Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Hva er Dr Ivan?

Jeg opplever så ofte i Origins at det er så mange zoimbier som ikke kan bli drept. Flere ganger jeg har gått inn i et hus, og det har kommet zombier etter meg, men de dør ikke, uansett hvor mye jeg skyter på de. Og ender opp med at de dreper meg. :p

Samme er når jeg prøver og kjøre over de. Dør aldri!

Prøvd mange forskjellige servere, men er jo sånn på alle..

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er DR IVAN (oransje type zombie) du prater om nå, han tåler greit 2x 30 AK magasiner på hodet, noe sånt.

Derfor løper jeg rundt med gunner med mange skudd, dvs Mk48, SAW og M60.

Aaaah! Det forklarer litt. :) Ja, de var orange de jeg sleit med og drepe ja. Ikke rart jeg ikke klarte å drepe de da, når jeg kun hadde pistol eller lee enfield. :p

Lenke til kommentar

Dr ivan kan gjøre at man ender opp med zero skudd igjen.

Men mye av problemet mitt er at uansett hvor jeg leter har ingen noen konkret guide hvordan man blir hero.

Noen sier at man ikke får noe fra zombies mens andre sier det motsatte.

Jeg spiller på en server med lite folk så og gi blood er håpløst.

Noe med Dayz er at uansett hva slags taktikk man legger til for og stoppe bandits, så hjelper det aldri.

Hero kan man få med bare og gi blood til en kompis og glitche seg til det.

Også kan man drepe etterpå.

Ser man en Hero så er det lurt og gjemme seg.

Spillet lener seg bare mer og mer til pvp.

I stedet for og gjøre spillet vanskeligre og tvinge folk til og samarbeide eller straffe de onde, så gir de bare flere poeng til banditene.

Heller ha clan vs clan. du starter på et blå lag og er mot de gule og røde.

Mye bedre opplevelse. eller f,eks gjøre natten i byer et helvete. masse og forbedre på i stedet for disse teite hero og Bandit lvlene som fokuserer på pvp.

De må begynne og gjøre noe for de som spiller alene.

Lenke til kommentar

Dr ivan kan gjøre at man ender opp med zero skudd igjen.

Men mye av problemet mitt er at uansett hvor jeg leter har ingen noen konkret guide hvordan man blir hero.

Noen sier at man ikke får noe fra zombies mens andre sier det motsatte.

Jeg spiller på en server med lite folk så og gi blood er håpløst.

Noe med Dayz er at uansett hva slags taktikk man legger til for og stoppe bandits, så hjelper det aldri.

Hero kan man få med bare og gi blood til en kompis og glitche seg til det.

Også kan man drepe etterpå.

Ser man en Hero så er det lurt og gjemme seg.

Spillet lener seg bare mer og mer til pvp.

I stedet for og gjøre spillet vanskeligre og tvinge folk til og samarbeide eller straffe de onde, så gir de bare flere poeng til banditene.

Heller ha clan vs clan. du starter på et blå lag og er mot de gule og røde.

Mye bedre opplevelse. eller f,eks gjøre natten i byer et helvete. masse og forbedre på i stedet for disse teite hero og Bandit lvlene som fokuserer på pvp.

De må begynne og gjøre noe for de som spiller alene.

Leste du engang posten min? du er på en lite aktiv server? perfekt dra til army basen sør for chernogorsk, spawner et heli der som du kan sette ræva di under, cleare alle zombiene som spawner sammens med ivan så relogger du og repeterer fra starten av, det kan du gjøre helt til LvL 2 om du vil.

Lenke til kommentar

Leste du engang posten min? du er på en lite aktiv server? perfekt dra til army basen sør for chernogorsk, spawner et heli der som du kan sette ræva di under, cleare alle zombiene som spawner sammens med ivan så relogger du og repeterer fra starten av, det kan du gjøre helt til LvL 2 om du vil.

kan prøve det, er i Origins kartet da, men mye zombier der og.

Men ser noen skriver at man må gjøre mye forskjellig, mye av det samme gjøre at det ikke virker.

