Tomle Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Heisann! Lurer på om det er mulig på et eller annet vis å begrense hvor mye av total CPU tid en task eller prosess kan ta. Noen ganger går en prosess i stå og denne tar alt den kan av CPU tid noe som medfører at hele windows kan gå i sirup - noe som ikke burde skje uansett mener jeg, når en task på normal pri hindrer tilgang til systemet.. Uansett hvis det var mulig å sette en grense på f.eks 90% for en prosess?? Eller er det umulig ut ifra hvordan kjernen funker? Ikke veit jeg, noen som gjør? Lenke til kommentar
JA Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Trykk Ctrl-Alt-Del, velg "Oppgavebehandling", deretter "Prosesser". Høyreklikk en prosess og "Angi prioritet". Da ser du hvilke valg du har. Lykke til! Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Ja, men det vil ikke innvirke noe på det jeg beskrev med prosesser som stjeler all cpu tid og windows blir sirup. Kanskje om div windows prosesser og explorer fikk høyere prioritet - si det... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Dual CPU! Deretter kan du sette hvilke prosesser som kan kjøre på en eller begge CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå