Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig småskuffet over hva vi ser selv, samme clunky animasjoner, zombier som går gjennom dører, dårlige springe/gå animasjoner o.l Mye mindre ting som er fikset til å være omtrent samme motor - Ikke at jeg forsvarer dayz ripoffen til arma 3 men se bare hvor fine animasjonene er på folk og slikt der. Inb4 b-b-b-b-but its a alpha

Lenke til kommentar

Så må vi jo gjenta det som er helt dønn åpenbart, standalone blir releaset som ALPHA som vil si at det vil utvikle seg etter hvert så det du ser nå vil ikke være sånn for evig å alltid, det helt helt ferdige produktet er nok et år eller to eller tre unna.

 

Joda, men det vet vel alle, og er en selvfølge. Det jeg kommenterte var myntet på hva som er hva, og hvorfor det er som det er akkurat NÅ.

Lenke til kommentar

Det er alpha ja å mesteparten av tiden har gått til å utvikle server arkitekturen nå starter jobben dems med å implementere ting å fikse bugs, animasjoner osv.

Samt det de viser der er en singleplayer versjon de satte sammen for e3 siden de var ikke garantert nett der så når serverne skal gjøre det meste så hjelper det neppe lite på opplevelsen for de som prøver det ut nå.

Lenke til kommentar

Er egentlig småskuffet over hva vi ser selv, samme clunky animasjoner, zombier som går gjennom dører, dårlige springe/gå animasjoner o.l Mye mindre ting som er fikset til å være omtrent samme motor - Ikke at jeg forsvarer dayz ripoffen til arma 3 men se bare hvor fine animasjonene er på folk og slikt der. Inb4 b-b-b-b-but its a alpha

 

Kan jeg spørre hvorfor du er småskuffet? Hvorfor hadde du forventninger til at animasjoner og annet visuelt skal være ferdig i en pre-alpha?

Lenke til kommentar

Hvorfor vise det når det ikke engang er representativt for det endelige produktet?

Må være lov å kommentere at det vi fikk se ser dårlig ut, uten å bli angrepet om at 'jamen det er ikke slik det kommer til å bli!'.

Nei vel, hvordan kommer det til å bli da?

Jamen det er et produkt under utvikling men ja det vi får se nå er langt fra det endelige produktet men igjen det endelige produktet er ikke ferdig før om flere år men det blir som med minecraft vi får alpha å kan kjøpe oss inn da for en billigere sum eller du kan sitte i hiet ditt å vente et par år så hive deg med om du har et så jævelig stort problem med spillet.

Men i der så er det masse placeholders og andre ting som er ikke implementert enda.

 

Lenke til kommentar

Joa, jeg ser du skriver ord, uten å svare på poenget mitt.

Det er ikke snakk om hvor ferdig eller uferdig det er, men at det som ble vist, ikke så bra ut.

Det er det eneste som sies. Om det blir en 500 mann/server-opplevelse om 2-3 år endrer ikke at det vi har sett til nå.

Og med tanke på at alpha ikke er altfor langt unna, så hjelper det ikke å vise 'dette er pre-alpha, men alt du ser er ikke som i alpha som kommer snart'.

 

Så basert på hva vi har sett, så er det gjort lite utad. Det ser likt ut, det ser ut som Arma , og det er litt teksturer som er litt annerledes.

Lenke til kommentar

DayZ er annerledes i forhold til de fleste andre spill som er på E3. Deres presentasjon på E3 er mer eller mindre et svar på all kommunikasjonen som har vært imellom utviklerne av spillet og spillere av DayZ modden som venter på Stand Alone versjonen. Det er helt uinteressant for dem som ikke er interessert i utviklingen av spillet, dem bør heller ikke kjøpe Alpha'en når dem kommer ut. Grunnen til at dem er på E3 er fordi folk vil ha dem på E3, Ikke fordi dem skal vise hvor jævlig mye dem har gjort og hvor fantastisk DayZ ser ut i pre-alpha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, så må folk skjønne hva en alpha er også, det er et spill som ikke er ferdig.:)

Så liker du ikke hvordan det er nå, nei så vent til det er ferdig utviklet og ta en titt på animasjoner osv da.

 

Men folk som klager over hvor lite de har klart og gjøre på denne tiden med SA har vel ikke peilling på hvor lenge det tar og utvikle et bra spill... Er en grunn til at Dean "Rocket" gikk ut og sa at han ikke anbefalte folk og kjøpe seg inn i Alpha.

Lenke til kommentar

 

Jamen det er et produkt under utvikling men ja det vi får se nå er langt fra det endelige produktet men igjen det endelige produktet er ikke ferdig før om flere år men det blir som med minecraft vi får alpha å kan kjøpe oss inn da for en billigere sum eller du kan sitte i hiet ditt å vente et par år så hive deg med om du har et så jævelig stort problem med spillet.

