Tiktiki Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hva er en realistisk måndesleie på en sentral leilighet i Trondheim? Vi er 4 stk som ser etter en leilighet. Vi har fått tilbud om en veldig sentral leilighet, der alt av strøm, internett, oppvarming og kabel-tv er inkludert. Leiligheten er også forholdsvis stor og nyoppusset. Leien kommer på litt over 5000,- pr mnd og det er egentlig i dyreste laget for oss. Vil en leilighet som koster rundt 4000,- i mnd uten noe inkludert også komme opp i 5000,- pr mnd når man legger til alle ekstrakostnader? Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Dere vil i utgangspunktet slite med å finne en så billig leilighet. Leiemarkedet er helt jævlig. Jeg sier slå til på den dere har fått tilbud på! Jeg er forberedt på å betale 6.000,- til høsten. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Leiemarkedet i Trondheim er helt jævlig som han over sier. Skal du ha noe brukbart må du regne med 5000kr+, med mindre du er heldig. Lenke til kommentar
Yangern Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det pleier å være trangt om hyblene og leilighetene her i Trondheim, og problemet ser ut til å eskalere. Per dags dato burde du regne med å måtte ut med 5000 kr eller mer for å kunne bo sentralt. Som du ser, vil du merke at studielånet ikke vil være tilstrekkelig når månedsleia er så høy som den er, så en eventuell deltidsjobb eller penger fra andre kilder er nærmest et must. Selvfølgelig går det også an å bo litt utenfor sentrum, da vil prisene redusere noe i omfang. Trenden er likevel at de fleste velger å bo sentralt, noe som merkes på prisene. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Når vi legger til strøm, så ligger jeg på nærmere 6000 i måneden for en relativt liten (men ikke 15-kvadrat-liten) leilighet for meg selv. Veldig sentralt da. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 5000 per person per mnd høres ut som ganske standard pris i Trondheim. Vanskelig å finne noe rimeligere som også er sentralt osv. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) 3-4k er ikke umulig om dere gidder å bo 3-4 km unna sentrum. Det tar jo fremdeles kun 10 minutter å sykle til sentrum ved den avstanden. Jeg bor 4 km fra sentrum nå og betaler 6000 totalt fordelt på meg og hun jeg bor med. Internett inkludert, strøm i tillegg. Om det er et must å bo i sentrum så er det nok vanskelig å få det stort billigere enn 5k. Jeg kjenner en gjeng på tre som betaler 5500kr hver for å bo i et kollektiv. Det er ca midt i sentrum. Endret 31. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå