Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Fant dette spillet/moden først i dag, og det ser jo veldig gøyt ut. Har noen spørsmål jeg håper noen orker å svare fort på, selv om de sikkert har blitt stilt før. Er det slik at man må kjøpte Arma 2? Må man ha operation arrowhead også? På de fleste youtube videoene lagger folk når de skyter, altså de trykker, men skuddet kommer først et sekund senere. Er det fortsatt slik for alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har lyst å gi meg premie (helst antibiotika) og diplom for dagens mest mislykkede navigering?

Dette bilde oppsumerer fint de to siste timene: (rødt er planlagt rute, blått er noenlunde faktisk rute)

V9EM6.jpg

Planen var å være innom minst mulig byer, finne teltet mitt på et hemmelig sted på veien, legg igjen utstyret der for så å raide et par sykehus på utkikk etter antibiotika, eller dø i forsøket for så å vende tilbake til teltet. Dette gikk mildt sagt ikke som planlagt, og gikk sikkert 30 minutter mellom hver gang jeg så et hus eller by. Måtte også spise 3 hele kyr på veien ned på grunn av blodtapet av infeksjonen.

Det ligger forresten en båt på stranden i bukten der jeg fant kysten. Fikk ikke til å kjøre den på sjøen, men kanskje andre har noen triks for å få til det. Båten var kjørbar (kunne sette meg inn)

Endret av fknsonikk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hørt rykter om at dette etterhvert skal bli et eget selvstendig spill, og at Dayz som man kjenner det nå kun er i alpha. Er det noen som kan bekrefte dette, og er det eventuelt en lanseringsdato for det spillet?

Han som har laget Dayz (Rocket) håper på å lage et standalone i fremtiden. Tror ikke det vil skje før etter Arma 3 kommer ut i fjerde kvartal i år.
Lenke til kommentar

Jepp spillet er offisielt fucked up. Kan se charactern min i 1 sekund også blacker alt ut i 10-15 sekunder. Pluss jeg mistet alt loot og spawnet på stranda.

 

Prøver å overbevise meg selv om at spillet er i alpha og feil mest sannynlig vil oppstå men dette er bare deprimerende.

Vedder på at du har oppdatert til siste patch...

 

Dayzdev twitter:

The release was not supposed to actually happen, it was supposed to be for internal use only, zombies don't work properly. and all sorts of other things could be broken.

This is basically a broken leak, and shouldn't be touched, To quote a dev "Yea im being told the files where internal testing only, Zombies are not agroing."

*EDIT 1 To make it clear. YES there was going to be a release today, and there might still be one. the problem here is.

a) six launcher pushed the client files too soon, which is why there is no forum announcement yet.

b) the server files are a unfinished, they are bugged internal test release. which means none of the servers are working correctly

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

ny patch! en ordentlig en!

 

1.7.2.3

 

http://cdn.armafiles.info/latest.torrent

 

Please do not post messages of support or abuse. Please only post your feedback from having tried the update, or any serious issues.

The ideal place to load bugs is at the community bug tracker:

https://dev-heaven.net/projects/dayz

Please make sure they are listed to the DayZ project. Feature requests can also be made through this system.

 

Use Beta patch 94444 or above

 

NOTE: 1.7.2.3 WILL APPEAR TO BE SKIPPED. THIS WAS BECAUSE THERE WAS AN ERROR WITH THE BUILD, SO IT JUMPED TO 1.7.2.3

 

Build Notes

 

UPDATE : 13 JULY 2012

Affected addons:

* dayz_code 1.7.2.3

* dayz_anim 0.4

* dayz_server (server admins only)

Developer's Note:

* Make sure you run ArmA2 Beta build 94759 or above

Changelog:

* [FIXED] Ghillie and skin removal on login ( https://dev-heaven.net/issues/36666 )

* [FIXED] Arma X stuck on loading screen ( https://dev-heaven.net/issues/36647 )

* [FIXED] AKS_74_kobra classname incorrectly named ( https://dev-heaven.net/issues/36680 )

* [NEW] Server side performance tweaks and improvments

* [FIXED] Infected detect players from too far away (reduced by about 20%)

* [FIXED] Disconnect updates not being correctly applied (caused inventory issues)

* [FIXED] Bear traps not appearing for spawn (low spawn)

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

Noen som har lyst å gi meg premie (helst antibiotika) og diplom for dagens mest mislykkede navigering?

