Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da er det DayZ sin feil? Skaff deg en bedre plan og/eller bli med en i gruppe for større slagkraft. Synes det skal være vanskelig å komme seg inn og ut uten kamp - zombiene skal være farlig, ikke en liten flue som bare er i veien (noe mange tydligvis vil)...

Hallo?

Sier jo at jeg ønsker det skal være vanskelig.

Men hadde vært bedre hvis zombiene f.eks ga mye mer damage, tålte mye mer, var kjappere osv.

Blir for dumt når jeg ligger på alle fire (gjorde dette andre gangen jeg prøvde) og plutselig ser zombiene langt nedi byen meg. Det skal ikke være sånn vettu.

Bedre om det var som før da, men at de var mye kraftigere e.l.

Lenke til kommentar

Beklager til larsa og hans kvinnelige kompanjong som måtte lide med døden like utenfor Guglovo i går kveld. Jeg var i byen da dere kom løpende inn og aggro en gjeng zombier. Jeg tok ut din kvinnelige partner først med et velplassert M107 skudd i hodet, og deg like etterpå like under høyre armhule. Det var 2 skudd, 2 drepte. Jeg kunne ikke risikere å miste alt, jeg hadde løpt over 3 timer i strekk den dagen.. Lot alt ligge på kroppene da jeg ikke trengte noen ting, håper dere fant det igjen :)

Lenke til kommentar

Og da er det DayZ sin feil? Skaff deg en bedre plan og/eller bli med en i gruppe for større slagkraft. Synes det skal være vanskelig å komme seg inn og ut uten kamp - zombiene skal være farlig, ikke en liten flue som bare er i veien (noe mange tydligvis vil)...

Hallo?

Men hadde vært bedre hvis zombiene f.eks ga mye mer damage, tålte mye mer, var kjappere osv.

Blir for dumt når jeg ligger på alle fire (gjorde dette andre gangen jeg prøvde) og plutselig ser zombiene langt nedi byen meg. Det skal ikke være sånn vettu.

Du sier at dette blir for døyt og at du gir opp DayZ per nå - ergo sier du at det er for vanskelig med zombier akkurat nå. De jeg har spilt med har ikke blitt urovekkende mye lettere oppdaget av zombier - nøkkelen er som sagt å ha en plan inn og en plan B om den opprinnelige planen skulle feile.

Lenke til kommentar

Gir opp Day Z enn så lenge.

Zombiene ser deg jo fra over 100m avstand nå. Greit det skal være vanskelig, det støtter jeg jo, men detta var drøyt. Prøver å raide Zelenogorsk. Kommer fra øst over jordene der. Men gang på gang får jeg 10-20 zombier etter meg. Må gjøre retrett for så å forsøke igjen. Men neida. 20 zombier etter meg igjen.

Hvorfor må du avbryte lootinga når du har zombier etter deg? Du er klar over hvor lett det er å miste aggro ved å løpe gjennom bygninger osv.?

Lenke til kommentar

Mitt generelle tips er egentlig å forvente å bli tatt i bygninger. Det er en bug at zombier hører deg alt for godt i bygninger, så om du ikke har noen annen utvei så bare skyt de. Jeg kan også tipse med at du ikke burde være mer forsiktig enn ytterst nødvendig. Vær rask inn og ut, ikke brukt id på det du ikke trenger, og finn deg en sikkert posisjon før du planlegger ditt neste trekk. Zombier er stokk dumme, du kan lett kvitte deg med de i bygninger uten å måtte drepe de. Løp alltid med crouch-løping. Krabb dersom det er behov for stillhet

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med å bruke de forskjellige gang / løpemodusene jeg gjerne skulle hatt hjelp til. Det er som følger:

Med en gang jeg logger inn fungerer det å bytte i mellom oppreist gange / bøyd (crouch) gange og løpe i de forskjellige positurene. Etter en liten stund stopper karakteren min å ville løpe bøyd, og jeg kan da kun bruke oppreist gange, bøyd gange eller full sprint. Trodde først det hadde noe med mat / drikke-nivå men selv om jeg respawner med helt fersk karakter har jeg samme problemet. Dette er da ikke i oppoverbakker men overalt, også på flatmark. Noen tips?

Lenke til kommentar

Hallo?

Du sier at dette blir for døyt og at du gir opp DayZ per nå - ergo sier du at det er for vanskelig med zombier akkurat nå. De jeg har spilt med har ikke blitt urovekkende mye lettere oppdaget av zombier - nøkkelen er som sagt å ha en plan inn og en plan B om den opprinnelige planen skulle feile.

Seff legger jeg en plan. Både A og B + fluktrute.

Zombiene har fått sinnsykt mye bedre syn etter nyeste patchen. Zombiene så meg jo tross alt på 100 meters avstand.

At du og kompisene dine ikke har lagt merke til dette synes jeg er rart.

