sjeve Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Blir spennende å se om dayZ blir bedre eller dårligere spill uten Dean Hall. da må du vente nesten et år. Blir nok samme greia som med Minecraft. Spillet har jo en klar visjon, en tydelig utviklingsplan og alle vet jo hvordan hele greia er ment å ta retningen, så noe forskjell om det er han som leder an etter et års tid, eller noen andre tror jeg vil bety minimalt. For min del, så var dette veldig forventet, i grunn. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Kan du si noe om hvorfor det var veldig forventet? Har ikke fulgt med på nyhetene ang dette. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Kan du si noe om hvorfor det var veldig forventet? Har ikke fulgt med på nyhetene ang dette. Ikke noe annen grunn enn at folk som har drevet med det samme "personlige" prosjektet over lang tid etter all sannsynlighet både blir lei og har lyst på nye utfordringer. Om et års tid, så er antageligvis DayZ utgitt som fullversjon, eventuelt en solid beta, og da er nok mesteparten av jobben gjort. Vi så akkurat det samme med Minecraft og utvikleren der. Spillet kommer kanskje til å utvikle seg lenge utover det, men noe stor forandring skjer nok ikke, da grunntanken, visjonen og tanken allerede er satt, og blir i alle fall bunnsolid inntil Dean Hall slipper taket som lederen bak det hele. Er ikke sikkert han trekker seg helt ut heller, men overlater hovedansvaret, og det trenger ikke bety all verden. 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Ikke forventet i det hele tatt med tanke på alt Dean Hall har sagt. Og ikke bare det, med tanke på at DayZ SA er i alpha phase nå og ble sluppet ut for ikke så lenge siden... nei, dette var ikke forventet i det hele tatt og personlig synes jeg dette var veldig dårlig valg av Rocket, å annonsere dette nå, akkurat nå. Greit nok at han gjør det i god tid men hallo, spillet trenger ekstremt med finpussing og innhold og alt vi har hørt om DayZ SA er kommet fra Rocket himself og nå velger han å si at han trekker seg som leder for dayz prosjektet. (spiller ikke noe rolle om det er snakk om 1 eller 5 år). Altså, ikke ta meg feil, spillet kan likevel gjøre det bra men dette var ikke noe good news og hvertfall ikke forventet. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Tipper han ble drittlei av å jobbe med Arma motoren og dens shitty optimalisering, at det er derfor han slutter, så han kan jobbe med hvilken som helst motor han vill. ^^ Selv om jeg har litt vannskeligheter med å finne på en motor som kan takle et så massivt kart og items.. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ikke forventet i det hele tatt med tanke på alt Dean Hall har sagt. Og ikke bare det, med tanke på at DayZ SA er i alpha phase nå og ble sluppet ut for ikke så lenge siden... nei, dette var ikke forventet i det hele tatt og personlig synes jeg dette var veldig dårlig valg av Rocket, å annonsere dette nå, akkurat nå. Greit nok at han gjør det i god tid men hallo, spillet trenger ekstremt med finpussing og innhold og alt vi har hørt om DayZ SA er kommet fra Rocket himself og nå velger han å si at han trekker seg som leder for dayz prosjektet. (spiller ikke noe rolle om det er snakk om 1 eller 5 år). Altså, ikke ta meg feil, spillet kan likevel gjøre det bra men dette var ikke noe good news og hvertfall ikke forventet. Ok, det var ikke forventet for deg, kanskje, men for meg og mange andre er det helt forventet. Vi ser akkurat det samme skje i hele spillbransjen. Det er jo ikke det at han i det store og hele bare forlater DayZ, men hele Bohemia. Han har ambisjoner, og vil tilbake til hjemlandet og starte noe eget. Jeg tror ikke det har noe med Arma-motoren, ikke noe med noe som helst annet enn at han vil videre i karrieren, og spillet er som nevnt så hardhauset fastsatt på filosofi, idé og fremgangsmåte at det er ingen tvil om hvilken vei spillet går og kommer til å gå. Det er ikke slik at prosjektet TRENGER Dean Hall for å skjønne hvor det hele skal føre hen. Talentfulle utviklere er det i hele oppsetningen, så det viktigste er at det er et bra lag som står bak spillet, og som følger filosofien til Dean Hall videre, med selvfølgelige evolusjonære steg underveis. Jeg tror egentlig det hadde gått helt fint om Dean Hall stakk allerede nå. Alle vet (sikkert inkludert deg) hva planane til DayZ er, og hva spillet prøver å