Lenke til kommentar

kan prøve det, er i Origins kartet da, men mye zombier der og.

Men ser noen skriver at man må gjøre mye forskjellig, mye av det samme gjøre at det ikke virker.

yeah my bad mente chernovar, blander navnene sammen hele tiden.

Men du skal fint klare å nå lvl 2 før du må gjøre noe annet for å levle så du er ok på den delen

Endret av Xprez
Lenke til kommentar

Da har man prøvd DayZero mod, ganske lik original DayZ bare det er 20x mer smooth, flere bygninger som man kan entre og zoombies er på en måte på hardcore mode, faens vanskelig å lure vekk uten å løpe opp en bakke, løpe gjennom et hus etc.

Det som er morsomt med DayZ er uansett hvor mye man gamer så lærer man noe nytt hver gang, eller kan bli fort eid uansett hvor vant man er med spillet og det fikk jeg oppleve :)

Begynte med ATV, jeg og en kompis hadde ordnet oss ATV, det tar jo litt tid på en server med lite kjøretøy og veldig begrenset med deler. Uansett, kompisen hadde løpt 30min for å komme til meg med toolbox som jeg manglet, ATV var ready to go.

Det første vi gjør er å sjekke north east airfield, er ny base der med par telter, og vi måtte sjekke det ut. Vi hadde ikke noen spesielle våpen akkurat, så vi gikk inn dit og jeg spottet med engang en fyr ca 50-75m foran oss.

Jeg sier til kompisen via VT at vi bør "baile" herfra, så jeg løp til ATV, startet den og ventet til kompisen sku komme, 2-5sek senere kommer han løpende og vi stikker avgårde til ATC-Tower, jeg hopper av ATV (er sjåfør) og løper inn for å sjekke etter våpen. Hører ATVen kjører avgårde, men tenkte ikke så mye på det.

Blir ferdig å sjekke og løper midt på airfield og så sier kompisen "er det deg??" ja sier jeg, og da spør jeg hvor er ATVen?? :p han aner ikke helt hva jeg prater om og sier bare "hæ". Ble selv litt "confused" og skjønner at det er ikke kompisen min som hoppet på ATV da vi kjørte til ATC-tower.

Auch, og der mistet vi ATV ;)

Husker alt veldig nøyaktig, måten vi pratet passet helt perfekt på det jeg gjorde, da jeg sa at vi burde baile herfra, han sa også "ja vi bør baile" og så kom det en random fyr og hoppet på min ATV som jeg trodde var kompisen min.

Ble eid, mildt sagt.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Da har man prøvd DayZero mod, ganske lik original DayZ bare det er 20x mer smooth, flere bygninger som man kan entre og zoombies er på en måte på hardcore mode, faens vanskelig å lure vekk uten å løpe opp en bakke, løpe gjennom et hus etc.

Det som er morsomt med DayZ er uansett hvor mye man gamer så lærer man noe nytt hver gang, eller kan bli fort eid uansett hvor vant man er med spillet og det fikk jeg oppleve :)

Begynte med ATV, jeg og en kompis hadde ordnet oss ATV, det tar jo litt tid på en server med lite kjøretøy og veldig begrenset med deler. Uansett, kompisen hadde løpt 30min for å komme til meg med toolbox som jeg manglet, ATV var ready to go.

Det første vi gjør er å sjekke north east airfield, er ny base der med par telter, og vi måtte sjekke det ut. Vi hadde ikke noen spesielle våpen akkurat, så vi gikk inn dit og jeg spottet med engang en fyr ca 50-75m foran oss.

Jeg sier til kompisen via VT at vi bør "baile" herfra, så jeg løp til ATV, startet den og ventet til kompisen sku komme, 2-5sek senere kommer han løpende og vi stikker avgårde til ATC-Tower, jeg hopper av ATV (er sjåfør) og løper inn for å sjekke etter våpen. Hører ATVen kjører avgårde, men tenkte ikke så mye på det.