Tar meg heller en pause, mens Dev team fikser denne buggen. For det er jo en bug.

Flere på Day Z forumet som mener det samme.

Jeg ønsker at spillet skal være vanskelig, men ikke overnaturlig vanskelig.

La de heller bli sterkere, ikke supersyn 100m + og se en krype sakte i gresset. Blir for dumt.

Men det er min mening da. Sikkert lettere for deg hvis du er med i en klan eller har mange kompiser rundt deg.

Lenke til kommentar

Gir opp Day Z enn så lenge.

Zombiene ser deg jo fra over 100m avstand nå. Greit det skal være vanskelig, det støtter jeg jo, men detta var drøyt. Prøver å raide Zelenogorsk. Kommer fra øst over jordene der. Men gang på gang får jeg 10-20 zombier etter meg. Må gjøre retrett for så å forsøke igjen. Men neida. 20 zombier etter meg igjen.

Hvorfor må du avbryte lootinga når du har zombier etter deg? Du er klar over hvor lett det er å miste aggro ved å løpe gjennom bygninger osv.?

Var ikke i nærheten av noen bygninger. Var langt oppi gokk ute på åkeren. 200-300 meter fra nærmeste skur. Noen zombier hadde beveget seg sakte men sikkert vekk fra husene i ytterkant av Zelenogorsk og kommet litt inn på jordet. Så tipper de minst var 100 meter unna da de plutselig så meg.

Og vet at det lønner seg å løpe hjennom bygninger btw

Lenke til kommentar

Mitt generelle tips er egentlig å forvente å bli tatt i bygninger. Det er en bug at zombier hører deg alt for godt i bygninger, så om du ikke har noen annen utvei så bare skyt de. Jeg kan også tipse med at du ikke burde være mer forsiktig enn ytterst nødvendig. Vær rask inn og ut, ikke brukt id på det du ikke trenger, og finn deg en sikkert posisjon før du planlegger ditt neste trekk. Zombier er stokk dumme, du kan lett kvitte deg med de i bygninger uten å måtte drepe de. Løp alltid med crouch-løping. Krabb dersom det er behov for stillhet

Hjelper ikke med kryping når de likevel spotter deg fra lang avstand

Lenke til kommentar

Plan hjelper dårlig når det er en bug med zombier i. 1.7.2. Hvis du ikke har prøvd, last ned hotfix da den løste mye av problemene for min del. Det skjer fortsatt, men utrolig sjeldent sammenlignet med 1.7.2. Er forøvrig intet poeng å gå prone, hold deg "bøyd" på en 15-20 meters avstand hvis det lar seg gjøre, og skaff deg silenced for de zombier man bare ikke kommer seg rundt(Nielsen85).

Det er en bug at zombier hører deg alt for godt i bygninger

Delvis forbedret i 1.7.2, skal forbedres videre i 1.7.3(?) per Rockets egne ord. Husk å skille mellom zombier som lukter deg og zombier som hører deg. Etter 1.7.2.1 har ikke en eneste zombie blitt agro fra utsiden hvis jeg beveger meg "bøyd". Derimot har jeg bemerket meg at oppholder man seg lenger enn 30-60 sekunder på samme sted i en by er det 5-10 zombier som venter utenfor.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Plan hjelper dårlig når det er en bug med zombier pga. 1.7.2. Hvis du ikke har prøvd, last ned hotfix.

Det er en bug at zombier hører deg alt for godt i bygninger

Delvis forbedret i 1.7.2, skal forbedres videre i 1.7.3(?) per Rockets egne ord.

Hotfix fungerer vel dårlig når ikke serverne bruker denne selv?

Lenke til kommentar

Noen her som har et eller annet kjøretøy som har grei speed off-road? Er stuck i Debug-desert med det beste gearet mitt, og hadde virkelig blitt glad om noen hadde hentet meg. Har en del gear som jeg kunne gitt bort som reward også.

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til dette selv. Sniking fugnerer fint for min del, selv om jeg merker at de har noe bedre sanser :)

Da må du finne en server som bruker den. Hadde ingen problemer i går under server-hopping.

Gøy med exploits <3

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til dette selv. Sniking fugnerer fint for min del, selv om jeg merker at de har noe bedre sanser :)

Da må du finne en server som bruker den. Hadde ingen problemer i går under server-hopping.

Gøy med exploits <3

Da har jeg sikkert vært veldig uheldig og kun funnets ervere uten hotfixen. Skal inn igjen nå og se om jeg finner noen.

Lenke til kommentar

Gøy med exploits <3

Så i dine øyne skal man holde seg utelukkende på en server?

I mine øyne skal man ikke hoppe fra server til server kun for å finne bra loot på et og samme sted. Det er en exploit. Å skifte server for å spille på en mer populated en, joine venner, eller rett og slett ha bedre ping har jeg ikke problemer med. Men serverhopping for loot, meh..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...