Bark1Steinar Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Min erfaring hittil. Jeg starter på en strand, går til nærmeste bebyggelse eller lignende, hvor jeg ser flere zombier. Jeg er fullstendig forsvarsløs, og prøver å snike meg inn i noen av husene. Hittil kan jeg fint åpne porter og lignende, men det kommer ikke opp noe tegn på dører til hus og boder, så jeg kommer meg ikke inn noen steder. Jeg blir oppdaget og jaget av zombier, og dør, så begynner jeg på nytt. Dette er gørr kjedelig. Hva er det jeg gjør feil, og hvordan skal jeg ha sjangs til å finne noe utstyr og overleve? Alle steder hvor jeg kan tenke meg det er loot, er det også zombier som oppdager meg, og jeg dør. Noen som har tips? Har det mer eller mindre nøyaktig tilsvarende. Jeg har kommet meg inn i noen butikker hvor det kan tenkes å være noe, men det er alltid også zombier der. Dvs, en spiller drepte meg zombiene kom så langt. En gang spawnet jeg i en bygning omringet av zombier. Da var jeg vel i live cirka 2 min. Kan jeg virkelig ikke forsvare meg noe som helst uten våpen? Hva med lommelykten jeg bærer på f.eks. Burde jo kunne slå litt unna med den? Det var slik jeg også spilte i starten. Var livredd for å få agro så jeg croucha og prona overalt, da det var dette alle nybegynner-guidene sa jeg skulle gjøre. Til slutt gikk jeg lei og begynte heller å rushe farmer og bensinstasjoner for å finne en øks eller tilsvarende. Fikk en del zeds etter meg, men de er utrolig lette å riste av seg når du bare får øvd deg litt. En hel verden åpenbarte seg når jeg lærte at zombiene går ekstra seint innendørs, så da var det bare å storme inn, finne hatchet/crowbar, stikke ut igjen. Deretter var det nedoverbakke. Fant meg noen mindre byer der jeg kunne loote husene som lå i utkanten, og etter hvert fant jeg et par handguns og mer digg. Det du må passe på er egentlig andre spillere, men dersom du ikke er for mye i Elektro eller Cherno burde du ikke møte på for mange. Eventuelt trekke lenger inn i landet, da folk oftest (alltid?) spawner på kysten. Lenke til kommentar
Citus Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Er det noen som er gira på å spille litt? Er litt lei av å dø og ikke finne over hode noen våpen på dette spillet. Eller jeg fant en AK-47 men ikke noe ammo. Sauroy er steamen min..eller FapCitus. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 har vært over hele chernogorosk nå, absolutt ALT er tomt. vannflaska blinker rødt, så døden er nært forestående. men så, på bakken lå det 3 alice packs og 5 czech puches. det MÅ da være noe inni dem ...... eller tydeligvis ikke så nå logga jeg av inni butikken og håper det ligger litt drikke på bakken når jeg logger inn på nytt senere, ellers er jeg død. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 har vært over hele chernogorosk nå, absolutt ALT er tomt. vannflaska blinker rødt, så døden er nært forestående. men så, på bakken lå det 3 alice packs og 5 czech puches. det MÅ da være noe inni dem ...... eller tydeligvis ikke så nå logga jeg av inni butikken og håper det ligger litt drikke på bakken når jeg logger inn på nytt senere, ellers er jeg død. Når du logger inn på en server så despawner alt loot rundt deg. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 I mitt første spill så gikk det akkurat 1 min før det dukket opp en Zombie av intet og drepte meg Er man forsvarsløs når man starter nytt spill eller kan man drepe en zombie på noe vis uten våpen? Evnt hva slags våpen med unntak av guns`n ammo funker til å forsvare seg mot dem? Helt I begynnelsen må du være litt sneaky, det eller ta i bruk "LEGGIIIIT"-taktikken. Melee våpen som crowbars og økser finnes, og de spawner ganske ofte, gjerne i låver og industrial. Jeg liker også Winchester 1866 til å drepe zombier i begynnelsen. Veldig greit våpen, mye ammo der den spawner som regel, høy damage, bråker ikke veldig mye og 1-shot-kill. Spawner overalt, jeg har hatt mest flaks i låver (liker meg ikke inne i byer i begynnelsen). Sjekk ut hvor byggninger er her: http://dayzdb.com/map og planlegg hvor du skal dra. I mitt første spill så gikk det akkurat 1 min før det dukket opp en Zombie av intet og drepte meg Er man forsvarsløs når man starter nytt spill eller kan man drepe en zombie på noe vis uten våpen? Evnt hva slags våpen med unntak av guns`n ammo funker til å forsvare seg mot dem? Helt I begynnelsen må du være litt sneaky, det eller ta i bruk "LEGGIIIIT"-taktikken. Melee våpen som crowbars og økser finnes, og de spawner ganske ofte, gjerne i låver og industrial. Jeg liker også Winchester 1866 til å drepe