Orwandel Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Uenig. Spillet skal simulere en "zombie apocalypse", ikke deathmatch. Jeg og noen kompiser har kost oss på servere med litt mindre folk enn 40-50. Det er utrolig gøyt å loote byer og drepe zombier på veien, som man ville gjort om dette var ekte. Ingen her ville campet i en skog og skutt alle overlevende som var på flukt fra zombier. For min del simulerer DayZ en zombieapokalypse ganske perfekt. Zombiene er ikke den største trusselen. Det er mennesker med våpen i en desperat situasjon som er den største trusselen. Se på alle tilfellene av naturkatastrofer de siste årene. Katastrofene i seg selv har selvfølgelig vært forferdelige, men alt det menneskeskapte kaoset som oppstår i kjølvannet er et testament på hvordan mennesker oppfører seg under slike omstendigheter. Jeg hadde aldri stolt på en person jeg nettopp har møtt i en zombie apokalypse, og jeg kommer ikke til å gjøre det i DayZ heller. Det skal sies at jeg ikke har drept en eneste person hittil og jeg har ingen planer om å forandre på det. Men nei, jeg kommer ikke til å la en random fyr tusle rundt meg. Han kan hvilket som helst sekund bestemme seg for at sekken min ser interessant ut og skyte meg for å ta en titt. Jeg vil prøve å holde meg på avstand fra han og be han gå vekk fra meg ellers skyter jeg han. Det er helt klart dette jeg ville gjort i virkeligheten. Jeg stoler ikke på noen bare fordi de ikke hilste på meg med løpet på hagla si. Hvis du har sett en del zombie-filmer så er ikke akkurat alle menneskene bestevenner der heller. Som i f.eks. 28 Days Later, hvor en gruppe "soldater" bare var interessert i kvinnelige overlevende som de kunne voldta slik at de førte slekten videre mens de ventet på at zombiene skulle sulte ihjel. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 hvordan får man 3rd person view? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 hvordan får man 3rd person view? Enter på numpadden. 1 Lenke til kommentar
Hassassin Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Sjekker igjen om noen har lyst og komme med morphine og redde meg, og få noen ting tilbake Ved Kamenka Hva slags ting kan du tilby? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 I mitt første spill så gikk det akkurat 1 min før det dukket opp en Zombie av intet og drepte meg Er man forsvarsløs når man starter nytt spill eller kan man drepe en zombie på noe vis uten våpen? Evnt hva slags våpen med unntak av guns`n ammo funker til å forsvare seg mot dem? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Sjekker igjen om noen har lyst og komme med morphine og redde meg, og få noen ting tilbake Ved Kamenka Hva slags ting kan du tilby? Makrov med 4 magazin 2 epi pen 1 water canteen Mat drikke 1 painkiller Bandage. Kart Klokke Lenke til kommentar
heiheihallohallo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Gud, for et nydelig spill dette er. Hadde nettopp ett av mine beste øyeblikk i DayZ. Kom overens en fyr(Rolfen) og vi småjogget rundt i Cherno for å finne forskjellige ressurser. Vi fant flere våpen, mat, drikke og mer. Plutselig hørte vi skudd, og vi var på jakt! Utrulig nervepirrende og morsom opplevelse! Må vell legge til at vi ble drept like etterpå Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Noen som vil være med å lage en camp? Har allerede en camp bestående av 4 telt fulle av supplies, men ble nettop drept i campen, så må flytte den til et tryggere sted. Har 2 telt som jeg kan sette ut, trenger folk (til å transportere gear) og telt. Hadde også passet bra om noen vet om et bra sted å lage en camp. Kan også nevne at jeg har masse ekstra utstyr, flere M4A1, sikkert 20 stanag mags, 2-3 alice packs, kart, kompass, MASSE mat og medical supplies. Endret 21. juli 2012 av N1ko Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) I mitt første spill så gikk det akkurat 1 min før det dukket opp en Zombie av intet og drepte meg Er man forsvarsløs når man starter nytt spill eller kan man drepe en zombie på noe vis uten våpen? Evnt hva slags våpen med unntak av guns`n ammo funker til å forsvare seg mot dem? Helt I begynnelsen må du være litt sneaky, det eller ta i bruk "LEGGIIIIT"-taktikken. Melee våpen som crowbars og økser finnes, og de spawner ganske ofte, gjerne i låver og industrial. Jeg liker også Winchester 1866 til å drepe zombier i begynnelsen. Veldig greit våpen, mye ammo der den spawner som regel, høy damage, bråker ikke veldig mye og 1-shot-kill. Spawner overalt, jeg har hatt mest flaks i låver (liker meg ikke inne i byer i begynnelsen). Sjekk ut hvor byggninger er her: http://dayzdb.com/map og planlegg hvor du skal dra. Endret 21. juli 2012 av Nightmare1518 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Argh, nå begynner jeg å bli passelig lei. Finner bare hatchets og tomme blikkbokser og annet drit i omtrent alle låver og generelle bygninger jeg har vært i. Er også møkka lei av å ikke starte med et kart. Hvor mange entrer en zombieapocalypse uten et kart? Huff. Har ikke hatt et godt våpen siden... tja, fire karakterer