Gå til innhold

512 Mb 133 Twinmos Sdram på et Abit be6 II. Går ikke det?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt nevnte deler brukt og det funker som bare det.

Bortsett fra at twinmos brikken som er på 512 Mb ikke viser 512 Mb.

256 er alt som kommer opp. Jeg har sett på innstillinger i bios, og endret det jeg kunne noe om (ECC bla) Har flasha bios til den nyeste.

 

Samma hva, 256 er alt som kommer opp, har forsøkt i alle minne bankene, samme res. Mulig jeg har kjøpt noe som er inkomtabibelt på det HK.

 

Resten er en 650 Mhz slot 1 (100Mhz) noen disker og et lurvete skjermkort.

 

Takk for all hjelp :-)

 

V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klippet fra www.bp6.com FAQ :

 

Why does my 256MB RAM stick show in the BIOS startup as 128MB?

 

The type of RAM you are using, may be what is called, high-density RAM. When the BP6 was being developed and tested, this type of RAM was not available. They will not work in the BP6. You can use 256MB RAM that are single or double-density SDRAM DIMMS.

 

There is no BIOS revision that will support this type of RAM. The mainboard's RAM circuitry would have to be redesigned.[/

 

Jeg mente å huske det var noe med dette... Har hatt både bp6 dual, be6, be6-II. (tror jeg har hatt de fleste bx kortene abit laget på denne tida)

Mener bestemt dette gjelder ditt kort også. Det er synd, men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det annet enn å evt selge brikken og kjøpe et par 256brikker i stedet.

 

DrErling

Lenke til kommentar

EET har nok brikker som funker... delta omega.. eller lavtetthet brikker... men de er DYRE!! har 2 256 brikker som går fint både på BE6 og BP6 kortene mine...

 

Men jeg har et BE6 kort med 3x 128MB.. den booter ikke hver gang.. må drive å trixe med av og på bryteren... med 2 brikker funker d bra.. samme hvilken rekkefølge og samme hvilke slotter.. noen tips??

Lenke til kommentar
Noen som vil bytte en 512Mb brikke inn i 2 x 256

Er redd det ikke kommer til å bli noe bedre, så lenge 256'ene er bygd opp på samme måte. Jobbet mye med å finne nye brikker som fungerte med en BX-basert Compaq-sak for en stund siden, ga til slutt opp og godtok halv kapasitet.

 

Jeg har drevet og oppgradert noen skikkelig sære systemer for videokonferanse. Disse hadde noen merkelig hovedkort bassert på intel BX440 og jeg slet lenge og vel med masse minnebrikker før jeg fant ut at Crucial laget brikker som de garanterte fungerte til det meste. Disse fungerte fint.

 

Jeg kjøpte de av startit, så jeg vet at hvertfall de har disse brikkene. Sjekket prisen nå og den lå på nesten 800,- for en 256brikke så det er temmelig utelukket...

 

Kan jo evt sjekke qxl om du finner noe, eller bruktmarkedet på hw.no

 

DrErling

Lenke til kommentar

hmm tdipower, jeg har samme trikseproblemet med mitt BE 6 kort.. Trodde det var noe jeg hadde gjort feil ved monteringa.. fikk det av en datakar gratis med ram og cpu, (første HK jeg har montert :-)

Tror jeg har EN 256 stikke i denne er ikke sikker , kan være 2 x 128 også (gidder ikke åpne nå =)

Men det som fanga oppmerksomheten min var det du sa om at den ikke boota hver gang ! AKKURAT samme ubegripelige som jeg sliter med på den.. Det er eneste årsak til at ikke mutter og fatter bruker den nå :-(

 

Må være noe med BE 6 dette.. Jeg må slå av og på PSU bryter bak et par ganger for å få den igang.

Vel underlige greier..ABIT :-)

Lenke til kommentar
Har et abit BE6 2 kort i serveren. der står det 2x 256 mb 133sdram... Funker 100% snart 5 månder oppe tid.

Jepp, hadde 2 stk. BE6 ( lynet tok det ene i sommer ) og 1 BE6-II. Kortet støtter 768mb 2-sidet "bx-ram" - de som evt. har ram-problemer gjør/ har trolig en feil.

 

f.eks. oppdaterte inf-drivere/ Bios/ HPT-drivere kan hjelpe.

 

Hadde vært morsomt å prøve Tualatin på de, evt. ved en tilfeldig anledning - går istedet moderat overklokka siden '99 uten plunder.

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...