bruker456281 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hei, jeg har et script som må kjøres manuelt for å opprette mapper i DFS etc.. Vi har gjennom portalen vår gjort det mulig å opprette brukere i AD via LDAP, i tillegg vil vi legge alle brukernavnene i en .txt fil som scriptet for DFS skal hente brukernavn fra å kjøre scriptet på(dette skal settes opp til å kjøre hver natt). Select-String C:\Users\1624edho\Downloads\test\test.txt -pattern "testbruker*" Trenger litt input til hvordan dette skal settes opp ift løkker og generelt for øvrig.. Tanken er vel at scriptet skal se om det ligger brukere i .txt-fila, kjøre DFS-script på disse og så slette brukeren fra fila. Tenker ikke noe på sjekk om mappene allerede eksisterer osv. Fra portalen vår lagres brukerene på ny linje, slik at det ligger en bruker linje1, en bruker på linje2 osv.. Takk på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg ser for meg noe i denne retningen... If (om det finnes brukernavn i .txt, kjør script) { DFS-SCRIPT } else {ikke kjør script} Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Denne vil gjøre det du spør etter. Den forutsetter at det ligger et brukernavn per linje i filen. $file = "C:\Users\1624edho\Downloads\test\test.txt" # For hver bruker i fil, kjør skript foreach($user in Get-Content $file) { Write-Host "Kjører skript på bruker $user" C:\Script.ps1 -Username $user } # Slett alt fra fil Clear-Content $file Write-Host "Ferdig!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå