Nassuz Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hva sier dere til 2,45V 24/7 med aktiv kjøling på brikkene? (DDR2) Skadelig i lengden? 7565016[/snapback] Aktiv kjøling,da mener du luft? eller vann?....hvis brikkene er kalde så karnsje det ikke er skadelig,har du testa dem med memtest,orthos blend? All volt over orginal spec. er skadelig i lengden påstår de vise,men det får bli opp til hver enkelt å avgjøre syntes jeg. Ram er vel en av de komponentene som tåler masse juling (les volt) utover spesifisert volt. Veldig ofte i hvert fall,men ingen regel uten unntak. Hadde jeg hatt vannkjøling på rammen og Micron D9###,hadde nok jeg vurdert 2,45v hvis så var tilfelle. Det er nok en individuell vurderingsak....blæh....så masse vanskelige ord :!: Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er 2x80mm vifter det er snakk om. Hva slags chipper har jeg ikke peiling på. Corsair 8500 5-5-5-15 @ 1066MHz elns. på 2,2V. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Det skal sitte Micron GMH på alle Corsair sine sett frå 8500 cl5 og opp... GMH brikker er glad i volt, men ikkje gi dei meir enn 2,5v det kan skade brikkene. 2,45v 24/7 med aktiv kjøling trur eg skal gå greit. Endret 24. desember 2006 av jon-t Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 God jul alle sammen Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hoo-hoo God Jul.... Med de beste ønsker om en fredelig dag med god mat og drikke ......pass opp med aquevitten Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hehe, god jul ja! Og, takk for info jon-t! Men vet ikke om jeg får bruk for 2,45V likevel da det ikke ser ut til at hk vil være med på like gode innstillinger som brikkene Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Kjipt, trur hovedkortet begrenser minneklokken min og om ikkje brikkene er klar for rma då... God Jul til alle og måtte det bli eit kaldt nytt år Endret 24. desember 2006 av jon-t Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Alle spenninger på maks ble billetten opp til 500 FSB med normal romtemp. for min del (SB - 1,8V gjorde utslaget). Har ikke testet mer, nå er det leggetid. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har laget en hwbot info tråd. Trenger innspill og tips til mer info..... hwbot info Kommer også noen fete team info funksjoner Har også laget en hwbot 3dmark05 tråd her. Vet ikke om jeg skal lage alle de andre trådene til de forskjellige benchmarkene nå, eller om jeg skal vente til de har fått ferdig norsk språk. Hva syns dere?? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) har "gammel" ddr1 ram på 133*2@144*2 siden jeg har klokket cpu så blir det slikt. spørsmålet er "blir minne tregere for høyere Mhz jeg klokker?" har hørt at pc er raskere med med lavest slik"4-4-4-12" hva har de og si? Endret 31. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
Aroeed2 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hallo... Skader overklokking prossesoren eller? Bare lurer. :!: Hakke peiling på sånt....? Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nei det er to ting som skader prosessoren, varme og volt. Prosessoren tar ikkje skade så lenge den ikkje blir for varm eller du setter volten alt for høgt... Du spør kanskje kva er for vramt, 70+ bør du holde deg unna ellers går det greit Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Om dere ikke har fått det med dere så er 100k i 3d01se historie. Kingpin ble mannen som satt denne milepælen. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=128506 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 den der varseriøst syk 5Ghz på X6800 ikke verst. hvordan hk har han? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ASUS Stryker 680i SLI skriver han, mener sikkert Striker? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 hmm så vidt jeg husker var ikke stoolman nært 100k i 2001? eller er jeg på viddene her? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tenkte jeg skulle fortelle dere om mitt siste OC prosjekt! For omlag en uke siden fant jeg et gammelt GeForce 2 GTS PRO skjermkort i skuffen min. Kortet var toppmodell i år 2000, og vår egen "Overklokk" hadde kortet under kniven i 2001. (Link:http://www.hardware.no/tester/overklokking/overklokking_av_geforce2_gts/15599) Kortet kjører med 200 mhz på kjernen og 400 mhz på minnet (DDR, dvs egentlig 200 mhz) Kortet har 32 mb ram. Jeg fant ut jeg skulle starte et lite "old school" OC prosjekt! For det første var den påmoterte kjølere defekt, men det gjorde meg ingen ting. Nå er kortet ferdigmontert med ny kjøler, en gammel Socket A kjøleribbe som jeg skal sette ny vifte på, da denne også var defekt. Ny vifte sammt kjøleribber til minnebrikkene er bestilt. Selv om kortet ikke er helt ferdig før disse kommer i hus, prøvde jeg kortet idag. Funket fint, litt varmt kanskje, men det blir ikke noe problem når viften kommer Eneste problemet jeg har støtt på er drivere. I følge nVidia's hjemmeside er det elste kortet som blir støttet i nyere drivere er GeForce 2 MX Noen som vet om dette ikke spiller noen rolle, eller om jeg må slite meg igjennom all slaks utenlandske nettsider for å finne noen av gammel årgang? Hendsikten med dette prosjektet er å prøve å få til noen fine tall og kanskje noe form for rekord? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Flott TiduZ Har du ingen gammel cd med drivere? Hvis ikke er det jo bare å prøve diverse nye drivere. Hvis ikke kan vel jeg hoste opp noen,har et tonn med gamle cdèr fra gamle pc blader ol. liggendes,men jeg hadde først prøvd noen nye. Skal du ta noen rekorder er det vel lurt å prøve å finne noen "approved" drivere,vet ikke om det går med ex. modda drevere,tror ikke det. Keep it up.......... Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) auda, ble en dobbeltpost Endret 4. januar 2007 av TiduZ Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Flott TiduZ Har du ingen gammel cd med drivere? Hvis ikke er det jo bare å prøve diverse nye drivere. Hvis ikke kan vel jeg hoste opp noen,har et tonn med gamle cdèr fra gamle pc blader ol. liggendes,men jeg hadde først prøvd noen nye. Skal du ta noen rekorder er det vel lurt å prøve å finne noen "approved" drivere,vet ikke om det går med ex. modda drevere,tror ikke det. Keep it up.......... 7643562[/snapback] Takk takk... Skal prøve noen nye drivere, må bare få satt opp en liten arbeidsstajon først.. Desverre har jeg ikke driver-CD, kortet kom meg i eie da jeg fiksa en PC for en kar som syntes det bråket for mye og var mere interessert i nytt kort. Er ikke helt fornøyd enda med modifikasjonen på kortet, får se om jeg ikke forbedrer den. Skal også se om jeg ikke finner noe V-mod guide til kortet noe sted, alltid artig å ha noe å gå på... Forøvrig identifiserte RivaTuner kortet og lot meg klokke det, desverre fant jeg ikke noe temperaturmåling verken i diverste hardware monitorer eller RivaTuner selv. Får se om jeg går til anskaffelse av et termometer med flat sensor som kan puttes mellom kjøleren og GPU'en.. Slik det er nå er det vanskelig og klokke uten den ekstra kjølingen fra microplex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå