Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Tror at Rocket visste ikke hva han bega seg på når han skulle lage SA,siden spillet måtte lages fra scratch med mye ting som skulle implementeres var det mer enn han først trodde,derfor ble spillet så forsinka.Litt synd for alle oss som gleder seg,men på en måte bra fordi vi får alt det ble lovet.Håper bare at folk blir fortsatt interessert når spillet kommer ut slik at studio går ikke konkurs på grunn av dårlig salg :). Drite seg ut sånn som Wargaming med WarZ har ikke Rocket råd til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å som sagt for desember releasen så var det snakk om en liten repack av modden, de bestemte seg for å gjøre ting skikkelig ved å lage en dayz engine det er derfor det har tatt en stund.

Beklager, misforstod og leste "liten patch for noe annet" typ ting. Øynene var visst mer slitne enn jeg trodde ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden topper tydeligvis nye "fjell" når det kommer til direkte hjernedøde uttalelser av enten mindre intelligente mennesker, eller vanvittig desperate troll. Her sitter flere og fremdeles uttaler seg både i forsøk på dype argumenter med mange setninger og lange avsnitt om et spill vi har sett noen bilder av og en pre-alpha demo fra en messe som var for måneder siden. Går det an? Tydeligvis... Jeg synes det ser ut (om ikke de er troll) at de er så desperat og så inngrodde, at de ikke takler å vente, eller så tenker og dveler de så mye rundt dette spillet at det vipper mot en patetisk kategori som kun er rasjonelt å forestille seg om alderen dem det snakkes om er knapt lurt seg inn på tenårene. Trist er det, at minst én av dem tidligere både har skrytt over sin høye alder og sitt innblikk i spillet og som har spilt utallige betaer tidligere (noe jeg velger å ikke tro på med tanke på uttalelsene som er servert her inne).

 

Fremdeles må vi hyle og skrike at spillet ikke en gang er i Alpha, og at ingen her inne har noe å bygge på når det kommer til forutsigelser eller det å servere innlegg som kan minne om en anmeldelse... Når en person er så fanatisk opptatt av å rakke ned på spillet før han/hun ikke har prøvd det, ikke fått sett det siste av utviklingen, eller i det hele tatt vet noe spesifikt hvordan tilstanden er, eller hvordan det kan ende opp i Alphaen (ja, ALPHA) som det ikke en gang er fastsatt dato på, så begynner jeg oppriktig å lure på både alder og intelligens. "jeg har mista helt troen"... Fordi? Zombier beveger seg teit; gnål basert på en pre-alpha som ikke er 50% ferdig en gang, og som bare er blitt vist i små sekvenser i en build som ble snekra for å vise en sniktitt på en spillmesse for måneder siden. Hvor er logikken og den rasjonelle tankegangen på slike holdninger, tanker og idéer?

 

Slutt å mas om dere skal anmelde spillet før det i det hele tatt et spikret en utgivelsesdato på ALPHAEN. Det fremstår så latterlig at jeg blir oppriktig flau over hvor kraftig dere det handler om driter dere selv på leggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å snu sverdet ? Hvorfor sitter du å skriver en lang forsvarstale for et spill som ikke er sluppet enda ? Alt vi har argumentert med har vi begrunnet med tidligere erfaringer. Jeg og mange flere tror dem sliter pga svakheter med Arma motorene som alltid har eksistert i spillene, og som eksisterer fortsatt i Arma 3.

Det er i beta riktignok, men dem begynner jo ikke å skrinlegge hele core funksjonaliteten i motoren til lansering. Nå vil dem bare luke ut bugs.

 

Blir det bra er jeg positivt overrasket, spille det kommer jeg nok til å gjøre likevel. Jeg har punget ut mye penger for supporter edition for Arma 3, en av få som faktisk får navnet sitt i credits til og med. Men jeg har ikke bind foran øynene av den grunn, jeg klarer å se svakhetene.

Endret av Avean
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt klart Avean, det er mange svakheter med Real Virtuality Engine. Men si meg, finnes det noen andre spill av samme type som gir deg 270 kvadratmeter med sandbox, med alle våpen i arsenalet fra styrker som de presenterer i spillet, en simulator og visuell høydefinerbar opplevelse? Jeg tror ArmA er ganske unikt sådan, og om du ikke finner det unikt nok så kan du feks lage en zombiemod, en aliens mod, en terror mod, et legobyggesett eller hva du vil :)

 

Det er klart at noen ting vil være en kompromiss. Når man skal simulere en hel krigssimulator så vil nødvendigvis skriptingen til AI, og at to av dem løper samme vei på likt være en av de svakhetene. Men når man ser ArmA i full pupp, og det er over 500 enheter i spill, som alle gjør sin egen ting. Hva betyr det da om to av dem gjør akkurat det samme. Om du skal sammenligne det med feks The Last of Us, som er et historie spill og ikke en simulator eller FPS, så har du til sammenligning 10 AI som jobber samtidig. Det er 490 mindre enn et vanlig eksempel i ArmA.

