Pölsa! Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Jeg har en venninne som flørter alt for mye. Jeg liker henne som en venn, men ikke mer og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på det. Husker en gang, da hun hadde kjæreste så drev hun og spurte om jeg synes hun var fin og om kjæresten hennes var heldig, etc. Jeg synes helt ærlig at hun ikke er noe særlig fin og det å si at kjæresten hennes er heldig blir upassende. I tillegg skal hun være enda mer forvirrende med å skryte av og vise frem venninnene sine hele tiden. "Dere kunne passet sammen" osv. Hvordan burde jeg reagere på det uten å fornærme noen? Endret 29. mai 2012 av Pölsa! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg synes ikke du bør la være å fornærme noen. Det eneste ærlige er å si at du blir støtt og at det er upassende når du synes noe er støtende og/eller upassende. Så får det være opp til henne hvor liberale eller konservative venner hun velger. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Folk er forskjellige, men det virker som hun er i overkant glad i sex og å snakke om det. Min erfaring er at slike mennesker bruker sex som bekreftelse av seg selv og sin attraktivitet p.g.a sin egen oppfatning av defekthet. De ønsker i stor grad at du bekrefter dem fordi det er veldig viktig for dem, og de mener i sitt eget hode at de har krav på det, noe du merker når du prøver å vri subjektet over på noe annet eller sier at nok er nok. Jeg har hatt en del med slike mennesker å gjøre og det slår meg alltid hvor usikre de egentlig er innerst inne. De kompenserer også mye ved å dominere, noe som gir dem kontroll, og kontrollbehovet er ofte økt p.g.a at de ikke har følt de har hatt det i så stor grad før, eller at de har dårlige erfaringer tilbake i tid som de forsøker å ikke gjenskape. I utgangspunktet kan du støtte slike mennesker hvis du føler for det, for det er det de vil ha, men du må jo selv vurdere hvor mye du vil gi i fohold til hvor mye de vil ha. Du viser i alle fall en mye større modenhet ved å ta dette opp her, noe som jeg i alle fall vil si tilsier at du har større sosial intelligens. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Har hatt kontakt med noen sånne kvinnemennesker skjøl, dem er ganske underholdene vesener, siden det eneste dem gjør er og ligge rundt med samfunnets avskumm og får alltid en betydlig andel av telefonsamtalene som blir foretatt omtrent hal 4 på natta når folk er desperate. 1 Lenke til kommentar
Pölsa! Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Leser det på nytt og tror jeg har gitt dere feil inntrykk. Hun er en hyggelig jente og har ikke rykte på seg for å være løs. Det at hun liker å snakke om sex har egentlig lite med temaet å gjøre, så jeg fjerner det. Det tilfellet jeg beskriver var min feil, forresten. Problemet er at hun oppfører seg flørtende med meg hele tiden samtidig som hun gjør det klart at hun har kjæreste og viser meg andre jenter. Til slutt skjønner jeg ingenting, kan ikke avvise henne fordi alt jeg får er blandede signaler og jeg vil beholde henne som venn. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Sånne jenter er slitsomme. Selvom hun sikkert er kul og alt det der, så synes jeg man burde sette strek ett sted. Hvis du er ukomfortabel med hennes væremåte er det eneste riktige å kutte kontakten helt. Du kan ikke forlange at hun skal forandre seg bare fordi at du har lyst til å beholde henne som venn. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 I tillegg skal hun være enda mer forvirrende med å skryte av og vise frem venninnene sine hele tiden. "Dere kunne passet sammen" osv. Tyder på lav intelligens. Tipper denne dama bare sitter hjemme og ser på VHS-opptak av Paradise hotel, top model, ungkaren, ungkarskvinnen, hotel cæsar, og andre konflikt-orienterte dramaqueen programmer døgnet rundt Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Følg instinktene dine - slik kommer du langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå