som var feil. Skal teste på nytt straxx.

7751150[/snapback]

Snakket om rivatuner jeg. Men hvis det er et felt du har skrevet i kan det være under power user. Og det er bare hvor stort utslag du vil ha på slideren under direct3d settings og opengl settings. Om den skal gå til 15 eller 3 eller det du måtte ønske ;)

Lenke til kommentar
Mot høyre? Var sånn felt for å sette inn verdi der holdt på. Prøvde alt fra 3 til 15.

 

Nå tror jeg at jeg vet hva som var feil. Skal teste på nytt straxx.

7751150[/snapback]

Snakket om rivatuner jeg. Men hvis det er et felt du har skrevet i kan det være under power user. Og det er bare hvor stort utslag du vil ha på slideren under direct3d settings og opengl settings. Om den skal gå til 15 eller 3 eller det du måtte ønske ;)

7751258[/snapback]

Ja, jeg fant det ut :cool:

 

Derr ja! Med 7900GT på stock hastigheter så økte jeg fra 268 til 325 FPS i nature med LOD 10.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...