Gå til innhold

ASUS GTX 680 2GB DirectCU II OC eller DirectCU II TOP?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere skjermkorte mitt fra gtx 570 til et 680 kort og bestemte meg for asus TOP kort etter som det jeg fant ut var det med mest futt og bra kjøling.. Jeg innbilte meg selv at jeg ikke hadde noe hastverk når jeg bestilte dette fra komplett for over en mnd siden, men ja..hehe nå greier jeg snart ikke å vente og korte lar ser vente på.

OC versjonen er bekreftet i morgen og jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe det..

Er det stor forskjell ? :) bør jeg vente? føler meg litt lost og trenger noen innspill..

jeg spiller så si bare bf3 med 120hz skjerm

Kom gjerne med innspill på andre 680 kort, som er et bedre valg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ er GTX670 DCII TOP som yter så godt som likt som et 680.

http://www.techpower...ct_Cu_II/1.html

Mjaa, når jeg oppgraderer fra et gtx570 så vil jeg ha mest mulig kraft ( gtx 690 blir rett og slett for dyrt ) så et overclocka 680 får jeg mer ut av en et oc 670.. Skal jeg tro

http://www.overclock.net/t/1258815/rock-heaven-your-hardest-670-680-users/0_30

http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx670/5.htm

I don't think so. Det er nå to grunner til å kjøpe et 680 nytt:

Du bryr deg om navnet

Du har et 680 fra før som du vil kjøre i sli.

Lenke til kommentar

Mjaa, når jeg oppgraderer fra et gtx570 så vil jeg ha mest mulig kraft ( gtx 690 blir rett og slett for dyrt ) så et overclocka 680 får jeg mer ut av en et oc 670.. Skal jeg tro

Det er faktisk slik at GTX 670 har en nesten identisk ytelse i sammenligning med GTX 680 for 500,- kr midre hvorav det da blir meningsløst å kjøpe GTX 680. Unntaket blir dermed om du ønsker å kjøre GTX 680 i 2-way SLI - og da er nok GTX 690 et bedre valg grunnet mindre merkbar microstuttering. Jeg vil anbefale GTX 670.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

http://www.overclock.net/t/1258815/rock-heaven-your-hardest-670-680-users/0_30

http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx670/5.htm

I don't think so. Det er nå to grunner til å kjøpe et 680 nytt:

Du bryr deg om navnet

Du har et 680 fra før som du vil kjøre i sli.

Jeg bryr meg faktisk bare om å få mest mulig ytelse, om det koster meg 500 mer for f.eks. 5 - 10% mer ytelse... Så funker det for meg:) økonomisk sett så sparer jeg på å kjøpe gtx670, men er i full jobb og 500,- er bare halvparten på hva jeg bruker ute på byn på en fredag:) betyr ingenting med andre ord - men tilbake til tråden, så glemmer vi gtx 670 litt -- 680 OC eller TOP ??

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg faktisk bare om å få mest mulig ytelse, om det koster meg 500 mer for f.eks. 5 - 10% mer ytelse... Så funker det for meg:) økonomisk sett så sparer jeg på å kjøpe gtx670, men er i full jobb og 500,- er bare halvparten på hva jeg bruker ute på byn på en fredag:) betyr ingenting med andre ord - men tilbake til tråden, så glemmer vi gtx 670 litt -- 680 OC eller TOP ??

Hadde du tatt en kikk på lenkene mine hadde du sett at hvilket kort som ga best ytelse hadde 100% med flaks å gjøre og 0% med 680 eller 670 å gjøre.

680 TOP, fordi du er garantert en høyere overklokk.

Lenke til kommentar

Igrunnen så spiller det ingen rolle. Den ekstra ytelsen kommer på bekosting av mer varme og støy i spill som er så krevende at de belaster GPU 100%. I spill som ikke belaster GPU 100% er det selvfølgelig fint å ha en høy boost slik at man får en ekstra boost når man er i krevende områder av spillet der man går under 60 eller 120 FPS.

