Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen tips til å få bedre selvtelitt på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :) Mange som ikke har god selvtillit, men det finnes mange måter å få selvtillit på.

Her er råd fra meg:

- Bli komfortabel med deg selv, dvs. bruk f.eks. klærne du trives best i, ikke velg utfra hva du tror andre vil synes er best dette vil gjøre det mindre komfortabelt for deg. Selv om det ikke føles best ut når du gjør det første gang vil det kun bli bedre og bedre ;)

- Utstråling og holdning: Du skal være rett i ryggen, smilende og ha øyekontakt med andre. De rundt deg vil få et bedre inntrykk av deg og du vil også få mer selvtillit da de lettere vil kunne henvende seg til deg.

- Trening: Trening hjelper ikke kun med at du holder deg i bedre form det hjelper også på humøret, overskudd og du får en bedre samvittighet. Selvfølgelig må dette kombineres med et godt og variert kosthold.

- Dine tanker om deg selv: Vi er generelt hardere mot oss selv enn det andre er mot oss, derfor kan det være et tips å være snillere mot seg selv. Hver dag du står opp går du i speilet og sier til deg selv “så godt jeg ser ut idag!”. Dette vil gi deg en god start på dagen og hjelpe på selvtilliten etterhvert.

- Om du får kritikk: Ikke bry deg! Om andre ikke klarer å oppføre seg og må slenge ut dritt kommentarer skal du heve deg over det og vise dem at de er som en flue på veggen. Du kan også tenke på at som regel er det de som sladrer mye og snakker dritt om andre som er mest usikker på seg selv.

- Du er deg selv: Gå den veien du vil, og ikke følg strømmen om du ikke ønsker det.

- Ikke hold deg med de som ikke klarer å gjøre annet en å slenge dritt, hver med de som gir deg positive kommentarer og er med på å støtte deg uansett hva.

- Media er noe tull, ikke bry deg. 99% av alle de som blir sett på som de store skjønnhetene har enten vært under kniven/behandlet kroppen sin på feil måte og bilder er som regel redigert.

- Lev livet slik du ønsker ditt liv skal være. Hvordan vil du at folk skal huske deg?

Håper dette hjelper :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Heii jeg lurer på hvordan man kan få bedre selvtillit :) noen som vil hjelpe meg og gi meg tips? :huh:

Jeg antar du snakker med deg selv, slik vi andre også gjør - da er det bare å endre på hva du forteller deg selv. Luk bort all negativ nedrakking, og erstatt det med positive "mendinger". Det kan hende du må holde på en stund, men så kan det virke veldig bra for selvbildet ditt.

Hvis du har endel gode venner, kan du be dem om å skrive noen korte karakteristikker om hvilken positiv effekt du har på¨dem. Disse tilbakemeldingene bør være mest mulig konkrete.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...