Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Dette er bare teit, alpha, beta, omega, unta, bunta, hunta huttiheita...

Jeg er ikke NERD som kan scripte VPNDDOSGTX3000 og langt fra datakyndig men koser meg med DayZ. Sier dere at når spillet kommer ut så må man forvente at det ikke er ferdig? Hva er det slags DUSTEGREIE?

Herp to the derp, jeg kan vel faen ikke noe om data og her skal spillet selges til meg uten at det er ferdig slik at jeg lurer på om det noe feil hos MEG?

Jeg spilte WoW før, der fiksa de feil med en gang noen fant feil. Hvordan de gjorde må faen vite men det funka. Der hørte jeg ALDRI snakk om early alpha, eller beta, eller poteta...

Jeg kan ingentin om data, men forstår markedsføring og enkel psykologi. Den kunnskapen tilsier at utviklerne er idealister som egentlig ikke har total kontroll på ting som eksempelvis Blizzard har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bank kontoen til Blizzard: 9999999999999999999999999999999999999999999999999999 Dollar

Bank kontoen til BIS: 44444999

Bank kontoen til Dayz: 0

(fiksjonelle summer)

Developers som jobber i Blizzard: 4700

Developers som jobber i BIS: 200

Developers som jobber i Dayz: 10

(Omtrentlig fakta)

Spillglede og opplevelser i Blizzard: 5

Spillglede og opplevelser i Bohemia: 9

(av 10)

For å kjøpe et fullt Blizzard spill (uten alpha eller beta) 700 nok

For å kjøpe et fullt Bohemia spill (med alpha og beta) 150-400 nok

Endret av Green_Monster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er bare teit, alpha, beta, omega, unta, bunta, hunta huttiheita...

Jeg er ikke NERD som kan scripte VPNDDOSGTX3000 og langt fra datakyndig men koser meg med DayZ. Sier dere at når spillet kommer ut så må man forvente at det ikke er ferdig? Hva er det slags DUSTEGREIE?

Herp to the derp, jeg kan vel faen ikke noe om data og her skal spillet selges til meg uten at det er ferdig slik at jeg lurer på om det noe feil hos MEG?

Jeg spilte WoW før, der fiksa de feil med en gang noen fant feil. Hvordan de gjorde må faen vite men det funka. Der hørte jeg ALDRI snakk om early alpha, eller beta, eller poteta...

Jeg kan ingentin om data, men forstår markedsføring og enkel psykologi. Den kunnskapen tilsier at utviklerne er idealister som egentlig ikke har total kontroll på ting som eksempelvis Blizzard har...

Hvis du er så blåst at du ikke klarer å forstå at hva Alpha betyr, når du kjøper et spill som er i Alpha så bør du ikke kjøpe det. Enkelt og greit. Gjør litt research, det er 2013 og vi har alle sammen tilgang til Google.

Edit: Dette var ikke rettet direkte mot deg, men generelt.

Endret av Hofern
Lenke til kommentar

Ingen som forventer at en alpha er feilfritt, men av det jeg har sett hittil så gir det meg grunn til bekymring. Og grunnen til at jeg bruker "alder kortet" er pga jeg har vært med på alphaer selv gjennom tidene og mange brukte alphaen til å forsvare spillets mangler. Dette gjør ikke at jeg har RETT og dere FEIL, men det gir meg rett til å poste på forumet her at jeg faktisk bekymrer meg.

Av det jeg har sett hittil så bekymrer det meg at zombiene reagerer likt på angrepene, de bruker fortsatt en slags "follow" kommando og har ingen egen AI utover det satt i Arma motoren. Du ser tydelig at de løper etter hvor du var. Dette er forbedret i Standalone men det er langt unna AI'en vi ser i spill som Dead Rising og State of Decay. Kanskje jeg har høye forventninger men det får så være.

Jeg ønsker å se en mer troverdig zombie AI som ikke følger etter deg så merkelig, vil ha bedre animasjoner som vi ser i Arma 3. Det er mer naturlig flyt i bevegelsene som gjør hele mer troverdig.

Jeg er skeptisk og bekymra over at dem har kommet såpass lite langt så sent i utviklingen.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da senest i desember at de sa at de ville begynne fra scratch igjen å startet å utvikle server/client arkitekturen som de da var ferdig med for et par uker siden, det er der mesteparten av tiden det siste halve året har gått i.

Lenke til kommentar

Hvis du er så blåst at du ikke klarer å forstå at hva Alpha betyr, når du kjøper et spill som er i Alpha så bør du ikke kjøpe det. Enkelt og greit. Gjør litt research, det er 2013 og vi har alle sammen tilgang til Google.

Edit: Dette var ikke rettet direkte mot deg, men generelt.

