Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ingenting skjer. Pokker altså.. Døde, så får starte på nytt. Det bugga seg noe veldig tror jeg. Plutselig hadde jeg 8 bandasjer...

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Spørsmål ang telt: Blir telt værende på serveren når du logger ut, sånn at folk kan raide det når man ikke er pålogget, eller forsvinner teltet samtidig som du logger ut, og blir tilgjengelig for deg(og andre) kun når man er ingame?

teltet lagrer seg på akkurat den serveren du er på, om du er logget på eller ikke.

om du dør med den characteren du lagde teltet ditt med kan du ikke flytte det lengre og det slettes innen to dager om du ikke "saver" det.

Er vel 6 dager etter død..

Lenke til kommentar

Dæven, har overlevd i 5 dager!

Men jeg begynte forsåvidt med gerilja- taktikk etter 2 dager, hvor jeg kan ligge en halvtime i samme busk i ren frykt for andre spillere.

 

Mye rart som har skjedd uansett. Jeg startet plutselig på stranda, og fikk panikk da jeg sakte skjønte hvor jeg var. La på sprang til nærmeste fjell mens jeg mumlet bønner og forbannelser.

Noe som ledet meg til et slott, som var spredd med døde zombies. Jeg får et nytt panikkangrep og løper til ett nytt fjell.

Så kommer mørket, og jeg blir paranoid og logger av.

 

Jeg lover, dette spillet gjør rare ting med hodet mitt! Jeg elsker perma-død konseptet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Lol Double barreled shotgun funnet :) nå skal vi har det gøy :p

 

Hvordan sikter man med våpen da :p `?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har lenge tenkt at den dagen det kommer et crossover mellom mmo og fps, så kommer det til å ta av. DayZ er vel det nærmeste man kommer akkurat nå. Veldig mye forskjellig loot å få tak i, våpen, biler, utstyr etc.

 

Spilt det mye de siste dagene, får drøye adrenalinkick, oppturer og nedturer av det. Hadde sprunget rundt på hele Norway 15 for å skaffe bildeler til en bil, men den forsvant noen timer før vi ankom med alle delene. Rett etterpå ble jeg plutselig skutt i hodet midt uti ødemarka, mens kompanjongen min var logget ut. Akk ja.

 

Er såpass mye tullinger som spiller det, så stoler ikke på friendly lenger. Har møtt endel kasus, anonym voicechat får frem det verste i folk :sick:

 

 

Kan eg spørre hvor du fant bilen?? fant også ein bil på Norway 15 idag skjønner du :p

 

Joda, den er uansett borte nå. Den sivile lastebilen helt oppe i nord-vest. Jeg og et par til brukte timevis på å skaffe to dekk, drivstofftank og motordeler. Man får jo ikke gå ifred, så blir noen dødsfall innimellom. Skal vel også sies at vi gir mer juling enn vi får. Moro.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Har lenge tenkt at den dagen det kommer et crossover mellom mmo og fps, så kommer det til å ta av. DayZ er vel det nærmeste man kommer akkurat nå. Veldig mye forskjellig loot å få tak i, våpen, biler, utstyr etc.

 

Spilt det mye de siste dagene, får drøye adrenalinkick, oppturer og nedturer av det. Hadde sprunget rundt på hele Norway 15 for å skaffe bildeler til en bil, men den forsvant noen timer før vi ankom med alle delene. Rett etterpå ble jeg plutselig skutt i hodet midt uti ødemarka, mens kompanjongen min var logget ut. Akk ja.

 

Er såpass mye tullinger som spiller det, så stoler ikke på friendly lenger. Har møtt endel kasus, anonym voicechat får frem det verste i folk :sick:

 

 

Kan eg spørre hvor du fant bilen?? fant også ein bil på Norway 15 idag skjønner du :p

 

Joda, den er uansett borte nå. Den sivile lastebilen helt oppe i nord-vest. Jeg og et par til brukte timevis på å skaffe to dekk, drivstofftank og motordeler. Man får jo ikke gå ifred, så blir noen dødsfall innimellom. Skal vel også sies at vi gir mer juling enn vi får. Moro.

 

 

Ok, kjenner til det med å finne deler! var ikkje den bilen eg fant. Har kun funnet 2 biler siden eg begynnte å spille dayz for 1 uke siden :p

Lenke til kommentar

Lekse lært "do not trust anyone that says friendly", så en kar som løp fra en passe stor gjeng med zombier så jeg bestemte meg for å hjelpe han, han skrev at han var friendly etter at zombiene var skutt ned og jeg bandasjerte han og ga en blood transfusion etterfulgt med at han plutselig hadde en øks i hånda og jeg fikk den i hodet og rævhållet flirte i micen sin.

 

Respawnet i det jeg trodde var i nærheten av elektro men feil, sprang forsiktig rundt å prøvde å finne supplies men fant i stedet en dock med 2 båter som virket, selvfølgelig før jeg nådde dem så begynte jeg å blø av en zombie og med ingen bandasje så fikk jeg ikke nyte dem lenge :(.

 

Nå er jeg bare redd igjen, spawnet i nærheten av cherno så svømte inn og fant en alice pack i en bygning over gata fra kirka med bloodpacks, morfin, sykt mye ammo, var en butikk like ved så fikk stacket opp litt mat og drikke så er passe gearet igjen så skeptisk til å bevege meg ute nå :p

 

Skulle likt å sett litt mer realisme bli lagt til, i en faktisk zombie apokalypse så ville jo ikke folk så fort ha drept hverandre, man får jo større sjanse til å overleve i en gruppe vs lone wolf, sikkert noen spesielle folk som ville ha sprunget rundt alene men det ville jo til slutt ha gjort noe med dem mentalt.

Akkurat nå så er jo hva 95% hostile og 5% friendly, men selv de som er friendly er skeptisk etter å ha blitt brent etter å ha hjulpet folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så den første spilleren nå. Var en fyr som snipa zombier fra et tak. Så jeg klatra opp på taket og skrev "friendly" "no weapon". Så han viste meg en crate hvor jeg fant en DMR med 8 magasiner :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så den første spilleren nå. Var en fyr som snipa zombier fra et tak. Så jeg klatra opp på taket og skrev "friendly" "no weapon". Så han viste meg en crate hvor jeg fant en DMR med 8 magasiner :)

 

Crate? Noe jeg ikke har fått med meg?

 

Var noen grønne crates ja.

Lenke til kommentar

Så den første spilleren nå. Var en fyr som snipa zombier fra et tak. Så jeg klatra opp på taket og skrev "friendly" "no weapon". Så han viste meg en crate hvor jeg fant en DMR med 8 magasiner :)

 

Crate? Noe jeg ikke har fått med meg?

 

Var noen grønne crates ja.

 

Aldri sett noen grønne crates. Spilt DayZ i halvannen mnd nå. Merkelig

Lenke til kommentar

Så den første spilleren nå. Var en fyr som snipa zombier fra et tak. Så jeg klatra opp på taket og skrev "friendly" "no weapon". Så han viste meg en crate hvor jeg fant en DMR med 8 magasiner :)

 

Crate? Noe jeg ikke har fått med meg?

 

Var noen grønne crates ja.

 

Aldri sett noen grønne crates. Spilt DayZ i halvannen mnd nå. Merkelig

Grønne crates finner du ved heli crash og i barracks. De inneholder ammo.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...