Yep Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Skal ha eksamen i morgen å lurer på om andre har noen inspill til forbredelsedelen vi har fått i dag. Her er hovedjobbene som skal utføres: skole elev som ønsker å få læretid etter sommerferien. Bevise at en kan jobbe i TEAM. Jobbe i område 6: 1)Feilsøking og reprasjon på tørke 98J 600 som følge av varierende kvalitet på fiskemelet ut av tørka. 2) Bytte til hydraulisk drivmotor for tørke 98-J 600 Lenke til kommentar
[Scream] Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Jeg sitter også med den samme oppgaven.. Kunne godt ha trengt litt inspill selv legger ved link til forbredelsen. http://desk.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/V12/Forberedelsedeler/29_Mai/AUT4002_Vg3_automatikerfaget_F_V12.pdf Endret 29. mai 2012 av [Scream] Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Sitter med samme oppgava her og, (privatist) Vil tro att det kan være for mye dødtid på tempratur reguleringen, slik att denne svinger for mye, slik att det kvaliteten på melet blir varierende. Det er iallefall det jeg jobber utifra... Men inspill fra andre hadde vært toppers... Lenke til kommentar
Aut4002vg3 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Noen andre tips, har ein lærar som sa att denne oppgaven var i 2004 ein gang. stemmer det ? tror det kommer noe med kaskade regulering ? Lenke til kommentar
[Scream] Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) `mye å sette seg inn i. hva tenker folk om den motoren? Endret 29. mai 2012 av [Scream] Lenke til kommentar
Aut4002vg3 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Skal sikkert lage eit feste/oppheng. rekner med det er den mekaniske delen av eksamenen... Lenke til kommentar
[Scream] Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 nå hadde vi ikke så mye av sånn da jeg gikk automasjon for mye har forandret seg siden den gang noe forslag der? Lenke til kommentar
duveiit Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 tror dere det kommer noe feltbuss oppgaver? og hvordan ville dere kople opp den hydrauliske motoren i flytskjema? Lenke til kommentar
Yep Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Feilsøking og reprasjon på tørke 98J 600 som følge av varierende kvalitet på fiskemelet ut av tørka. Her går det nok på Sitter med samme oppgava her og, (privatist) Vil tro att det kan være for mye dødtid på tempratur reguleringen, slik att denne svinger for mye, slik att det kvaliteten på melet blir varierende. Det er iallefall det jeg jobber utifra... Men inspill fra andre hadde vært toppers... Helt enig! Tydelig her vi må rekallibrere / sjekke opp ved feilsøking Lenke til kommentar
pjodd Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 er nok enig i det skyline skreiv tidligere her. og den motoren skal vel lages feste til ? eventuelt tegne hydraulikk sløyfe ? feltbuss er vel en mulighet, iallefall mente læreren vår at dette kune bli et tema :| Lenke til kommentar
Yep Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Tipper oppgae nr 1 blir noe sånt: 1)Hvordan vil du gå frem for å feilsøke på tørka? Ta med hms del/ trinn for trinn, sikkert lurt å ikke glemme at du er skole elev og ikke kan utføre dette alene. :-) Du skal jo også vise at du kan jobbe i TEAM: 2) Du skal skifte den elektriske motoren med en hydralisk motor, Hvordan vil du planlegge denne jobben. Hvis med enlinjesjema hydralisk anlegg. tegnet inn. 3) Hva er fordeler og ulemper ved velge hydralisk fremfor elektrisk? Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Denne eksamen, eller iallefall mer eller mindre samme forberedelsesdelen kom i 2003. Hvis dere går inn på denne linken: http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksamensoppgaver/Elektrofag/5/Elektrofag_H03.pdf Så finner dere foreberedelsesdelen fra side 138 til 155 og selve eksamen etter dette. Lenke til kommentar
[Scream] Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Nå er det jo lov med hjelpemidler, men hva går dere for å notere ned på ark osv? Har selv skrevet ned litt om kaskade, hms, planlegging osv. Lenke til kommentar
ahs84 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Hallo noen som tenker en oppgave ut av dette? (side 20) fullføre dukomentasjonen 2. STYRING OG INSTRUMENTERING 2.1 OMRÅDE 1 Beskrivelse av instrumentering er ikke ferdig utarbeidet. (side 21) pls programmering her, vekk med regulator og inn med pls styring? En gassfyrt kjele brukes til å skaffe varme til tørka. Det benyttes følgende oppstartsekvens: • 98-TCV-601 stenger helt • vifta 98-I-600 startes • 98-FCV-601 åpner fullt • pause i 5 minutter. • 98-FCV-601 stenger • 98-XV-602 åpner for luft, og 98-XV-603 åpner for pilotgass til pilotbrenneren, en liten flamme som brukes til å tenne hovedbrenneren, og som brenner hele tiden. • tenneren 98-XY-603 lager en serie gnister • 98-XY-602 detekterer flamme • dersom det ikke detekteres flamme innen 30 sekunder så avbrytes sekvensen • ved flammedeteksjon overtar sløyfe – 601 kontrollen og skalverdi for 98-TIC-601 rampestyres mot driftstemperatur Rampen stiger med 400°C/time, driftstemperatur 300-500°C. Endret 29. mai 2012 av ahs84 Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Tenker det samme, men er stygt redd for at vi får buss før PLS... Lenke til kommentar
Yep Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Er alltid en mulighet for pls, men føler det burde stått mer tydelig i teksten at bedriften tenkteå legge om til pls. Men absolutt en mulighet. Kanskje tegne et sekvens skjema ? over hva som skjer. Lenke til kommentar
Yep Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Hvis det blir fieldbuss tegner vi vel dette som enlinjeskjema med bokser? Vet de fikk fieldbuss i fjor da lød oppgaven • Sløyfe XX skal bygges om slik at den til nå separerte reguleringssløyfa, kan tilkobles kontrollrommets skjermbaserte system. Lenke til kommentar
[Scream] Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 http://www.iu.hio.no/~veslemot/styringsteknikk/PROFIBUS/Feltbuss.pdf Lenke til kommentar
Yep Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 ' timestamp='1338300235' post='19318712']http://www.iu.hio.no...US/Feltbuss.pdf den var grei Lenke til kommentar
ylberbeluli Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hei! Sitter med samme oppgave her ! Lurte på alle de indikatorene, har dere noe ide for hva vi bør kjøre der? av termometer eller manometer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå