Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Kom meg endelig inn på en server igår, etter oppdateringen.

Innen det hadde vi (3stk), sprunget rundt og opp mot Sobor, ned mot et par andre byer etc.

I alle fall; jeg logger inn og hörer... Sjö og bölger. Spawnet på ei strand, 2 timer fra der jeg sist var.

Full panikk! Sjekker inventory, men der er alt på plass. Våpen, ammo og supplies. Phew!

Får se hvordan det arter seg utover dagen, om man overlever i det hele. Om flere vil joine opp med oss, PM. Har allerede en fjerde person på vei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at alle teltene mine har forsvunnet etter serveren de var på oppdaterte til 1.7.2. Suger litt, men de var egentlig bare fulle av ekstra våpen (M4A1, AKer osv.), masse ammo, mat og medical supplies.

Noen som vet om det kan ta litt tid før telt spawner etter serverrestart?

Lenke til kommentar

Fant ut at alle teltene mine har forsvunnet etter serveren de var på oppdaterte til 1.7.2. Suger litt, men de var egentlig bare fulle av ekstra våpen (M4A1, AKer osv.), masse ammo, mat og medical supplies.

Hvor finner folk alle disse teltene?

Har spilt Day Z i minst 1 mnd nå, men ikke funnet et eneste telt. Har vært overalt føler jeg. Alle flyplasser, militærbaser, Cherno, Elektro, Stary Sobor, Zelenchy et el annet, og mange mange flere steder. Eneste stedet jeg ikke har lett er i Devil's Castle.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg sliter med å finne er kjøretøy.

Har prøvd å gå inn i en hvit bil i Stary Sobor, men tror ikke det går an. Ellers har jeg finni 1 traktor. That's it!

Har brukt et kart fra nett som viser hvor kjøretøy spawner. Sjekka minst 100 ganger på disse stedene uten hell.

Har andre folk tatt disse kjøretøyene og lagra de langt borti gokk før jeg kommer fram eller?

Sorry for dobbelt post, men rediger knappen var borte.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg sliter med å finne er kjøretøy.

Har prøvd å gå inn i en hvit bil i Stary Sobor, men tror ikke det går an. Ellers har jeg finni 1 traktor. That's it!

Har brukt et kart fra nett som viser hvor kjøretøy spawner. Sjekka minst 100 ganger på disse stedene uten hell.

Har andre folk tatt disse kjøretøyene og lagra de langt borti gokk før jeg kommer fram eller?

Sorry for dobbelt post, men rediger knappen var borte.

Telt finner man litt rundt om kring, men du har nok bare vert uheldig :) Typiske plasser er appartment buildings.

Biler er litt mer vanskelig da klaner ofte sjekker spawnpunktene hver dag og tar det som spawner. Når en bil er tatt vil den ikke spawne tilbake før den bilen blir ødelagt (sånn jeg har blitt fortalt at det funker). Dersom du ikke finner noen kjøretøy er det stor sannsynlighet for at et eller annet sted på serveren vil det ligge en stor samling kjøretøy! Go get em' :p

Lenke til kommentar

Har spilt Day Z i minst 1 mnd nå, men ikke funnet et eneste telt. Har vært overalt føler jeg. Alle flyplasser, militærbaser, Cherno, Elektro, Stary Sobor, Zelenchy et el annet, og mange mange flere steder. Eneste stedet jeg ikke har lett er i Devil's Castle.

Tar meg ca en time å finne ett telt eller to. Trikset til å finne allt general loot (telt, kart, kompass, ghillie suit osv.) er å loote en rekke med småbyer. Du starter i Zelenogorsk, så følger du bare hovedveien som går nordover derfra. Langs veien så stopper du i Sosnovka, Pustoschka og til slutt Vybor. Sistnevnte har ekstremt mye loot da det har et supermarket, en kontor-bygning og 4/5 røde "skolebygninger".

Hver gang jeg dør tar jeg den turen, og tipper jeg har funnet fullt utstyr av kart, kompass, matchbox ca hver gang, telt 50% av gangene og ghilliesuit ca 70% av gangene.

Et annet sted som ikke er så dumt å sjekke ut er leilighetene i Berezino eller Cherno.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Hadde ikke vært feil å komme over en slik camp nei :p

Skulle ha vært sånn at hvis et kjøretøy er blitt tatt og lagra en annen plass, så burde et nytt kjøretøy spawne, la oss si 1 uke etterpå el no sånt

Tar meg ca en time å finne ett telt eller to. Trikset til å finne allt general loot (telt, kart, kompass, ghillie suit osv.) er å loote en rekke med småbyer. Du starter i Zelenogorsk, så følger du bare hovedveien som går nordover derfra. Langs veien så stopper du i Sosnovka, Pustoschka og til slutt Vybor. Sistnevnte har ekstremt mye loot da det har et supermarket, en kontor-bygning og 4/5 røde "skolebygninger".

Hver gang jeg dør tar jeg den turen, og tipper jeg har funnet fullt utstyr av kart, kompass, matchbox ca hver gang, telt 50% av gangene og ghilliesuit ca 70% av gangene.

Et annet sted som ikke er så dumt å sjekke ut er leilighetene i Berezino eller Cherno.

Skal få med meg noen kompiser og sjekke ut de plassene i nord-vest der ja.

Takker for tipsene :)

Lenke til kommentar

Jaja... jeg fikk begynt. endelig funnet litt ut av ting. Fant canteen, hagle, hunting knife og øks. mangla bare fyrstkker. hører masse skudd i fra inni byen. Løper bort for å hjelpe. En dude kommer ut av et hus, med rydden til. Jeg reiser meg opp og han snur seg å skyter... Kjenner at jeg blir svært provsert av en sånn død... Så hvis dette er det jeg har å se frem til så er det vel bare å erklære de 170 kronene bortkasta =D

Lenke til kommentar

Jeg er også nybegynner og kunne gjerne trengt noen å ha noia sammen med

kaybenjaminthuesen på skype om du vil ;)

Noen som vil ha en nybegynner partner ? :blush:

legg til kaybenjaminthuesen på skype da :D

Drit i skype, bruk heller Teamspeak, er en hel drøss med norske som spiller dayz på den her:

voip.silentspy.net

Lenke til kommentar

Jaja... jeg fikk begynt. endelig funnet litt ut av ting. Fant canteen, hagle, hunting knife og øks. mangla bare fyrstkker. hører masse skudd i fra inni byen. Løper bort for å hjelpe. En dude kommer ut av et hus, med rydden til. Jeg reiser meg opp og han snur seg å skyter... Kjenner at jeg blir svært provsert av en sånn død... Så hvis dette er det jeg har å se frem til så er det vel bare å erklære de 170 kronene bortkasta =D

Når du i et spill som tar for seg apokalypsen med tilsvarende kollaps i sosial struktur, løper mot ukjent ildgivning og i tillegg blir overrasket over at du blir skutt... Ja, du har tydeligvis kastet bort 170 kroner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...