Dette bilde oppsumerer fint de to siste timene: (rødt er planlagt rute, blått er noenlunde faktisk rute)

V9EM6.jpg

Planen var å være innom minst mulig byer, finne teltet mitt på et hemmelig sted på veien, legg igjen utstyret der for så å raide et par sykehus på utkikk etter antibiotika, eller dø i forsøket for så å vende tilbake til teltet. Dette gikk mildt sagt ikke som planlagt, og gikk sikkert 30 minutter mellom hver gang jeg så et hus eller by. Måtte også spise 3 hele kyr på veien ned på grunn av blodtapet av infeksjonen.

Det ligger forresten en båt på stranden i bukten der jeg fant kysten. Fikk ikke til å kjøre den på sjøen, men kanskje andre har noen triks for å få til det. Båten var kjørbar (kunne sette meg inn)

Hehe det er godt gjort, det er en av de trege båtene som ligger der. De stucker seg ofte på grunna, du må bare ikke gi opp det tar laaang tid å få dem ut. Ekstra speed press q og w

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Noen som har lyst å gi meg premie (helst antibiotika) og diplom for dagens mest mislykkede navigering?

Dette bilde oppsumerer fint de to siste timene: (rødt er planlagt rute, blått er noenlunde faktisk rute)

V9EM6.jpg

Planen var å være innom minst mulig byer, finne teltet mitt på et hemmelig sted på veien, legg igjen utstyret der for så å raide et par sykehus på utkikk etter antibiotika, eller dø i forsøket for så å vende tilbake til teltet. Dette gikk mildt sagt ikke som planlagt, og gikk sikkert 30 minutter mellom hver gang jeg så et hus eller by. Måtte også spise 3 hele kyr på veien ned på grunn av blodtapet av infeksjonen.

Det ligger forresten en båt på stranden i bukten der jeg fant kysten. Fikk ikke til å kjøre den på sjøen, men kanskje andre har noen triks for å få til det. Båten var kjørbar (kunne sette meg inn)

Dette er hvorfor jeg elsker dette spillet, samme skjedde med meg, skulle går rett fram, plutselig etter 40 min var jeg på samme plass jeg startet

Lenke til kommentar

Fant da absolutt ingenting jeg kunne huske å ha sett før eller typiske steder man kan kjenne igjen på kartet. Har tidligere sprunget hele mappet på kryss og tværst svært presist, men da gikk turene innom hver en låve og by, så da er det litt lettere å holde kursen enn midt inne i skogen. Droppet båten da jeg ikke fikk den ut etter et par forsøk. Forøvrig det første kjøretøyet jeg har funnet. Nå er inne i Berzino på jakt etter antibiotika. Ble jo ikke noe av å legge igjen utstyret i teltene mine da de ligger et par timers løping unna, så må være litt mer forsiktig enn først planlagt. Møtte også en kar inne i det nordligste supermarkedet mens jeg var inne i leilighetene rett over gata, Tror ikke han så meg, så tok ingen sjanser og ble liggende på taket til han hadde gått med tanke på at infeksjonen konstand bringer meg ned til 6000 blood.

Lenke til kommentar

Hmm ble karakterene slettet med den siste updaten nå? Jeg som endelig hadde funnet et våpen :(

 

*edit*

 

Ahhh, ser på forumene at det er vanlig med char resets pga updates. Får bare bite i det litt sure eple da, å starte på nytt.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

apropos de som klager over div. blackouts og lignende etter "nye patchen"

da enten det er 1.7.2 eller 1.7.3

 

Så fungerer begge knirkefritt for meg og har aldri hatt noen "tekniske" feil, med unntak av zombier som dukker opp gjennom veggen(noe sum er supervanlig ifølge alle zombiefilmer).

 

Har riktignok kjørt med 94700 betapatch hele vegen.

Aldri støtt på rene spilltekniske feil, så sjekk deres eget oppsett før dere begynner å whine.

Lenke til kommentar

Noen som har lyst å gi meg premie (helst antibiotika) og diplom for dagens mest mislykkede navigering?