siden. xD Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Skumleste jeg har opplevd i DayZ, bli Jaget av en hacker. Skulle stikke til Cherno for å skaffe litt bloodbags og lete etter ghillie, når jeg ser en fyr på toppen av siloen nord for cherno. Skyter han 3-4 ganger på 600m avstand, og han bare titter rett tilbake og trasker mot oss. Etter 2 sec sto han rett bak oss og skjøt 2 av de vi hadde med. Etter litt intens fighting starter jeg fraps og legger et par skudd til i han. Skyter med en AS50 så han burde uansett dø av 1 skudd samme hvor jeg treffer han. Skrur av fraps, og løper mot Zelenogorsk ( nordvest ). Vi hører da plutselig en ATV motorlyd suse forbi oss, og etter å ha kommet ut ved åpningen øst for Kozlovka, står han der og venter på oss. Akkurat som han kan se oss på kartet eller mellom trærne. Han sikter direkte mot meg, selv om jeg ligger gjent bak et steingjerde. Reiser meg opp, tar et par skudd til - og logger av. Serveren ble restartet 5-6 ganger etter dette. Utrolig kjedelig at folk driver med sånt, men var utrolig nervepirrende å prøve løpe ifra en udødelig fyr 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Argh, nå begynner jeg å bli passelig lei. Finner bare hatchets og tomme blikkbokser og annet drit i omtrent alle låver og generelle bygninger jeg har vært i. Er også møkka lei av å ikke starte med et kart. Hvor mange entrer en zombieapocalypse uten et kart? Huff. Har ikke hatt et godt våpen siden... tja, fire karakterer siden. xD Jeg fant en Lee Enfield og en Glock 17 på en død fyr, crossbow med fire bolts inne på en låve og fikk en Winchester fra en fyr jeg skjøt som snek seg innpå meg. Så ja.. jeg vant Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Noen som vil være med å lage en camp? Har allerede en camp bestående av 4 telt fulle av supplies, men ble nettop drept i campen, så må flytte den til et tryggere sted. Har 2 telt som jeg kan sette ut, trenger folk (til å transportere gear) og telt. Hadde også passet bra om noen vet om et bra sted å lage en camp. Kan også nevne at jeg har masse ekstra utstyr, flere M4A1, sikkert 20 stanag mags, 2-3 alice packs, kart, kompass, MASSE mat og medical supplies. Tja, hørtes ikke helt feil ut å være med på noe sånt. Skal nevnes at jeg har en stk BUSS lagret trygt en plass med masse stæsj i Gi et pip hvis du vil joine med meg Plass til 10 x våpen i bussen btw PM meg så kan vi diskutere server o.l Har en kompis som spiller fra tid til annen også. Prøver å få til noen raids her og der, men mye tryggere jo flere folk vi blir. Endret 21. juli 2012 av Nielsen85 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg er gjerne med, men har ikke mic før til uka. Noen som har en server å anbefale for når alle de norske blir mørklagte av natten? Endret 21. juli 2012 av Lakus Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hvordan er det når man setter opp telt på dette? Forsvinner teltet når man logger ut, forsvinner det når man dør. Eg satt opp et telt med et fyrtårn for et par dager siden, lagret noen ting i det. logget på neste dag da var teltet borte vekk Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg gjerne med, men har ikke mic før til uka. Kan ikke jeg, Lakus, N1ko + kompisen min Krumen danne en liten gruppe da? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg kunne gjerne vært med. Jeg får ikke til noe som helst jeg. Har hatt ca. 8-10 karakterer og aldri fått tak i våpen, medisiner eller noe. Blir alltid drept av zombier som slår meg et par ganger til jeg blør til døde.. Edit: Fikk omsider tak i ei øks, men så blir jeg plaffa ned av en annen spiller rett etterpå. Forøvrig den første spilleren jeg ser etter flere timers spilling. Endret 21. juli 2012 av Craxmerax Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg kunne gjerne vært med. Jeg får ikke til noe som helst jeg. Har hatt ca. 8-10 karakterer og aldri fått tak i våpen, medisiner eller noe. Blir alltid drept av zombier som slår meg et par ganger til jeg blør til døde.. Er jo bare å løpe når du har zombier etter det, så klarer ikke å slå deg så lenge du løper. Og når du løper inn i skogen så mister du de fort. Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg kunne gjerne vært med. Jeg får ikke til noe som helst jeg. Har hatt ca. 8-10 karakterer og aldri fått tak i våpen, medisiner eller noe. Blir alltid drept av zombier som slår meg et par ganger til jeg blør til døde.. Er jo bare å løpe når du har zombier etter det, så klarer ikke å slå deg så lenge du løper. Og når du løper inn i skogen så mister du de fort. Eller gjennom bygninger. De lange låvene er fine å miste zombier i. bare lokk alle zombiene inn til deg der, så er det bare å løpe ut andre veien... Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Trur nettopp jeg møtte på min første hacker. Så en dude i et lite skur, satt og så ut av vinduet, en annen retning enn døra inn til skuret. Snek meg opp til han og skjøt han sikkert 10 ganger med AKS-74U uten at han i det heletatt begynte å blø. Så snur han seg og skyter meg med samme gevær, 2-3 skudd og jeg faller om. Jævla irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå