Gå til innhold

"Jumpstart" av Compaq-power

Anbefalte innlegg

Har fått kloa i en "gammel" Compaq-maskin; en såkalt "Small Form Factor"-utgave. Gammel i gåseøyne, fordi den er utstyrt med en relativt aldersstegen PIII 733 CPU.

Maskinen fremstår som defekt, ettersom powerswitchen på hovedkortet rett og slett er røsket i filler! En eller annen har vel i forbannelsen klaska til av / på-knappen så hardt at dette har fått stygge følger for bryteren på hovedkortet.

Hovedkortet er ikke en ATX-utgave, og dermed er strømkontakten fra poweret en annen. Derfor kan jeg ikke bruke det velkjente(?) trikset med å kortslutte pinne 8 og 16 som på en ATX-kontakt.

Finnes det en tilsvarende løsning for denne maskinen / poweret?

Det lar seg nemlig ikke gjøre å lodde ny forbindelse der bryteren satt, da "alt" er borte.

Forslag mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den er ikke såå gammel! Men selve powerkontakten til hovedkortet kan på sett og vis minne om den gamle AT-kontakten. Omtrent samme bredde, men dobbelt remse med kontaktpinner, som på en ATX-kontakt.

Og poweret trigges jo på samme måte som på et ATX-kort, vha en "puls" / "kortslutning fra bryteren på hk.

Har vel sagt det før, men sier det igjen; Compaq er sære greier! :evil:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

dreiv på ed et slikt power for et par dager siden. Man skal kortslutte 2 pungter på den kontakten, men husker ikke helt hvilken, trur det var en av hjørnene som skulle til jord. Er usikker, men du kan jo forsåget bare ta å prøve deg frem med å kortslutte pinner i kontakten til viften på PSU begynner å gå. kan ikke skje noe farlig... eller så kan du vente til i morgen når jeg har skjekket det ut så kan jeg si det til deg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...