Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Dagen maraton tilbakelagt, fra Cherno til fjellet øverst i rute 0502. Uheldigvis har jeg dratt på meg en infeksjon på veien gjennom flyplassen. Er vel ingen som har noe antibiotika liggende? Har sikkert som kan være interessant å bytte mot!

Å stakkars deg, jeg blir også syk ofte :(

Update:

Har observert at hvis man blir syk av lav tempratur, så får du opp tempraturen din raskt med hjelp av bål eller heathpack, så logg deretter av og på. Da vil sykdommen forsvinne...

Dude! Hvor og når blir temperaturen lav?

Har ALDRI opplevd det og har derfor aldri plukket opp en heatpack noensinne. Kan noen forklare litt om dette?

Når jeg kjører båt på ahvet blir alltid tempraturen min kjempe lav. Og hvis du svømmer blir den også lav...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk til Bruger som drepte meg med hatcheten sin etter at jeg drepte de 2 zedsene som du febrilsk flyktet fra. Kjempe hyggelig og noe jeg setter stor pris på ettersom jeg nettop hadde klart å sanke nok deler til å få uazen klar til rulling.

Lenke til kommentar

Var det noen herifra som logget på Norway 2 sånn i 02:00 tiden i går?

Jeg var nesten ferdig med å loote en barracks i NW airfield da en kar logget på rett vedsiden av meg.

Da ble det liv i blodpumpa..

Jeg sto helt stille og pekte M16 min på hodet ditt, du hadde på deg nightvision goggles noe jeg ikke har funnet enda.

Hvis du så til siden og ikke hadde sagt noe ville jeg holdt avtrekkeren inne til det sa klikk.

Heldigvis hadde du tydligvis skylapper og krabbet bortover gulvet og ut.

Jeg skøyt senere 2-3 flares ut av grenadelauncheren min.

Helt sykt at når det er 3 folk på serveren så skal den neste som joiner spawne 2 meter fra meg..

Sykt artig adrenalinkick da :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som har drøyt lang loadetid? PCn burde ikke være noe stort problem trodde jeg... 8gb ram, i5 3.2ghz, ssd og 680gtx...

Samma her forresten vingebil, møtte på en fyr tidligere som ikke skjøt meg. Men møtt på plenty av dem som har. Endelig kommet deg en plass der du håper å finne våpen, sniker deg rundt. Ser verdisakene litt lengre borte, gleder deg som et barn til julekvelden. Kjenner spenningen stiger, hva ligger her?!

Og der satt kula gitt, fint plantet i planeten, gang etter gang.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

forbanna møkk!

Funnet meg to ak'er, skulle bytte server pga lagg.. update kommet så jeg oppdaterer... Logger inn på nor 9.. vips dau pluss at det er ingen lyd, og har kun bilde sånn hvert 10'ende sekund.. ellers er det svart

Kan ikke spille etter updaten

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

forbanna møkk!

Funnet meg to ak'er, skulle bytte server pga lagg.. update kommet så jeg oppdaterer... Logger inn på nor 9.. vips dau pluss at det er ingen lyd, og har kun bilde sånn hvert 10'ende sekund.. ellers er det svart

Bytt tilbake til 1.7.1.5 Det har jeg gjort, er mye mere stabilt.

Lenke til kommentar

føler meg dum, veldig dum!

Måtte krysse en vei her for en time siden, men så så jeg en person som jeg trodde var en spiller som kom krypende bag en zombie, jeg ser ikke med det første at ansiktet til denne skapningen var voldtatt med alt mulig skarpt som man kan komme over. Skapningen kryper over veien mot meg, jeg ser mitt til å backe litt helt til luringen røyser seg opp, danser litt mongolid runt før han vender seg mot meg og tar tilfart.. Jeg forstår som dere sikkert forstår at dette var en zombie... Så jeg blir klaska til før jeg legger på sprang inn i Elektrozavodsk, inn i et bygg, ut et bygg, inn i et til og opp til 2 etasje der jeg tror jeg er blitt kvitt dem... NEIDA! dør og starter på nytt.. Faen :)

Lenke til kommentar

Ok, nå må jeg ty til et innlegg her for å få hjelp, for nå prøver jeg å få dayz til å fungere her uten hell... At det skulle være så vanskelig å få til å fungere må de få fikset asap om de vil at spillet skal nå flere folk...

Fulgte oppskriften på http://dayzwiki.com/...to_install_DayZ

(Litt sykt at man må ha en egen wiki for hvordan installere en mod, men men ;))

Jeg har fått teksten "@dayz" i hovedmenyen, som tilsier at jeg har fått installert det riktig, men det er veldig få servere jeg får lov til å joine, får som regel beskjed om at jeg har "bad version". De få jeg får joinet, kommer jeg inn i en slags lobby på, er dette riktig? Ser ikke helt hva jeg kan gjøre her, ser en liste med en del navn og at de er såkalt survivor, en er vel ofte leader og. Dette regner jeg med er folk som er på serveren. Uten å endre noe trykker jeg OK. Så kommer det beskjed om at mission data lastes ned, så en svart skjerm hvor det står "Loading". Denne skjermen står der, for alltid... skjer ikke mer, til slutt må jeg kverke prosessen fordi jeg ikke gidder å vente lenger, (15-20 min maks). Hva gjør jeg galt?