oppnå, så akkurat det er ikke noe rocket-forskning å følge, så lenge Arma-motoren gidder å holde følge. Det blir jo spennende å se hva han klarer å raske opp av sekken når han setter i gang med noe om et års tid som er utenfor Bohemia-boblen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Kom nettopp over en fyr i Cherno som var bare LITT utstyrt. Han hadde bugga ut, og lå og sprella på bakken, så jeg kunne bare forsyne meg. Han hadde full scope til Mosin, og SILENCER til pistolen! Visste ikke at det fantes engang, jeg! Full scope til Mosin har jeg aldri funnet før - og før jeg rakk å teste den, så krasjet DayZ for andre gang i kveld. Satser på at jeg har det senere også. Håper det, selv om det antakelig kommer en oppdatering til spillet i morra.. Lenke til kommentar
osten Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Dayz standalone? Pft.... DayZero 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Skamløs promotering av en youtube serie jeg gjør med en venn. Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Beklager Quakecry, men med den "tilagde" stemmen orka ikke jeg høre lenger enn 1minutt.. Prøvde å spille litt DayZ SA i går, virker som det enda er like uferdig som da det kom! Endret 8. april 2014 av elx90 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Beklager Quakecry, men med den "tilagde" stemmen orka ikke jeg høre lenger enn 1minutt.. Prøvde å spille litt DayZ SA i går, virker som det enda er like uferdig som da det kom! psh forståelig det Er vell egentlig ikke tilgjort, men er jo gjerne slik, avhengig av hvem det er at det er ikke behagelig for norsker og høre andre norsker prate slik. Når det er sagt kunne det jo vært gøy og gjort en annen norsk greie på siden, blir jo mer naturlig slik. Så kan en appelere til begge publikum, er jo nesten ingen som lager dayz commentaries og snakker norsk. Endret 8. april 2014 av Quakecry Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 More norsk, ikke fordi jeg ikke kan engelsk, men fordi Norge trenger norske spillere som gjør ting på norsk 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Ja;( er jo bare at en er jo ofte med eller møter på folk der engelsk blir brukt. Er jo ikke spesielt publikum for å gjøre dayz på norsk afaik. Men kan jo ta feil Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 ER det noe vits i å prøvde Dayz nå igjen da? Har ikke prøvd det på sikkert over at år fordi det ble for mange bugger for meg. Lenke til kommentar
osten Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 DayZero Brutal dayz pvp! http://youtu.be/g-0duAb1-Vw Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 ER det noe vits i å prøvde Dayz nå igjen da? Har ikke prøvd det på sikkert over at år fordi det ble for mange bugger for meg. Modden eller standalone? Modden er ganske bug fritt, men en kan ikke garanteres at det ikke er bugs. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Mod'n i seg selv har ikke mange bugs, eller det kan jo bare være meg som velger å ignorere dem da de har eksistert såpass lenge og blitt en del av spillet. Største problemet er nok alle scripts som kjøres i tillegg, de har som oftest alltid noe som fucker hele spillet opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Mod'n i seg selv har ikke mange bugs, eller det kan jo bare være meg som velger å ignorere dem da de har eksistert såpass lenge og blitt en del av spillet. Største problemet er nok alle scripts som kjøres i tillegg, de har som oftest alltid noe som fucker hele spillet opp. Er nok ikke mulig å fjerne hver eneste bug i hele moden, da det er for stort. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Jeg mente standalone ja. Moden er ikke så interessant lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Jeg mente standalone ja. Moden er ikke så interessant lenger. Standalone er ganske tidlig i prosessen, så jeg ville nok ventet en del. Spillet flyter ganske greit, men det er veldig lite å gjøre, da det absolutt ikke er noe av kjøretøy o.l. Dog finnes det nå private hives. Noe som også er en ulempe er at det er fult av bugs, og det er ganske få våpen, som igjen betyr at du vil kunne bruke MYE tid uten å finne noe som helst av våpen som kan brukes. Selvfølgelig kan en bruke øks o.l. men det er ikke effektiv mot faktiske spillere (utenom en sniker seg opp på folk). Endret 22. april 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå