Skrue Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har fått kloa i en "gammel" Compaq-maskin; en såkalt "Small Form Factor"-utgave. Gammel i gåseøyne, fordi den er utstyrt med en relativt aldersstegen PIII 733 CPU. Maskinen fremstår som defekt, ettersom powerswitchen på hovedkortet rett og slett er røsket i filler! En eller annen har vel i forbannelsen klaska til av / på-knappen så hardt at dette har fått stygge følger for bryteren på hovedkortet. Hovedkortet er ikke en ATX-utgave, og dermed er strømkontakten fra poweret en annen. Derfor kan jeg ikke bruke det velkjente(?) trikset med å kortslutte pinne 8 og 16 som på en ATX-kontakt. Finnes det en tilsvarende løsning for denne maskinen / poweret? Det lar seg nemlig ikke gjøre å lodde ny forbindelse der bryteren satt, da "alt" er borte. Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hvis det er en AT strømforsyning, er det ikke strøm der bare du slår på poweret bak der da?? mener å huske det at du ikke trenger noe wire triks på den... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Nei, den er ikke såå gammel! Men selve powerkontakten til hovedkortet kan på sett og vis minne om den gamle AT-kontakten. Omtrent samme bredde, men dobbelt remse med kontaktpinner, som på en ATX-kontakt. Og poweret trigges jo på samme måte som på et ATX-kort, vha en "puls" / "kortslutning fra bryteren på hk. Har vel sagt det før, men sier det igjen; Compaq er sære greier! Lenke til kommentar
alos Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 dreiv på ed et slikt power for et par dager siden. Man skal kortslutte 2 pungter på den kontakten, men husker ikke helt hvilken, trur det var en av hjørnene som skulle til jord. Er usikker, men du kan jo forsåget bare ta å prøve deg frem med å kortslutte pinner i kontakten til viften på PSU begynner å gå. kan ikke skje noe farlig... eller så kan du vente til i morgen når jeg har skjekket det ut så kan jeg si det til deg da. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Takker for alle tips folkens! Men runder av denne tråden med å si at jeg tok vare på CPU, RAM og disk. Ga opp hele greia, og sendte resten i søpla. Men takk, i alle fall! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå