Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger en HD til, hilken skal jeg velge??


Anbefalte innlegg

Skal ha en HD til nå (har to WD på 40 og 80 gigg). Lurer på hviken HD jeg skal velge. Den må ha 8 mb cache (skal brukes som sysdisk i ny pc om noen måneder), og bør være stillegående. Så på prisguiden at de nye SpinPoint P80 160 gigg diskene fra Samsung med 8mb cache var ganske billige. De skal også være forholdsvis stillegående. Er disse diskene noe å satse på? eller burde jeg velge et annet merke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både WD 120 SE og Seagate Barracuda 120. Er godt fornøyd med begge to. Du merker ikke forskjell i hastighet i vanlig bruk, men seagaten er litt stillere. Siden du skal bruke den til sysdisk tror jeg hadde gått for WD- disken. Disken du nevner har jeg ingen kjennskap til.

 

BTW- er ikke dette en aldri så liten feilpost?

Lenke til kommentar

Til Castorfiber - hvilken Seagate Barrauda snakker du om?

 

Jeg skal akkurat kjøpe HD selv. Det er tre ting jeg legger vekt på - i nevnte rekkefølge:

1) Pålitelighet - erfaring tilsier at jeg ikke tar meg råd til full back up av alt. HD crash vil være krise...

2) Støynivå (og varmeutvikling)

3) Ytelse

 

Mitt valg ser ut til å bli Seagate 120GB Barracuda 7200.7 - 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, U-ATA100

 

Jeg har registrert meg hos www.storagereview.com og fått tilgang til deres "survey" - og det ser ut til at denne disken har lav feilrate. Har også sjekket returprosenten på itbutikken.dk.

 

Videre er disken betydelig stillere enn Western Digital 1200JB (special edition), og den er omtrent like rask som denne, noe som skyldes at begge har 8MB cache.

 

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 er tilgjengelig for kr 990,- på PCMAX og kr 999,- på MPX, hvilket jeg synes er en bra pris pr GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...