De som ikke har 1920x1080 @ 120 Hz eller 2560x1600/1440 @ 60 Hz bør absolutt kjøpe GTX 670 pga det som ikke kjører på GTX 670 heller ikke kjører på GTX 680. Mulig man får 5 FPS mer i et tungdrevet spill, men men når GPU har 100% last blir støynivået deretter. Løsningen er å få ned grafikkinnstillningene slik at man kjører 60 FPS med god margin og da gjør GTX 670 og GTX 680 en like god jobb.

Det riktige er å bruke grafikkinnstillinger der min-FPS aldri går under 60 FPS. Det er idioti å kjøre innstillinger der GPU kjører 100% for å få 50 max-FPS og min-FPS som faller ned til 20-30.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-snip-

Det riktige er å bruke grafikkinnstillinger der min-FPS aldri går under 60 FPS. Det er idioti å kjøre innstillinger der GPU kjører 100% for å få 50 max-FPS og min-FPS som faller ned til 20-30.

Det er subjektivt. Det er ikke så enkelt å se forskjell mellom cirka 40 FPS og 60 FPS hvis man for eksempel bruker en gamepad - på grunn av at bevegelsene med en gamepad er tregere og mer statisk. Dersom man spiller online FPS spill med mus så kan jeg nok si meg enig da det faktisk er en fordel for spilleren. Men jeg vil si at alt under min 40 FPS blir for lite.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Uten vsync får man tearing. Under 60 min-FPS får man stuttering. Enten sørger man for å ha min-FPS >= 60 eller så er man rett og slett uvitende. Det skal godt gjøres å ikke se forskjell dersom man sammenligner med og uten vsync og min-FPS over og under 60.

Selvfølgelig ikke lett å se forskjell om man ikke vet hva man skal se etter, men da er man uvitende. Står det 25 menn foran deg og jeg ber deg om å peke ut riktig mann blir det enklere for deg om du vet han har blå lue. At folk ikke ser noe pga de ikke vet hva de skal se etter betyr ikke at det ikke er der. Enten har man min-FPS over 60 eller så feiler man hardt. En ting er å ikke ha kraftig nok utstyr til å kjøre de laveste innstillingene over 60 min-FPS men ønsker å spille mens man sparer penger til åkraftigere maskinvare, noe annet er å ha god maskinvare men bruke for høye innstillinger. Da har man rett og slett ikke peiling på spilling.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten vsync får man tearing. Under 60 min-FPS får man stuttering. Enten sørger man for å ha min-FPS &--#62;= 60 eller så er man rett og slett uvitende. Det skal godt gjøres å ikke se forskjell dersom man sammenligner med og uten vsync og min-FPS over og under 60.

Selvfølgelig ikke lett å se forskjell om man ikke vet hva man skal se etter, men da er man uvitende. Står det 25 menn foran deg og jeg ber deg om å peke ut riktig mann blir det enklere for deg om du vet han har blå lue. At folk ikke ser noe pga de ikke vet hva de skal se etter betyr ikke at det ikke er der. Enten har man min-FPS over 60 eller så feiler man hardt. En ting er å ikke ha kraftig nok utstyr til å kjøre de laveste innstillingene over 60 min-FPS men ønsker å spille mens man sparer penger til åkraftigere maskinvare, noe annet er å ha god maskinvare men bruke for høye innstillinger. Da har man rett og slett ikke peiling på spilling.

Jeg har aldri opplevd stuttering under 60 FPS med Vsync og triple buffering og jeg er veldig sensitiv når det gjelder stuttering. Det er også mulig å få tearing under 60 FPS selv om monitoren / TVen er på 60hz. Det eneste som er viktig er at bildeflyten (ingen stuttering, lag, høy input lag) er perfekt uavhengig av om man har 30-60-120 FPS - på bakgrunn av dette så er MVPs Virtual Vsync perfekt i motsetning til for eksempel Adaptive Vsync og Vsync + Triple buffering.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn apropo stuttering og tearing. Noen som vet hvordan man kvitter seg med det i fifa 12? Prøvd med v-sync + triple buffering, låst fps til 59 fps, prøvd med adaptive v-sync osv, men ingenting hjelper.

Skjer det i andre spill eller kun Fifa 12? Dersom det kun skjer kun i Fifa 12 så kan det være relatert til et problem i spillet og ikke skjermkortdriveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...