zombier i begynnelsen. Veldig greit våpen, mye ammo der den spawner som regel, høy damage, bråker ikke veldig mye og 1-shot-kill. Spawner overalt, jeg har hatt mest flaks i låver (liker meg ikke inne i byer i begynnelsen). Sjekk ut hvor byggninger er her: http://dayzdb.com/map og planlegg hvor du skal dra. Takk Kartet der var jo mildt sagt nyttig! Men trodde det var random spawn på alt av loot, kjøretøy og div man fant i spillet, men det er altså faste steder men random hva som blir spawnet der? Og hva betyr de forskjellige ikonene på høre side under høre/ se ikonene? (som forøvrig er halveis dekket av Debug monitoren som jeg ikke får flyttet/fjernet ) Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Noen som har hørt noe mer om hva som skjer angående ghillie suits og evt andre antrekk? Så vidt jeg har forstått spawner de ikke i denne patchen grunnet problemene som oppstår når man bruker/bytter mellom ulike antrekk? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Nei dem er der fortsatt, veldig gammel bug hvor dem skapte problemer men det er fikset for lenge siden. Men med 0.28% sjanse til å spawne så er det rimelig hardt å finne dem. Endret 22. juli 2012 av Avean Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 JACKPOT! Meg og 4 kompiser fant akkurat 3 telt med AS50, M107, M24, L85 (Thermal/Night Vision), 6 Ghillie suits og masse annet. Dette var på Norway 4 btw, så om noen mangler dette; Takker for looten Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 kan man ha mere en 1 assault rifle, fant 3 forskjellige med masse magaziner, i en brannstasjon, helt sykt, vill anbefale folk og sjekke brannstasjoner, det kryr jo med ting, det er helt for jævlig og la så mye bra ligge, pluss man vet jo ikke hva som er best Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Min erfaring hittil. Jeg starter på en strand, går til nærmeste bebyggelse eller lignende, hvor jeg ser flere zombier. Jeg er fullstendig forsvarsløs, og prøver å snike meg inn i noen av husene. Hittil kan jeg fint åpne porter og lignende, men det kommer ikke opp noe tegn på dører til hus og boder, så jeg kommer meg ikke inn noen steder. Jeg blir oppdaget og jaget av zombier, og dør, så begynner jeg på nytt. Dette er gørr kjedelig. Hva er det jeg gjør feil, og hvordan skal jeg ha sjangs til å finne noe utstyr og overleve? Alle steder hvor jeg kan tenke meg det er loot, er det også zombier som oppdager meg, og jeg dør. Noen som har tips? Se denne for en kjapp innføring om hvor du finner startutstyr Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg finner aldri veien til Cherno. Vet jo ikke om jeg spawnet øst eller vest. Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg finner aldri veien til Cherno. Vet jo ikke om jeg spawnet øst eller vest. Vannet bak deg er enten sørover eller østover, kommer ann på hvor du spawner (som står på andre linje når du logger inn). Utifra det kan du navigere deg til en by eller eventuelt andre steder (barns og deer stands). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Da var jeg også i gang her. Ca samme erfaring som GN . Men, det er jo natt, ser ikke en dritt - er det realtime dag/nattsyklus i spillet? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Jeg finner aldri veien til Cherno. Vet jo ikke om jeg spawnet øst eller vest. Nederst i høyrehjørnet står det jo HVOR du spawner. Jeg bruker å ha dette oppe på skrivebordet og bare alt+tab for å orientere meg de gangene jeg respawner. Link til bildet: http://h11.abload.de/img/armaii_mapgwjzc.jpg Endret 22. juli 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Bruk dette kartet, så ser dere hvor loot er også Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Fikk en av mine peneste snipes i denne filmen 2 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Legg til andreasdenandre på Skype hvis noen vil teame opp med meg. Jeg er relativt noob, men er dog flink til å kvitte meg med zombier og teamwork generelt. So motherbitches, da logger jeg meg på DayZ igjen. Hatt noen timers pause nå. Glemmer jo av og til at det er en stor verden utenfor spillet også. Endret 22. juli 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Da var jeg også i gang her. Ca samme erfaring som GN . Men, det er jo natt, ser ikke en dritt - er det realtime dag/nattsyklus i spillet? Ja. Jeg spiller bare på servere med tidssone UTC -7 (eller lignende), for da er det lys hele tiden jeg spiller. Lenke til kommentar
Kennern Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Vil ha mer Gutta på skauen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå