Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater maks nå.

Har spilt noen timer med samme karakter nå og det endte brått. Ble angrepet av noen zombier (viser seg at de kan klatre, så jakttårn er ikke så trygge..) så da trengte jeg noe mat. Jeg drar på tokt: Finner ALICE sekk, sweet. Finner nytt våpen, sweet. Feller en ku og får åtte feite biffer, awesome. Raider et par tre supermarkeder og finner så mye boksemat at jeg kunne blitt høvding i en liten landsby. Finner kart, kompass, klokke, militær lommelykt, kikkert, telt.

På dette tidspunktet fråtser jeg i godsaker spillet har å tilby.

På vei vestover fra Berezino, i retning skogen for å slå leir og tilberede de ferske biffene jeg har sanket, øyner jeg noe interessant: en liten militærleir. Jeg tar frem kikkerten og ser noe loot som kan være høyst aktuell. Ei ny rifle muligens. Eller kanskje en ghillie. Dreier så kikkerten halvt venstre og ser et lik; ingen zombie ser det ut til. Høyst suspekt. Jeg bør vel egentlig fortsette med den opprinnelige planen og dra til skogs, men når jeg først er her, så hvorfor ikke ta turen innom?

Begynner å planlegge ruta mi inn mot leiren før jeg krabber rolig gjennom gresset.

YOU ARE DEAD!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Janei, si det du. Knakk plutselig bein og fikk -17000 blood. Var utendørs også, så det er ulikt bugen andre har opplevd hvor man plutselig dør når man er innendørs. Hørte ingen skudd heller.

Jaja, får bare starte om igjen. Ingen grunn til å sutre :thumbup:

Lenke til kommentar

Likte den buggen der du brått falt fra himmelen jeg. =)

Når dette skjer, så trodde jeg det var snakk om hackere jeg?

Jeg var ihvertfall ikke det :O

Men som jeg trur, så er/var det en bugg i området "Rog-Castle" -"Topolka Dam";jeg falt ned etter å ha logget ut i rog, en annen logget ut ved Topolka dam, samt han jeg spiller med.

Alle falt i døden, og jeg og han jeg spiller med er ihvertfall ikke hackere :O

Jaja, har bare skjedd 1gang thougt.

Liten Eddit:

Wtf er det med DayZ gjengen, de på forumet sier at du bør IKKE bruke Six Updater Suite, men når du skal laste ned står den "Six Updater Suite (Recommended)"..

Jaja.

Og IKKE prøv å snu dere i innganger til hus = knekke bein

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Likte den buggen der du brått falt fra himmelen jeg. =)

Når dette skjer, så trodde jeg det var snakk om hackere jeg?

Jeg var ihvertfall ikke det :O

Men som jeg trur, så er/var det en bugg i området "Rog-Castle" -"Topolka Dam";jeg falt ned etter å ha logget ut i rog, en annen logget ut ved Topolka dam, samt han jeg spiller med.

Alle falt i døden, og jeg og han jeg spiller med er ihvertfall ikke hackere :O

Jaja, har bare skjedd 1gang thougt.

Liten Eddit:

Wtf er det med DayZ gjengen, de på forumet sier at du bør IKKE bruke Six Updater Suite, men når du skal laste ned står den "Six Updater Suite (Recommended)"..

Jaja.

Og IKKE prøv å snu dere i innganger til hus = knekke bein

Beklager, mente ikke å anntyde at du var en hacker. Men at det sikkert var en hacker løs på serveren. Har skjedd meg før. Samtlige på serveren falt i døden helt plutselig

Lenke til kommentar

La til mellomrommet

Er 1 men fortsatt samme feilmelding.

language="English";

adapter=-1;

3D_Performance=93750;

Resolution_Bpp=32;

Windowed=0;

Resolution_W=1920;

Resolution_H=1080;

refresh=60;

winX=16;

winY=32;

winW=800;

winH=600;

winDefW=800;

winDefH=600;

Render_W=1280;

Render_H=900;

FSAA=2;

postFX=3;

GPU_MaxFramesAhead=1000;

GPU_DetectedFramesAhead=2;

HDRPrecision=8;

lastDeviceId="";

localVRAM=1576468480;

nonlocalVRAM=2147483647;

vsync=1;

AToC=7;

FXAA=0;

Eddit.

Stupid me, me forgot patch.

:( mangler siste verson thought.

