Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Angrer på at jeg ikke tar opp mens jeg spiller. Sniker meg inn på Balota Airfield, og blir ambushed av en kar med øks og en unarmed. Får et økseslag og brekker bein, men skyter karen. Orka ikke krabbe til et sykehus og han fyren uten våpen hadde ikke morfin (han tilbød dog transfusion), så jeg la fra meg geværet og bad ham om å "finish me off". Fikk en "If that's the way you want to go soldier, I shall oblige" og "I love you" mens han plaffet løs :p

Og hvordan muter man ingame voice chat? Prøvde å bruke "mute" på personen i journalen ("J"->players->mute), men fungerte dårlig. Er en kinamann her som ikke vil slutte å snakke.

Og hvis noen vil teame opp en gang:

Ingame: Generalen

Steam: xstatus90 (generalen99)

Har også teamspeak, andre kommunikasjonsmidler kan også skaffes..

Spiller på US26 og Norway 8 og 11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kun Norway 8 av de norske ja. Jeg og Shampoo har spilt masse på utenlandske da, bare sett søkeordet til 95168 så får du opp servere med nyeste versjon.

Prøvde meg på en server i USA men den var jo helt på trynet, kunne fort gå 5 sek for å klare å ta opp en gjenstand. Bare småhakket hele veien. Regner med de andre norske blir oppdatert ganske fort?

Hvorfor gikk du fra norsk til US :) ? Det finnes da en mellomting, som svenske, danske, tyske, engelske e.t.c. som vil ha en langt bedre ping.

Lenke til kommentar

opptil flere ganger blitt spurt om div. ting i TEKSTCHAT. Selv klarer jeg bare å svare i voice direct, og virker ikke som noen hører meg. hvordan skriver man i tekstchat?

I de fleste PC-spill kan du forandre hvilken tast du bruker for chat. Jeg er vant til å bruke 'T' så jeg bruker T. Default tror jeg er ",.-" for å skifte kanaler og å skrive. En annen ting jeg har forandret er at dobbel-trykker 'W' for å sprinte, og SHIFT for toggle løpe, siden jeg av og til plutselig begynner å løpe når jeg skal snike meg forsiktig siden jeg trykker f.eks 'W' to ganger raskt etter hverandre for å såvidt gå fremover...

Lenke til kommentar

I ArmA 2 vingler kameraet for mye synes jeg.

"head bob"/vingling-når-man-løper kan skrus av.

options -> game options -> head bob

Det er ikke bare når man løper. Når man skal spise drikke, sitte, klatre, inn og ut av bil etc. Kameraet beveger seg med hver eneste hodebevegelse på karakteren, og dette oppleves som overdrevet mye bevegelse i forhold til hvordan det burde oppleves. I 3. person er kamerabevegelsene mye "mykere".

Lenke til kommentar

Og hvis noen vil teame opp en gang:

Ingame: Generalen

Steam: xstatus90 (generalen99)

Har også teamspeak, andre kommunikasjonsmidler kan også skaffes..

Spiller på US26 og Norway 8 og 11

Jeg legger deg til.

Jeg er også teamable: andreasdenandre (Skype)

Endret av GrammarNazi
Lenke til kommentar

Har lenge tenkt at den dagen det kommer et crossover mellom mmo og fps, så kommer det til å ta av. DayZ er vel det nærmeste man kommer akkurat nå. Veldig mye forskjellig loot å få tak i, våpen, biler, utstyr etc.

Spilt det mye de siste dagene, får drøye adrenalinkick, oppturer og nedturer av det. Hadde sprunget rundt på hele Norway 15 for å skaffe bildeler til en bil, men den forsvant noen timer før vi ankom med alle delene. Rett etterpå ble jeg plutselig skutt i hodet midt uti ødemarka, mens kompanjongen min var logget ut. Akk ja.

Er såpass mye tullinger som spiller det, så stoler ikke på friendly lenger. Har møtt endel kasus, anonym voicechat får frem det verste i folk...

Jeg har gitt opp og leke jesus, det er helt umulig folk dreper deg uansett,

Ble så forbannet når jeg gikk inn i en butikk og en douch skøyt meg i skjul , nå var det nokk, jeg listet og siktet til jeg så personen og paffet hodet til spilleren før jeg logget ut,

I HAVE BECOME A MONSTER !!!! NOOO!!

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And when you gaze long into an abyss the abyss also gazes into you."

Lenke til kommentar

1: hvordan regainer jeg blood? tydeligvis ikke ved å spise mat eller bandasjere. ikke funnet blood transfusion enda.

ligger med 4200 blood nå.

Du må spise(hermetikk=200 stekt kjøtt=800)

eller få noen til å gi deg blodoverføring, du kan ikke bruke blod pakker på deg selv.

Finn deg ei ku, slakt den, lag bål,stek kjøttet og spis.

Eller be om hjelp hvis du vet hvor du ligger

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Haha digger dette spillet. Jeg har nettopp spawna og har ingen våpen. Løper nedover togtracksa og får øye på en spiller er par hundre meter til venstre for meg. Han har pistol og er åpenbart ute etter å få et lett kill. Så jeg løper ned en skrent og kaster meg ned på bakken. Og ligger helt stille. Så ser jeg fyren 1 minutt etterpå gå forbi meg bare 10 meter unna uten å se meg. mot retningen jeg løp.

Hadde jeg hatt et våpen der ville det vært et lett kill for meg :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Tja, hvor er logikken hvis du camper i skauen, dauer og jeg finner et telt og ikke kan pelle det med meg? :)

Jeg er selvsagt enig, men da burde også regelen om at kun de som har satt opp teltet kan ta det ned igjen fjernes for å få det riktig. Dette skal jo liksom være realistisk (med unntak av visse hjernespisende elementer...)

Lenke til kommentar

Logger inn, går 5 meter, tar respawn for å starte på nytt med en venn (morsomt å prøve å starte uten våpen, aldri gjort det) så gjør meg klar for å miste m4a1 og masse annen god shait.

gjør det, leaver serveren, og joiner den på nytt. når jeg så spawner så står jeg på samme sted, 5 meter unna ligger det et lik med samme stuff som jeg har....WTF!? :hmm:

EDIT: Når jeg så tar mine egne granater og kaster rundt for å ha det litt gøy, og vil loote de som liket mitt har så er det ingen på liket....Så liket har samme inventory som meg?

WTF!? :p

Endret av grankongen
Lenke til kommentar

Og hvilke hacks eksisterer i DayZ? Spawns av alt mulig er en ting, men er det folk som kan se gjennom vegger, eller/og gjøre at spillere lyser opp i alle regnbuens farger så de kan enkelt se folk som ligger gjemt i en busk o.s.v.? Hva med Aimbot?

Trengs ikke cheats for å se gjennom vegger engang. Selv slet jeg med at textures på diverse bygg kunne være blurry, som om de ikke lastet inn den høyeste oppløsningen (dører osv vistes ikke, bare et nesten ensfarget bygg), og om jeg gikk inn i slike bygg var alle veggene og diverse objekter innendørs gjennomsiktige. Forferdelig irriterende i hus du aldri har vært i siden man ikke ser hvor døråpninger og ulike hindre er, men det er jo selvsagt en fordel å kunne se om det kommer folk på utsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...