Gå til innhold

Hvor mye mobildata er vanlig pr. mnd.?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ringer veldig lite, sender noen få SMS her og der. Men skulle gjerne kunne bruke internet på mobil mer enn 5 min før det koster en haug. Bruker kontaktkort.

 

https://netcom.no/tjeneste/surfepakke-privat

 

Har noen her noe liknende, som kan si hvor mye data de ca bruker? Jeg vil bruke ting som skype, steam, og noe surfing. Skype/viber vil redusere SMS/ringe-kostnadder.

 

På PC bruker jeg sikkert 1TB trafikk i mnd, men tviler på at det blir samme tall på en mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste vil overkalkulere dataforbruket hvis de bare prøver å tenke seg hvor mye de bruker uten å faktisk sjekke det, så du bør se hvor mye du bruker på telefonen via innstillinger (eventuelt last ned en app).

 

1TB på PCen høres forresten veldig mye ut. Da må du laste ned over 23 MB data i minuttet, hele døgnet i en måned.

 

Skype bruker (tror jeg) i underkant av en megabyte per minutt. Surfing og chatting bruker naturligvis svært lite. Kun hvis du streamer store mengder lyd eller video vil du trenge ubegrenset. 200-300 MB holder i massevis for de fleste, men det vil variere veldig fra person til person så hva som er normalt er egentlig ikke så interessant.

Lenke til kommentar

Jeg bruker rundt 3GB i måneden via mobil - hovedsaklig fordi jeg har fast pris og ubegrenset trafikk (hastigheten blir vel redusert hvis jeg går over 5GB i måneden).

 

Hadde jeg ikke hatt ubegrenset med trafikk ville jeg nok brukt wi-fi mer, men har god dekning der jeg bor og på jobb så jeg bruker like gjerne telenettet overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En (eller rettere sagt min) Android telefon bruker 110-130 MB / mnd på å synkronisere tre epostadresser, facebook og annet rask. Men forsiktig internettbruk og mye WiFi klarer jeg akkurat å holde databruken under 200 MB / mnd. Dette burde gi deg en grei indikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...