Dette bilde oppsumerer fint de to siste timene: (rødt er planlagt rute, blått er noenlunde faktisk rute)

V9EM6.jpg

Planen var å være innom minst mulig byer, finne teltet mitt på et hemmelig sted på veien, legg igjen utstyret der for så å raide et par sykehus på utkikk etter antibiotika, eller dø i forsøket for så å vende tilbake til teltet. Dette gikk mildt sagt ikke som planlagt, og gikk sikkert 30 minutter mellom hver gang jeg så et hus eller by. Måtte også spise 3 hele kyr på veien ned på grunn av blodtapet av infeksjonen.

Det ligger forresten en båt på stranden i bukten der jeg fant kysten. Fikk ikke til å kjøre den på sjøen, men kanskje andre har noen triks for å få til det. Båten var kjørbar (kunne sette meg inn)

Dette er hvorfor jeg elsker dette spillet, samme skjedde med meg, skulle går rett fram, plutselig etter 40 min var jeg på samme plass jeg startet

 

Waypoints my dear Watson, waypoints! :p

Lenke til kommentar

Hvilke servere bruker dere å spille på? Jeg og vennene mine spiller som oftest om kvelden/natten så om dere har noen GMT-8 eller noe å anbefale så hadde jeg satt pris på det! :)

 

Har spillt masse US 26, og den har dagslys på natten. Serveren har vært helt på trynet i dag tho. :(

Lenke til kommentar

Møtte en kar med øks nær Cherno nettopp. Hadde ikke tenkt til å skyte fyren, men han slo etter meg, så jeg skjøt ham i panikk. Hadde ikke mer enn de fire skuddene i Makoroven eller hvordan det nå skrives, så endte med tap. Fant en øks etter respawn, løp tilbake der jeg var og døde, og fant liket mitt. Morderen var borte. Han tok ikke pistolen eller noen av magasinene jeg hadde. Det eneste han tok var litt mat. Alt i alt tjente jeg på å bli drept. :p

Lenke til kommentar

Har endelig fått til spillet nå :D Det er kjempe kjekt. Har funnet masse utstyr etter bare å ha spilt i 1 1/2 time.

Har en 2-skuddshagle med en del ammo, en makarov med masse ammo, en alice-bag stappfull med mat og drikke, og div. utstyr. Fant først en crossbow, men bytta den ut med en gang jeg hadde sniket meg igjennom en medium by(aner ikke hvilken, men det var mye liv i den. Masse roadflares osv rundt om kring). Møtte også på min første spiller i spillet. Han var heldigvis friendly(eller så var det fordi han ikke hadde noe å drepe meg med).

Et par spørsmål;

Er det sånn at man kan sette opp telt, og lagre ting der? Isåfall, hvordan funker det? Er det sånn at hvis du logger ut, så forsvinner teltet, men det dukker opp igjen når du logger på? Eller er det sånn at teltet blir stående mens man er logget ut, som hvem som helst kan finne det, og raide det?

Hvordan fikser man broken bones? Bandasje+painkillers?

Er det ikke sånn at en lommelykt fungerer evig? Min ville ikke lyse ista, trykte L flere ganger, prøvde å droppe den, add/remove fra toolbelt og equippe den igjen men funka ikke.

Hvor mye blod kan man miste før man dør? Var selv nede i 3000 ista(første gang jeg spilte), uten å bli bevisstløs eller dø, men jeg dreiv å halta rundt, og det kom en eller annen rar effekt på skjermen. Har sett videoer på youtube av folk som har blitt bevisstløs når de kom under 5000blood, og deretter døde. Er dette helt tilfeldig?

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Dette var campen våres... De som fant den sprengte den.

http://www.youtube.com/watch?v=glVL9Uk8JbM&feature=youtu.be

Jeg synes spillet går mere og mere i retning til vanlig free for all multiplayer, trudde dette var et Zombie spill om og overleve ikke gå rundt og gjøre det jævligst mulig for andre spillere....

 

(edit) Ikke at det er så farlig da, sigh all those cars ----___----

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Dette var campen våres... De som fant den sprengte den.

http://www.youtube.com/watch?v=glVL9Uk8JbM&feature=youtu.be

Jeg synes spillet går mere og mere i retning til vanlig free for all multiplayer, trudde dette var et Zombie spill om og overleve ikke gå rundt og gjøre det jævligst mulig for andre spillere....

 

(edit) Ikke at det er så farlig da, sigh all those cars ----___----

Skal slenge opp en video som viser hvor mange kjøretøy vi faktisk hadde :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...