Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

@overklokkern889

 

Last ned clockgen

Pakk ut og kjør  :)

 

Hadde samme mobo k8n for en stund siden,ikke no voltjustering i bios på cpu,men er du heldig kan du få til dette:

7272857[/snapback]

ja jeg har det programmet..men åssen stiller jeg bare på cpu?

når jeg stiller så henger cpu, fsb og ram sammen.. :mad:

7272875[/snapback]

http://i94.photobucket.com/albums/l98/nassuz/cpu-2603.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Still først minnet ditt i bios på 100.

boot til windows,kjør clockgen,still bare på den øvedste slideren,den som stiller fsb og mem. Hold deg unna den andre som klokker pci/agp. Den klokker opp agp og pcibussen din og det vil vi ikke.

Ikke kryss av på "LOAD THIS SETUP WHEN WINDOWS STARTUP"

Begynn kun med 5-10fsb av gangen,bruk cpuz også for å sjekke riktig clock.

Lenke til kommentar
Still først minnet ditt i bios på 100.

boot til windows,kjør clockgen,still bare på den øvedste slideren,den som stiller fsb og mem. Hold deg unna den andre som klokker pci/agp. Den klokker opp agp og pcibussen din og det vil vi ikke.

Ikke kryss av på "LOAD THIS SETUP WHEN WINDOWS STARTUP"

Begynn kun med 5-10fsb av gangen,bruk cpuz også for å sjekke riktig clock.

7272929[/snapback]

ok..takker :)

 

hvordan er framgangsmåten for å stille minnet i bios til 100?

 

og hvordan finner jeg ut at jeg har klokka nok..? :D

den klikka jo når jeg hadde fsb=240..men da hadde jeg jo ikke gjort noe med minnet=100 og det der :)

hvor mye tror du jeg kan klokke?

vi har jo nesten like deler (hvoedkort og cpu..)

edit: hvor mye fsb har du på det screenshot'et? står ikke fsb som det gjør på min cpu-z :thumbdown:

Endret av overklokkern889
Lenke til kommentar

nå har jeg klokka 3000+ sempron fra 1800 til 2196mhz..

fsb= 244, og multiplier er 9x, ram volt=2,7 (kan jeg ta til 2,8 kanskje?)

 

men, rammen kjører på 122mhz hastighet(fordi jeg stillte den til 100 før jeg klokka cpu'en), og maks(vanlig) er 133mhz.

jeg stilte fsb'en opp til 266 slik at ram hastigheten var 133mhz. (regna først ut hvor mye fsb jeg trengte i clockgen), og så satt jeg multipliern ned til 7 og 8 og 8,5...men den ville ikke starte i det hele tatt..

hva må jeg gjøre..jeg vil bare ha optimal bushastighet på rammen uten å klokke cpu mere foreløpig.

vet at jeg må stille fsb til 266 og så multiplier ned til rundt 8-8,5, men må jeg sette opp vcore? er det derfor den ikke vil starte?

Endret av overklokkern889
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvilke voltinnstillinger bruker du på resten da?

 

Tenker på southbridge og cpu.

 

Også har jeg også erfart at for å komme over enkelte fsbsperrer kan det være en fordel å disable feks usb og så kjøre minnet på spd. Kan være spd er veldig forskjellig fra de enkelte minnebrikkene, men er verdt et forsøk.

 

Jeg har feks noen innstillinger på mitt p5b som er helt umulige.

 

Feks vfsb, vmch og southbridgvolt på full guff > da stopper kortet på 390fsb uansett.

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?product_id=20974

 

Her er grisebillig klokke-ram til alle som vil ha :D En på XS kjører de på 585MHz, 5-5-4-12 timings med 2,44v.

De har Micron D9 brikker, enten D9GKX eller D9DCD =) Løp og kjøp :p

7521855[/snapback]

 

 

...bestillt på itbutikken :!: ...var de 2 siste,en kompis har de,og jeg hadde tenkt å kjøpe de lenge,men så glemte jeg de helt til jeg så posten din....tjoho :p

Lenke til kommentar
Hva slags nytt rør er det du snakker om? Laget selv, eller importert?

7557590[/snapback]

Det er hjemmelaget. Det er egentlig ikke nytt, men jeg har ikke prøvd det på den cpuen før. For de som var på NM så var det det røret jeg brukte der.

 

DDK: Har du ringt AGA og spurt hvilke forhandlere det finnes i nærheten av der du bor

 

Her i Stavanger er det Tess og en butikk som driver med sveiseutstyr av alle ting som er forhandlere  :dontgetit:

7557761[/snapback]

Har en forhandler, men problemet er at det er så lang ventetid på å få det at jeg rekker ikke i løpet av julepermen. Tørris er bestillingsvare så jeg kan ikke få det på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...