Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvilken versjon som går til det geforce2 kortet. Men tror kanskje du kan bruke noen nyere enn 50.x, men skal ikke være for skråsikker på det.

 

Jeg skal teste litt oldschool pentium m benching tenkte jeg. Noen som har noen tips til noen gode hovedkort?

Er noen av socket 479m kortene dugendes til overklokking, eller er socket 478 og adapter det beste?

Lenke til kommentar
Vil nok begrense airflowen, men er vel bedre enn å kjøre uten vifte.

 

Kunne kanskje hengt viften med noen strips rundt kortet  :hmm:

7659238[/snapback]

 

Enig der, du må værtfall gi viten litt rom for at den skal ha noen misjon i det store og heler, ellers er det ikke mye den vil hjelpe!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en liten mini-update til mitt GeForce GTS PRO prosjekt!

Jeg har nå funnet ut hvilken maskin som skal brukes til rekordforsøket. Det blir en AMD 3400+ Newcastle som jeg og min OC makker Jimmib0y har hatt oppe i 2760 mhz, sammen med 1 gb kingston Value RAM. Jeg venter enda på pakken fra Microplex, som inneholder en 50mm vifte og et sett RAM kjølere, samt noen få OC artikler til. Vi har også funnet rommet vi skal benytte, som skal fryses ned før vi begynner. Testene som skal kjøres er 3DMARK 2001, og forhåpendligvis 03. Jeg runner av med noen bilder av kortet for å vise hva som er gjort så langt:

post-84671-1168252708_thumb.jpg

post-84671-1168252744_thumb.jpg

post-84671-1168252766_thumb.jpg

post-84671-1168252793_thumb.jpg

post-84671-1168252809_thumb.jpg

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
sweet tiduz :) ....men det ser litt skummelt ut med den tråden,får du stramma den nok?

Hadde nok prøvd å dra igjennom et strips,så sette på et stripshode og bare stramme til.

7677835[/snapback]

 

Mellom pleksiplata og prinkortet på baksiden er det 3 lag antistatisk materiale, av det vi får levert hovedkort på. Som du ser av bildene, presser ledningen ned stoffet helt til bunns, så kan bekrefte at det funker :cool: Var litt skeptisk jeg og, men hva kan man si, mamma's kjerringknuter er sterke som stål :dribble: Venter med spennig på viften min jeg! Får bare håpe temperaturene her i Bodø holder seg mot 0, skal si glabal oppvarming ikke kunne kommet på verre tidspunkt!

Skal forreste ha det med stripsen i bakhodet, det beste hadde vært skruer, men finner ingen so har kort nok diameter..

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

På tide med enda en update! Pakken fra microplex er kommet i hus, og jeg har montert på viften på skjermkortet, og alt ser ut til å funke perfekt. Skal sette på RAM ribbene også snart, må bare finne ut om jeg skal ta av den termiske tapen som er førmontert på ribbene og bruke artic silver termisk lim, eller om jeg bare skal la dem være på.. Får se hva det blir til ;) kan ikke si annet en at jeg storgleder meg til nesteuke når kortet skal benches med en

Athlon 64 3400+.. Får bare håpe jeg ikke får problemer med AGP 4x på et 8x

HK, men det skal vel strengt tatt ikke være noe problem... Siden jeg nå leser til prøve i natur og miljø, kommer bildene senere ;)

Lenke til kommentar

Flott TiduZ :cool:

Du vil ikke få noen problemer med å bruke det kortet i et x8 agp hk,det er bakoverkompitabelt så det er no problem.......Bench i veg du....

 

Jeg har også limt swiftech sine ramkjølere på mitt 7900GTO,og de sitter (AS Thermisk lim)

 

Kan nok være værre å få av igjen...lol...

Lenke til kommentar
Ja det er bare med en core aktivert.

 

Med alle 4 er den stabil på 470fsb, men det er pga kjøling håper jeg. Er ikke ordentlig kontakt på CPUen.

 

Skal få hjem noe tørris så da bør det det bli bedre håper jeg.

7667776[/snapback]

 

Hva skjer hvis du ødelegger CPUen hans? :Per jo en CPU til 8000-9000 kr så... (det er jo relativt lett å ødelegge CPUer, når du kjøler med LN2/tørris og ekstremoverklokker med veldig høy volt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...