Blir ferdig å sjekke og løper midt på airfield og så sier kompisen "er det deg??" ja sier jeg, og da spør jeg hvor er ATVen?? :p han aner ikke helt hva jeg prater om og sier bare "hæ". Ble selv litt "confused" og skjønner at det er ikke kompisen min som hoppet på ATV da vi kjørte til ATC-tower.

Auch, og der mistet vi ATV ;)

Husker alt veldig nøyaktig, måten vi pratet passet helt perfekt på det jeg gjorde, da jeg sa at vi burde baile herfra, han sa også "ja vi bør baile" og så kom det en random fyr og hoppet på min ATV som jeg trodde var kompisen min.

Ble eid, mildt sagt.

Long story short, dere fant en ATV og mistet den. :rofl:
Lenke til kommentar

Fikk interessen av Dayz etter jeg har sett gjennom Dayz-serien til FRANKIEonPCin1080p, men selv om http://www.systemrequirementslab.com/cyri mener jeg bør dra spillet uten problemer så sliter jeg med at det blir blury fra 100meter+ og at reaksjonstid mellom musa og ingame bevegelser er delayed. Har AMD radeon HD 6800, AMD Phenom II X4 955 men har bare 4gb minne tho. er dette et problem for fler? og vil dette bedre seg til standalone?

nå har jeg ikke undersøkt så mye selv før jeg postet dette, men det er ganske trist å falle så for et spill som det ikke er mulig å kjøre :/

Lenke til kommentar

Arma er et horribelt optimalisert spill, selv topp pc'er sliter med variabel FPS og ytelsesproblemer.

I tillegg er mange av DayZ serverne ganske dårlig og har problemer med input-lag, loot-lag og desync.

Prøv å endre litt på settings og finn en bedre server (med lav ping)

Edit: Jeg kjørte DayZ ok med en AMD Phenom II X4 955 og et GTX 470 tidligere.

Endret av Makiavelli
Lenke til kommentar

Fikk interessen av Dayz etter jeg har sett gjennom Dayz-serien til FRANKIEonPCin1080p, men selv om http://www.systemreq...ntslab.com/cyri mener jeg bør dra spillet uten problemer så sliter jeg med at det blir blury fra 100meter+ og at reaksjonstid mellom musa og ingame bevegelser er delayed. Har AMD radeon HD 6800, AMD Phenom II X4 955 men har bare 4gb minne tho. er dette et problem for fler? og vil dette bedre seg til standalone?

nå har jeg ikke undersøkt så mye selv før jeg postet dette, men det er ganske trist å falle så for et spill som det ikke er mulig å kjøre :/

ha 3d Resolutin og resulution på samme. tipper du bruker 1920x1080 og så skrur du av mouse smoothing

Lenke til kommentar

Fikk interessen av Dayz etter jeg har sett gjennom Dayz-serien til FRANKIEonPCin1080p, men selv om http://www.systemreq...ntslab.com/cyri mener jeg bør dra spillet uten problemer så sliter jeg med at det blir blury fra 100meter+ og at reaksjonstid mellom musa og ingame bevegelser er delayed. Har AMD radeon HD 6800, AMD Phenom II X4 955 men har bare 4gb minne tho. er dette et problem for fler? og vil dette bedre seg til standalone?

ha 3d Resolutin og resulution på samme. tipper du bruker 1920x1080 og så skrur du av mouse smoothing

Og skru av Post Processing eller hva det nå var i Advanced settings. Den gjør også at det blir veldig blurry og jævlig.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Noen her som fikk en SUV ved vannpytten mellom Vybor og NWA i dag?

edit: DayZ Overwatch, gitt bort fra en "trønder" (meg) til en gjeng nordmenn. Presterte senere å skyte en av deres menn med kallenavn etter en kjent norsk kriminell (hvis jeg husker riktig), etter å ha logget av en kort stund. Enklere å avgjøre nå?

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Tror du vi spiller på samme server? skeptisk, er ganske mange servere der ute.

Må du vite hvilken server det var på for å svare på om du fikk en SUV på det aktuelle stedet?

Om noen kjenner seg igjen i beskrivelsen bør det da være enkelt.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...