Gå til innhold

P8Z68V PRO/GEN3 - Strøm av og på - CPU_LED og MemOK Blinker

Anbefalte innlegg

Kjøpte alle delene fra komplett for noen dager siden, men har hatt samme problemet siden dag 1. Når eg trykke på "på" knappen på hovedkortet (ASUS Z68-V PRO/GEN3, så blinker CPU_LED, så MemOK, så CPU_LED, så MemOK, så CPU_LED, så slår strøvforsyningen ( Silver Power 750W ) seg av. Så går det 3 sekunder, den slår seg på og det samme skjer. :O

Har sjekket pinsa der eg satt ned cpuen ( Intel Core i7 1155 ) . Og lurer på om det er der problemet ligger, for i mitt øye ser det ut som alle pinsa på den ene siden er bøyd ein vei, og alle pinsa på den andre siden er bøyd omvendt...

Men siden alle er bøyr på samme måte, lurer eg på om det er sånn det skal være?

Men det burde uansett ikkje få PSUen til å loope?

Har ikkje fått GPU enda, men det skal så vidt eg har forstått ikkje vere nødvendig for å poste bios. Bruker det innebygde på hk.

Både 24 pins og 8 pins er koblett i på hk. Har prøvd resette cmos :p

Deler:

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

SILVER POWER 750W

4x Corsair 8GB Ram

BluRay/Dvd

Agility 128 gb ssd

Har ikkje so enormt stor peiling å data, dette er første gang eg prøve bygge :)

Så håper på hjelp :D!

(Bilder av Cpu Socket og HK Som vedlegg)

post-274718-0-95819500-1338310182_thumb.jpg

post-274718-0-62887000-1338310374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen ivertfall si om pinsa på socketen er bøyde? Eller alle er bøyde, men skal det være slik på en asus z68-V pro/GEN3, for fatter ikkje korsen alle kan være bøyd viss det ikkje er meningen....

Lenke til kommentar

har nettopp tatt en titt på mitt og de ser bøyde ut, vanskelig å se når det er så smått..

Edit: Har tatt et par bilder for lettere sammenligning.. Mitt har ikke vært brukt eller hatt noen CPU monteret FYI.

post-98101-0-61270300-1338325704_thumb.jpgpost-98101-0-63419200-1338325738_thumb.jpg

Endret av HooligaNs117
Lenke til kommentar

Om du skal se etter skjeve pins så nytter det ikke å titte ned på sokkelen slik.

Løft hovedkortet og se mot en lyskilde mens du roterer.

Du vil se ca skrått ned på dem med omtrent 30 graders vinkel gi og ta, mens du roterer hovedkortet.

Ser du forandringrer eller feil i lysmønstret så er det tegn på en skjev pin.

Lenke til kommentar

har nettopp tatt en titt på mitt og de ser bøyde ut, vanskelig å se når det er så smått..

Edit: Har tatt et par bilder for lettere sammenligning.. Mitt har ikke vært brukt eller hatt noen CPU monteret FYI.

post-98101-0-61270300-1338325704_thumb.jpgpost-98101-0-63419200-1338325738_thumb.jpg

Takk for svaar og bilder!

Har sammenlignet min cpu socket med din, og di ser like ut, for begge ser jo bøyde ut. Så dette er vel normalt.

Har kjøpt nytt MB hos komplett, trur de er ødelagt på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...