Just goes to show... Arroganse rettet ad publikum når man snakker om et så sinnsykt smalt interessefelt som dette er morsomt og litt søtt egentlig. En nerd som rager når allmenheten ikke forstår komplisert dataspråk... Naaaaw... :love:

Dette var rettet mot deg :grin2:

Lenke til kommentar

Just goes to show... Arroganse rettet ad publikum når man snakker om et så sinnsykt smalt interessefelt som dette er morsomt og litt søtt egentlig. En nerd som rager når allmenheten ikke forstår komplisert dataspråk... Naaaaw... :love:

Dette var rettet mot deg :grin2:

Jeg rager ikke, jeg prøver bare å få visse personer til å gjøre litt research på forhånd. (Noe som for øvrig gjøres i andre livssituasjoner, f.eks ved ferie o.l)

Komplisert dataspråk? Please..

Lenke til kommentar

100 hundred dollar question:

Hva er troverdig zombie AI?

:>>:>:>:>

De som har funnet seg veien til forums og spill forum burde skjønne hva alpha, beta betyr imo. Eller, om du har klart å installere dayz så har du litt peiling på data. Da jeg kjenner flere som sitter mye med data og enda sliter de med å installere dayz selv med dayzcommander.

Litt google søk hjelper, men nok om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Av det jeg har sett hittil så bekymrer det meg at zombiene reagerer likt på angrepene, de bruker fortsatt en slags "follow" kommando og har ingen egen AI utover det satt i Arma motoren. Du ser tydelig at de løper etter hvor du var. Dette er forbedret i Standalone men det er langt unna AI'en vi ser i spill som Dead Rising og State of Decay. Kanskje jeg har høye forventninger men det får så være.

Jeg ønsker å se en mer troverdig zombie AI som ikke følger etter deg så merkelig, vil ha bedre animasjoner som vi ser i Arma 3. Det er mer naturlig flyt i bevegelsene som gjør hele mer troverdig.

Jeg er skeptisk og bekymra over at dem har kommet såpass lite langt så sent i utviklingen.

Jeg kan da huske å ha sett en video fra en av utviklerne, om det ikke var Dean selv, hvor de viste og pratet om akkurat det med zombie bevegelser etc. Der hadde de implementert noe av den oppdaterte AIen til zombiene hvor de direkte fulgte etter spilleren for å nevne ett eksempel. Så det vil si at de har lagd/driver å lager/finpusser på dette, og sikkert ikke var klart for å vise frem på E3.

Skulle gjerne funnet denne videoen, men sitter dessverre på mobil og har ikke mulighet nå.

Lenke til kommentar

(zip)

Amen, det er så mange som klager om at spillet ser dårlig ut, men spillet er jo ikke i alpha engang,

Eneste grunnen de visste spillet var fordi samme folkene skreik etter gameplay video,

nå fikk de det og de bare fortsetter og skrike.

Jeg ser masse forbedringer via gameplay, men fansen bare ignorerer det og går rett mot hvor dårlig zombiene ser ut.....

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

(zip)

Var det ikke du som forventet at det skulle bli som Dead Rising :rofl:

De er jo bare i Pre Alpha.

Du bare lager dårlig rykte av et spill som enda ikke er ferdig.

De skal gi ut spillet tidligere og, men de vil fortsette og oppdatere som Minecraft.

Gå tilbake til vanlige Dayz visst du ikke liker spillet.

Lenke til kommentar

:ohmy: sikkert leeeeeenge til

Forhåpentligvis ikke, siden han sa på E3 at det skulle slippes innen 2 måneder, ikke lengre. Altså senest 15ish. August.

Nå har han selvfølgelig lovt både Desember 2012, Q1 2013, April og Juni. Men denne gangen tror jeg de er nødt til å få det ut til public Alpha, så de kan få feedback og bare pushe ut updates.

Det er nok like rundt hjørnet. Hvis jeg skal tippe så vil jeg si uke 30.

Edit: Datoen er spekulasjon fra min side.

Endret av Hofern
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=tc_C6ylIK_w

Til alle idioter som klager om spillet, gå til 30:00 min i videon.

Og se helt til slutten.

Zombiene er er 50 prosent ferdig.

Hall vil gå for Minecraft metode (som er genialt) men det betyr at spillet blir ikke ferdig før om lenge,

Men vi får fortsatt spille, og veldig tidlig kanskje om noen uker.

Og visst dere ikke klarer og leve med at zombiene aldri vil bli perfekt så bare drit i spillet da,

Dette er IKKE et AAA spill.

Det er mange som spiller Dayz nå og har det kjempe morsomt, tenk hvor morsomt de vil ha det med Standalone da.

Alle som klager om zombiene er som regel her inne så visst dere leser dette.

Nå har dere all infoen. Take it or leave it and shut up.

Endret av Realzi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...