 

For ikke å nevne at du kanskje har betalt 400 kroner for ArmA 3 Supporter(i motsetning til 500 for en standard kopi av noe annet), og får navnet i rulleteksten, Beta, Alpha, noen effekter i posten og konstante oppdateringer og streams fra de som lager spillet. Fikk du noe av det i de andre spillene du har kjøpt dette året?

Endret av Green_Monster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ArmA motoren er jo den beste spill-motoren som noen gang har blitt laget. Ikke grafikk-messig, men helheten, mulighetene og størrelsen. Ingenting kan måle seg.

Og spillet er jo så og si gratis i forhold til andre spill. Jeg er så glad for at DayZ kom, for vist ikke har jeg aldri prøvd Arma2 eller arma3.

Nå er det noe av det jeg spiller mest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med å snu sverdet ? Hvorfor sitter du å skriver en lang forsvarstale for et spill som ikke er sluppet enda ? Alt vi har argumentert med har vi begrunnet med tidligere erfaringer. Jeg og mange flere tror dem sliter pga svakheter med Arma motorene som alltid har eksistert i spillene, og som eksisterer fortsatt i Arma 3.

Det er i beta riktignok, men dem begynner jo ikke å skrinlegge hele core funksjonaliteten i motoren til lansering. Nå vil dem bare luke ut bugs.

 

Blir det bra er jeg positivt overrasket, spille det kommer jeg nok til å gjøre likevel. Jeg har punget ut mye penger for supporter edition for Arma 3, en av få som faktisk får navnet sitt i credits til og med. Men jeg har ikke bind foran øynene av den grunn, jeg klarer å se svakhetene.

 

 

Har jeg forsvart spillet? Nei. Jeg angriper personer som kritiserer spillet, av de grunnene jeg tydelig serverer i mitt forrige innlegg. La meg ta AI'en som et eksempel. Problemer med AI'en er det stort sett i alle multiplayer spill, og Arma-spillene er ingen unntak. Derfor spiller jeg svært sjeldent singleplayer spill, og spesielt ikke i den kategorien.. Det er latterlig dårlig uansett hvordan man vrir og vender på det for min del i alle fall. DayZ er 100% multiplayer. Gnål om AI'en og strukturen rundt 100% innen det er totalt meningsløst og har ingenting i denne tråden å gjøre i det store og hele (om ikke man spiller gaylord-moden Origins)

 

Du sier jo du ikke har NOEN tro på SA lenger. Basert på det jeg allerede har fremhevet i høy grad i mitt forrige innlegg. Har du noe å si på dine irrasonelle flambering av et spill vi ikke har sett en Alpha av en gang? Forsvarer jeg spillet fordi jeg blotter din holdning og dine uttalelser som ikke henger på greip noen plass? Nei. Du argumenterer mot spillet, basert på ting som ikke en gang stemmer, du antyder at de har jobbet med både det ene og det andre i så og så lang tid, som om du vet nøyaktig hva de har prioritert tiden på, og hva de har fokusert på i de gitte tidspunktene, når sannheten er at du, jeg og alle andre her egentlig ikke har peiling. Det vi vét, er at er utsatt så lenge som det har, fordi server-arkitekturen er totalt omgjort. Det er fremdeles pre-alpha, og at noen som helst maser om at de har mistet all tro på SA på nåværende tidspunkt får meg til å lure på hva de snakker om. Hva forventer du, egentlig? Og hva vet du om at forventningene dine faktisk blir oppfylt eller ikke?

 

Kan ikke hoppe over ting? Hmm.. Du kan vel hoppe i SA, og jeg forventet, eller forventer ikke at man skal hoppe på noen spesielt mer fantastisk måte enn det vi får gjøre i SA. Gjør/gjorde du?

 

Neida, jeg rasjonaliserer holdningene og de ekstremt lite gjennomtenkte uttalelsene DINE, og noen få andres... Jeg forsvarer ikke spillet.

Endret av sjeve
Lenke til kommentar

Hva med å snu sverdet ? Hvorfor sitter du å skriver en lang forsvarstale for et spill som ikke er sluppet enda ? Alt vi har argumentert med har vi begrunnet med tidligere erfaringer. Jeg og mange flere tror dem sliter pga svakheter med Arma motorene som alltid har eksistert i spillene, og som eksisterer fortsatt i Arma 3.

