Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja i byene lagger det for meg på "high", men det går fint ute på "landet". Men kjører på normal siden jeg ikke vil bytte hver gang jeg kommer til en by.

Forresten er "ALICE pack" den beste ryggsekken?

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet krever helt vanvittig mye maskin. Spiller det på PCen som jeg tar nesten alle nye spill på høy i grafikk, men i DayZ må jeg ha det på det laveste, og fremdeles dropper fps'en tidvis til under 30. Merkelig!

Huh? Jeg har en PC fra sommern 2011 til ~10k og jeg kjører Dayz (og de fleste andre spill) på fullt. Du er sikker på at det ikke er noe med servere, instillinger eller internett?

Forresten, fant denne videon;

Hahah

Lenke til kommentar

ja i byene lagger det for meg på "high", men det går fint ute på "landet". Men kjører på normal siden jeg ikke vil bytte hver gang jeg kommer til en by.

Forresten er "ALICE pack" den beste ryggsekken?

Coyote backpack er den beste. 24 slots mot ALICE-pack's 20.

Lenke til kommentar

Dette spillet krever helt vanvittig mye maskin. Spiller det på PCen som jeg tar nesten alle nye spill på høy i grafikk, men i DayZ må jeg ha det på det laveste, og fremdeles dropper fps'en tidvis til under 30. Merkelig!

Huh? Jeg har en PC fra sommern 2011 til ~10k og jeg kjører Dayz (og de fleste andre spill) på fullt. Du er sikker på at det ikke er noe med servere, instillinger eller internett?

Jeg prøvde på high tidligere, men det var nesten umulig i diverse bygninger og slikt hvor fps'en kan droppe med omtrent 30-40. Jeg skjønner meg ikke helt på systemet i Dayz, for selv om jeg har på det laveste på advanced settings, så står det at jeg har på very high, grunnet oppløsningen... Merkeligste jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Noen i nærheten av zub som kan gi meg en blood-transfusion? Har flere blood-bags hvis du også trenger en.

Møtte på en jævel inni tårnet som brukte ALT+F4... Irriterende jævel. Knakk også armen min.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Er ikke så mange dyr i nærheten av zub, utifra det jeg veit om.

Har ikke lyst til å dø av en random sniper ute på et jorde heller. Hehe. Hvis noen knipser på meg nå så besvimer jeg nesten garantert.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Forresten, fant denne videon; http://www.youtube.com/watch?v=GhXAha01KQo&feature=youtu.be

Hahah

haha beste videoen!
Lenke til kommentar

Rart ungdommen nå til dags ikke har skjønt hva google kan gjøre :)

Forøvrig sitter jeg på jobb og er uten pc i minst en uke til, det suger det! Suger nesten mer enn og bli lurt til og kaste bort alle granatene dine på en som har Alt+F4 for 2 minutter siden.

Lenke til kommentar

Lite tips til DayZ-spillere: Det ligger nesten alltid en medical-box på taket av sykehusene, så det kan være enklere og mindre risky å klatre opp på taket av sykehuset om vinduene på sykehuset er hele :)

Det er jo lettere å snipe folk på taket. For å knuse vinduet trenger du bare å kaste en tom øl-boks gjennom vinduet. EZ.

Lenke til kommentar

Aldri flytt våpen fra inventorien til backpacken, da forsvinner det. Kun bytt fra backpack til inventory, ikke omvendt.

Eh dude det har ikke noe og si.

Ting forsvinner når du trykker på dem så lett er det og miste ting,

Bare fordi du har opplevd en metode betyr ikke at det er 100 prosent korrekt,

Det som er at uansett om du skifter fra bag til inentory, eller inventory til bag, ELLER SPESIELT ! bytter våpen så er det 70 prosent sjangse at tingene forsvinner sekundet de treffer baken,

De kan fortsatt vere der men du kan ikke plukke det opp, its a sad story,!!!

Det stemmer ikke. Hvis du flytter items fra backpacken til inventoryet så vil aldri noe forsvinne.

Uansett, jeg skjønner ikke helt problemet, kan ikke bare devsa legge til en melding som sier "There is not enough room in your inventory" eller gjøre slik at itemsa dropper på bakken? For det ER ekstremt frustrerende de gangene man driter seg ut og trykker feil.

Lite tips til DayZ-spillere: Det ligger nesten alltid en medical-box på taket av sykehusene, så det kan være enklere og mindre risky å klatre opp på taket av sykehuset om vinduene på sykehuset er hele :)

Det ligger også alltid en medical box på baksiden av sykehuset, på bakken. Med mindre du skal ha store menger bloodbags, så er det bare å bruke den. :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Uenig. Spillet skal simulere en "zombie apocalypse", ikke deathmatch. Jeg og noen kompiser har kost oss på servere med litt mindre folk enn 40-50. Det er utrolig gøyt å loote byer og drepe zombier på veien, som man ville gjort om dette var ekte. Ingen her ville campet i en skog og skutt alle overlevende som var på flukt fra zombier.

For min del simulerer DayZ en zombieapokalypse ganske perfekt. Zombiene er ikke den største trusselen. Det er mennesker med våpen i en desperat situasjon som er den største trusselen. Se på alle tilfellene av naturkatastrofer de siste årene. Katastrofene i seg selv har selvfølgelig vært forferdelige, men alt det menneskeskapte kaoset som oppstår i kjølvannet er et testament på hvordan mennesker oppfører seg under slike omstendigheter.

Jeg hadde aldri stolt på en person jeg nettopp har møtt i en zombie apokalypse, og jeg kommer ikke til å gjøre det i DayZ heller. Det skal sies at jeg ikke har drept en eneste person hittil og jeg har ingen planer om å forandre på det. Men nei, jeg kommer ikke til å la en random fyr tusle rundt meg. Han kan hvilket som helst sekund bestemme seg for at sekken min ser interessant ut og skyte meg for å ta en titt. Jeg vil prøve å holde meg på avstand fra han og be han gå vekk fra meg ellers skyter jeg han. Det er helt klart dette jeg ville gjort i virkeligheten. Jeg stoler ikke på noen bare fordi de ikke hilste på meg med løpet på hagla si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Woohoo fant et lik i et leilighetsbygg med ALICE bag, AK47 Kobra med 3 magasiner, revolver med 4 magasiner, binos, toolbox, map, kompass og diverse andre godsaker.

Lenke til kommentar

Zombiene er jo totalt "giddaslause" - som vi sier der jeg kommer fra. De utgjør jo ingen reell fare for spillere - make it harder!

De utgjør en fare for nye spillere, men vi kunne godt fått andre typer zombier lenger inn i landet. Men hvis zombiene skulle bli enda vanskligere langs kysten, ville nye spiller få det enda verre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tja, de utgjør vel indirekte en fare for en spiller med AK47 også. For om spilleren bruker skytevåpen til å drepe zombier kan det tiltrekke andre spillere som ønsker å drepe deg. Jeg synes zombiene er for glitcha til å bli noe bedre. De løper jo gjennom vegger og dører. Og av og til teleporterer de. NPC bandits ville jeg heller ha hatt implementert for en høyere vanskelighetsgrad.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...