Det hjelper jo :)

Lenke til kommentar

Dayz er nå helt uspillelig, etter den nye patchen har zombier falkeblikk og hørsel som en (Incert dyr som hører godt)

Jeg har spilt Dayz en godt stund nå og jeg syntes synsfeltet til zombiene var helt perfekt, jeg visste ca hvor nært jeg kunne komme når jeg går på huk. Men etter patchen når jeg er faktisk ganske langt unna 10-20 M

kommer de stormende likevel. Da var jeg inne i en by ikke langt fra electro. Har overlevd ganske lenge nå og har ingen planer om å dø enda så jeg Ragequitta når jeg så hvor lett zombier så meg. Dette gjør jo Looting av store tettbygde byer helt umulig :(

Jeg får sikkert mye kjeft for å klage men jeg var så fornøyd med den gamle Se og Høre radiusen at nå vet jeg ikke om jeg gidde mer :/

Lenke til kommentar

det er en bug, skal ikke være sånn. er liten eksperimental patch ute som skal fikse det.

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/28806-experimental-1721-test-patch/

HOTFIX : 10 JULY 2012

Affected addons:

* dayz_code 1.7.2.1

* dayz_anim 0.3.1

* dayz_server (only for servers)

Developer's Note:

Changelog:

* [FIXED] Infected attack those they cannot see ( https://dev-heaven.net/issues/36375 )

* [FIXED] Wearing clothes makes you invisible ( https://dev-heaven.net/issues/36371 )

* [FIXED] New authentication method causing lockups on full servers (Reverted use of publicVariableServer)

* [FIXED] Pressing ALT key caused spamming of server sync ( No longer spams for sync'ing a character )

Lenke til kommentar

syns egentlig den buggen var bra jeg! Det tvingte folk litt ut av storbyene og gjorde det mer utrygt å reise nordover. Jeg syns byene skal være skikkelig risky, ikke bare fra andre spillere men mange zombies. Man burde ikke bevege seg nær storbyer før man har en gruppe som går inn for det, med taktikker og planer klare. Det gjorde også at krabbing ble et mye større must, noe som fremmer forsiktighet. Syns dayZ går i retningen at det blir alt for lett. Zombiers eneste rolle nå er å være irriterende, noe som hverken fremmer RP, PvE eller PvP aspektet. Man burde være redd zombier, man burde tenke seg om før man skjøt en annen spiller i tilfelle det var zombier i nærheten. Nå så er det bare.. care..

Lenke til kommentar

Ganske lett. Skru av det at du blør av å bli slått på av zombier, kun om du blir skutt.

Gi spillere muligeten til å slå, i melee. Skjønner at dette kan være vanskelig da det sansynligvis ikke er støtte for dette i ArmA 2 engine. Kanskje designe mer rundt hide-and-seek elementer, hvor spilleren kan finne flere objekter som kan kastes for å lure zombier bort osv.

Evt. gi spillere muligheten til å finne steiner ved stranda som kan kastes for skade / lyd. Ville fungert ganske greit tror jeg.

Endret av ZealD
Lenke til kommentar

Jeg hadde endelig funnet mitt første våpen i går. Ei hagle av noe slag, og diverse annet nips, som en kniv.

Endelig følte jeg at jeg kunne flykte til skogen for å planlegge neste trekk.

På tur fra skogen derimot så faller jeg for fristelsen til å se litt nærmere på noen gårdshus. Jeg tenker for meg selv at jeg kan måtte angre på dette. Men det var ikke gårdene og den lille gruppa zombies som var tingen her.

Plutselig hører jeg en flymotor, og et kampfly passerer over hodet på meg i relativt høy fart. Det treffer ett tre 150 meter fra meg i en kjempeeksplosjon! (Trodde det var en scripted event elns; så bra så det ut!).

Og jeg skjønnte jo at flere måtte ha sett eller hørt denne eksplosjonen, men hvem ville ikke sjekket ut ett krigsflyvrak?!

Jeg finner en død kar blandt restene av fly, som egentlig bare hadde hva vi alle starter med av utstyr. Jeg begynnte å skjønne at det var en hacker..

Da plutselig jeg blir skutt! Flere har strømmet til vraket, og jeg ser bare en fyr med øks komme løpene mot meg. Han blir skutt mens jeg får øye på han, og jeg har tatt så mye juling at jeg forblør om noen sekunder. Men jeg blir da skutt av en kar, som sikkert skjøt meg først, og jeg dør.

Men bitter er jeg ikke, for scenen var kul synes da jeg ::)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Logga på DayZ nå, 1.7.2 med nyeste patch.

Når jeg logga på en server stod det "Woltox killed" ,respawner i det bugga landskapet, med alt utenom lokasjon og inventory.

Altså, jeg er på min 11dag, med zombie og menneske kills, blod, vann og mat er fortsatt den samme som den var igår(1.7.1.5)

Noen som vet hva som har skjedd ;? evt måte å løse det, helst uten å dø.

Kan nevne at jeg joinet andre servere og da har jeg spawna ved vannet (Norway 2 var en av de).

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...