Det er i beta riktignok, men dem begynner jo ikke å skrinlegge hele core funksjonaliteten i motoren til lansering. Nå vil dem bare luke ut bugs.

 

Blir det bra er jeg positivt overrasket, spille det kommer jeg nok til å gjøre likevel. Jeg har punget ut mye penger for supporter edition for Arma 3, en av få som faktisk får navnet sitt i credits til og med. Men jeg har ikke bind foran øynene av den grunn, jeg klarer å se svakhetene.

Alpha*
Lenke til kommentar

Avean er bare sur fordi spillet er ikke som han vil det skal være. og det er bra fordi Avean har en helt annen teori på hvordan et survival spill skal være.

 

Vel det er ikke meg som satt seg ned å skrev en a4 lang rant pga folk ikke er enig med deg :p

Hva er min teori på et survival spill ? Jeg vil at alt skal være morro og realistisk. De klagene jeg har på DayZ er dårlige animasjoner, dårlig GUI og scripta AI som bare ser teit ut. Mitt argument da er at jeg tror ikke dette er noe dem klarer å fikse opp i pga begrensninger med Arma motorene.

 

Du bare fyrer løs og forsvarer spillet med at det ikke er ferdig enda. Er helt håpløst å diskutere med deg pga du kommer ikke med noe argumenter. Er aktiv DayZ spiller enda jeg men samtlige jeg spiller med er da enige om alle svakhetene, svakheter som SA virker som drar med seg videre. Kanskje spillet blir helt utrolig, kanskje vi tar feil, men det er derfor vi diskuterer dette på forumet her. Trenger ikke å sprute ut colaen din og kaste cheese doodles i veggen av den grunn.

Endret av Avean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vel det er ikke meg som satt seg ned å skrev en a4 lang rant pga folk ikke er enig med deg :p

Hva er min teori på et survival spill ? Jeg vil at alt skal være morro og realistisk. De klagene jeg har på DayZ er dårlige animasjoner, dårlig GUI og scripta AI som bare ser teit ut. Mitt argument da er at jeg tror ikke dette er noe dem klarer å fikse opp i pga begrensninger med Arma motorene.

 

Du bare fyrer løs og forsvarer spillet med at det ikke er ferdig enda. Er helt håpløst å diskutere med deg pga du kommer ikke med noe argumenter. Er aktiv DayZ spiller enda jeg men samtlige jeg spiller med er da enige om alle svakhetene, svakheter som SA virker som drar med seg videre. Kanskje spillet blir helt utrolig, kanskje vi tar feil, men det er derfor vi diskuterer dette på forumet her. Trenger ikke å sprute ut colaen din og kaste cheese doodles i veggen av den grunn.

 

 

Svakheter som SA drar med seg videre? sist gang jeg sjekket så har de da laget et nytt gui som de ikke er ferdig å endre på, aien kan du ikke si en dritt om før man får prøvd selve alphaen nå den er ferdig, kan ikke sammenligne aien fra arma 2 og det som kommer i standalone med tanke på at zombiene i modden er bare et par reskinna soldiers som er årsaken til at de beveger seg som de gjør, og om du kommer til den avgjørelsen fra pre alpha footage så er det også feil med tanke på at event handleren som skal synkronisere zombie angrepene ikke var implementert enda.

 

Angående animasjoner så holdte de nå enda på etter E3 med mocap så igjen å vurdere hele standalone utfra pre alpha footage blir feil.

 

Rart at du sier at du tror ikke de kan fikse det pga begrensninger i enginen med tanke på at de har sagt at arma motoren eller real virtuality engine er veldig fleksibel, det er bare det at arma er designet for en ting og dayz modden for noe annet som er grunnen til at de bygger SA opp fra scratch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg gameplay virket ganske alright så langt. Inventory er bare vanesak, akkurat som dagens inventory på Dayz. Kan ærlig inrømme at det vi har idag (dayz) er det verste jeg har vært borti når det kommer til inventory system, men... nå er man 110% kjent med den og føles veldig greit, og slik blir det på standalone også.

 

Zombies og loot er ikke synkronisert, men det jeg håper på er at det blir flere zombie attacks når man møter dem face2face. Akkurat nå virker det ut som at det er bare 1 type attack dem har og det er å hoppe mot spilleren. Jaja, for håpe på det beste.

 

Level 3 hero på origins nå <3

Endret av nagina
Lenke til kommentar

youtube.com/watch?v=LymdG-u4Hu0

2:35

 

Det rekker, for mye drit prat på deg, er vel kanskje derfor du ikke får noe followers.

Så gjennom 4 videoer og det var mer enn nok, du liker ordet "fucking dit og datt" ser det ut som.

Endret av nagina
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...