Ser det har vært mye snakk om en versjon 94444 eller noe i den dur, men det skjønner jeg ikke, for det er jo en gammel versjon? Jeg fikk beskjed i wikien å laste ned den siste beta patchen, som var og fortsatt er ARMA2_OA_Build_94876.zip. Men i server listen ser jeg de fleste serverne har 94444. Og jeg får ikke lov til å oppgradere til en tidligere versjon. Betyr det at jeg må laste ned hele arma 2 + arrowhead på nytt?

Mange spørsmål og mye surr , men pleier ikke ha problemer med å installere software for å si det sånn... men nå skjønner jeg ikke en pøkk.

Sitter på en i5 2500k, 4 gb ram, gtx 560ti om det skulle være av nyttig info.

Liten edit: Mens jeg forsøkte meg nå sist, så kom det en stemme fra høyttaleren som sa "hello, anyone there?" og det hørtes ut som en med mic, så det var ganske spooky!

Endret av mwn
Lenke til kommentar

Ok, nå må jeg ty til et innlegg her for å få hjelp, for nå prøver jeg å få dayz til å fungere her uten hell... At det skulle være så vanskelig å få til å fungere må de få fikset asap om de vil at spillet skal nå flere folk...

Fulgte oppskriften på http://dayzwiki.com/...to_install_DayZ

(Litt sykt at man må ha en egen wiki for hvordan installere en mod, men men ;))

Jeg har fått teksten "@dayz" i hovedmenyen, som tilsier at jeg har fått installert det riktig, men det er veldig få servere jeg får lov til å joine, får som regel beskjed om at jeg har "bad version". De få jeg får joinet, kommer jeg inn i en slags lobby på, er dette riktig? Ser ikke helt hva jeg kan gjøre her, ser en liste med en del navn og at de er såkalt survivor, en er vel ofte leader og. Dette regner jeg med er folk som er på serveren. Uten å endre noe trykker jeg OK. Så kommer det beskjed om at mission data lastes ned, så en svart skjerm hvor det står "Loading". Denne skjermen står der, for alltid... skjer ikke mer, til slutt må jeg kverke prosessen fordi jeg ikke gidder å vente lenger, (15-20 min maks). Hva gjør jeg galt?

Ser det har vært mye snakk om en versjon 94444 eller noe i den dur, men det skjønner jeg ikke, for det er jo en gammel versjon? Jeg fikk beskjed i wikien å laste ned den siste beta patchen, som var og fortsatt er ARMA2_OA_Build_94876.zip. Men i server listen ser jeg de fleste serverne har 94444. Og jeg får ikke lov til å oppgradere til en tidligere versjon. Betyr det at jeg må laste ned hele arma 2 + arrowhead på nytt?

Mange spørsmål og mye surr , men pleier ikke ha problemer med å installere software for å si det sånn... men nå skjønner jeg ikke en pøkk.

Sitter på en i5 2500k, 4 gb ram, gtx 560ti om det skulle være av nyttig info.

Liten edit: Mens jeg forsøkte meg nå sist, så kom det en stemme fra høyttaleren som sa "hello, anyone there?" og det hørtes ut som en med mic, så det var ganske spooky!

Feil tråd. Link.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

r jeg stu

forbanna møkk!

forbanna møkk!

Kan du forklare? :)

Nå er jeg stuck på loading også. Patchen fucket opp absolutt alt for meg.

Lenke til kommentar

Herregud, gir opp Norway-serverne. Den shoot-on-sight-mentaliteten som råder der går meg på nervene. Har heldigvis ikke opplevd noe lignende på andre lands servere.

Har du noen gang vært på en server som ikke har den mentaliteten? :p

Etter side-chat ble tatt bort så er det umulig å møte friendlies. :(

Lenke til kommentar

Herregud, gir opp Norway-serverne. Den shoot-on-sight-mentaliteten som råder der går meg på nervene. Har heldigvis ikke opplevd noe lignende på andre lands servere.

Har du noen gang vært på en server som ikke har den mentaliteten? :p

Etter side-chat ble tatt bort så er det umulig å møte friendlies. :(

Ja, på de fleste nederlandske og tyske serverne jeg har spilt på er folk mer hjelpsomme og samarbeidsvillige. Skyter i hvert fall ikke hverandre uten videre.

Lenke til kommentar

Hele spillet ble broken for meg etter patchen. Får masse errors som bla. direct 9 driver error, bad serial osv. I tilegg til blackscreen og loading freeze som kom først. Ingen av disse var her før patchen, og alt blir kjørt som admin. Måtte slette hele dritten å laste ned på nytt som tar minst 9 timer :)..

Lenke til kommentar

Jepp spillet er offisielt fucked up. Kan se charactern min i 1 sekund også blacker alt ut i 10-15 sekunder. Pluss jeg mistet alt loot og spawnet på stranda.

Prøver å overbevise meg selv om at spillet er i alpha og feil mest sannynlig vil oppstå men dette er bare deprimerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...