Men i der så er det masse placeholders og andre ting som er ikke implementert enda.

 

Det er et større problem med folk som ikke bruker punktum. Du er et prakteksemplar på dette :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joa, jeg ser du skriver ord, uten å svare på poenget mitt.

Det er ikke snakk om hvor ferdig eller uferdig det er, men at det som ble vist, ikke så bra ut.

Det er det eneste som sies. Om det blir en 500 mann/server-opplevelse om 2-3 år endrer ikke at det vi har sett til nå.

Og med tanke på at alpha ikke er altfor langt unna, så hjelper det ikke å vise 'dette er pre-alpha, men alt du ser er ikke som i alpha som kommer snart'.

 

Så basert på hva vi har sett, så er det gjort lite utad. Det ser likt ut, det ser ut som Arma , og det er litt teksturer som er litt annerledes.

 

Selvfølgelig er det snakk om hvor ferdig/uferdig det er når det hele handler om en pre-alpha versjon av spillet. Objektivt sett, så ser det hele faktisk veldig bra ut med tanke på akkurat dette. Utifra hvor mye de har måttet gjøre for å i det hele tatt få server arkitekturen (total-forvandling av spill-motoren) på plass, så er det mye her som ser kanonbra ut. At det ikke ser ferdig ut, eller har haugevis av barnesykdommer som i utgangspunktet er lett å finpusse på over en liten periode med tid er som nevnt helt åpenbart, og burde for en hver person som vet hva alpha/beta betyr være en stiv selvfølge. Det vi ser nå er et potensiale. Jeg tror veldig mye av det noen reagerer på til nå er fikset til og med til alpha-utgivelsen som kommer om ikke så alt for lenge, og deretter vil det renne inn oppdatering som både vil implementere nye ting og fikse på dårlige ting.

 

Det ser ut som Arma, det ser likt ut? Jeg klarer knapt å ta deg seriøst! Jeg synes det hele ser veldig Arma ut, ja... Fordi det er laget i Arma-motoren :p Det er brukt knapt et år på det (som blir et helt nytt spill, ikke bare en mod lenger). Bortsett fra det, så er det gjort sykt mange forbedringer, og på de få videoene vi har fått se, så er jeg stort imponert av mye av det! Teksturene er jo direkte fantastiske, animasjonene til karakteren din ser ekstremt mye bedre ut, og det hele virker for meg svært lovende med tanke på at dette er en alpha-versjon som ikke en gang er utgitt enda. Vi må tenke at ALT er "med tanke på at det er alpha", for alt annet vil være fullstendig feil. Hva du i det hele tatt er ute etter med ditt tafatte forsøk på å kverulere deg til å ha rett i noe skjønner jeg ikke, bortsett fra at du kanskje er en innbitt kverulant.

Lenke til kommentar

Hørte jeg riktig, eller sa han at alpha ville komme ut innen "few months" ?

Du hørte riktig.

 

Fra reddit

any soldiers out there? If so, I just set the left and right of arcs.

It's not going to be next week (jet lag, etc...). But it's not going to be longer than two months. It will be somewhere in between.

Why not set a date? Because we don't need too, and we don't want to force something out with a glaring game breaking bug just because we set a date, when we didn't need to in the first place.

Furthermore, we have scrapped the keys-in-blocks idea and going for a full access alpha. This means we need to be damn sure our central server will hold whatever load might be thrown at it.

Also remember, I was on tv. I'm always the most conservative on tv be because you get cut up into sound bites and lose the context. When talking to fans etc... I can provide context and be more

Denne måten å uttale seg på med "months" tror jeg bare er for å helgardere seg, tilfelle de driter seg ut og får en enorm bug. De satte jo en dato tidligere, og de vil neppe gjennomgå en unnskyldning igjen hvis de ikke treffer datoen.

Lenke til kommentar

Håper på at det kommer snart :-) Er spent på hvor mange som ikke skjønner at dette er en alpha, som kommer til å whine på bugs. Hvor mange kommer til å skrike ADMIN på servern jeg er admin :-( Må nok ty til ett undercover nick :p

Lenke til kommentar

Håper på at det kommer snart :-) Er spent på hvor mange som ikke skjønner at dette er en alpha, som kommer til å whine på bugs. Hvor mange kommer til å skrike ADMIN på servern jeg er admin :-( Må nok ty til ett undercover nick :p

Standalone Alpha kommer jo ut i slutten av juni etter det jeg har hørt fra en god del youtubere, har dessverre ikke kilde. Gjelder også å være hurtig med å skaffe seg keys. Skal iværtfall prøve å få en jeg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...