Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Hva mener du med uendelig ammo? Selv har jeg opplevd at på de aller fleste servere, så blir alle type magasiner fullt opp igjen vist du disconnecter og logger inn igjen. ^^ Derfor bruker jeg aldri opp magasinene, og bare relogger når jeg begynner å få lite igjen. :D

Et DMR-mag, uansett antall kuler igjen vil kunne bli brutt opp til 4xM24-mag (selv om du bare har en ledig plass), disse (2-4) M24 kan slåes sammen til et fullt DMR-mag :wee: .

 

Så lenge zombier kan løpe igjennom vegger og brekke beina mine, eller stå under gulv eller under trapper og blokkere veien min osv gir det meg ikke dårlig samvittighet å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men da burde de vel egentlig vært hetende m14 mags, siden DMR er en videreutvikling av M14 =p

 

Hvorfor skulle de det? Det er jo fremdeles samme ammo, og så lenge man kan bruke denne samme ammoen i "forskjellige" våpen som DMR og M14 AIM (som teknisk sett er samme våpen i virkeligheten), så forstår jeg hvorfor ammoen heter det samme.

Det er nok som Doofenschmitz sier, at at grunnen til at ammoen har navnene som den har er nok fordi de fleste egentlig ikke har peiling på våpen til den grad at de kan skille ammo og våpen instinktivt, derfor neddummet til "DMR" osv. Personlig er jeg ikke fan av dette i en militærsimulator, men så lenge det fungerer som det skal, som at lydnivå, kraft, utgangshastighet, effekt, osv er riktig, så er det ingenting å lage oppstyr av. Jeg håper at våpen/ammo får mer realisme, mer autentitet og alt dette i SA. Hvis det går motsatt vei, i form av mer neddumming for at sviminger skal forstå det på sekundet, så blir jeg skuffet. En liten lærekurve er vel å foretrekke?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de det? Det er jo fremdeles samme ammo, og så lenge man kan bruke denne samme ammoen i "forskjellige" våpen som DMR og M14 AIM (som teknisk sett er samme våpen i virkeligheten), så forstår jeg hvorfor ammoen heter det samme.

Det er nok som Doofenschmitz sier, at at grunnen til at ammoen har navnene som den har er nok fordi de fleste egentlig ikke har peiling på våpen til den grad at de kan skille ammo og våpen instinktivt, derfor neddummet til "DMR" osv. Personlig er jeg ikke fan av dette i en militærsimulator, men så lenge det fungerer som det skal, som at lydnivå, kraft, utgangshastighet, effekt, osv er riktig, så er det ingenting å lage oppstyr av. Jeg håper at våpen/ammo får mer realisme, mer autentitet og alt dette i SA. Hvis det går motsatt vei, i form av mer neddumming for at sviminger skal forstå det på sekundet, så blir jeg skuffet. En liten lærekurve er vel å foretrekke?

 

Det er jeg enig i. Tingen er jo at det blir forvirrende på en annen måte - hvordan skal man vite at DMR mags brukes i M14 aim? Jeg husker første gangen jeg fant en M14 aim og at jeg aldri fant M14 ammo... Personlig synes jeg, med tanke på at det er en militærSIMULATOR, at ammunisjonen burde være hetende det den egentlig heter. Selv har jeg lite peiling på våpen generelt (bortsett fra det jeg vet fra spill), men det står jo også hvilken ammunisjon våpenet bruker når du trykker på det.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra server? Uten mange hackere da?

DayZ Troms. Den er ikke whitelistet, men har svært aktive admins i tillegg til ekstra anticheat. Det er svært lite problemer med hackers, og det ble bannet over 250 stykker i bare januar, de aller fleste mens de connecter. Det er private hive, og den har nylig slettet alt av telt og high-end gear (.50 cal snipers), så alle begynner på nytt. Det gjør det for meg ekstra gøy, alle er på samme plan, og alt gear må finnes på nytt :)

 

Ellers er DayZ Finnsnes veldig bra. To servere med samme private hive, begge to whitelistet. Du må spille på deres public-server et par dager for å komme inn, men gjør du det blir det sabla gøy! :)

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Tingen er jo at det blir forvirrende på en annen måte - hvordan skal man vite at DMR mags brukes i M14 aim? Jeg husker første gangen jeg fant en M14 aim og at jeg aldri fant M14 ammo... Personlig synes jeg, med tanke på at det er en militærSIMULATOR, at ammunisjonen burde være hetende det den egentlig heter. Selv har jeg lite peiling på våpen generelt (bortsett fra det jeg vet fra spill), men det står jo også hvilken ammunisjon våpenet bruker når du trykker på det.

 

Fullstendig enig! Dette er nok en gjengganger for mange som husker tilbake til når de startet å spille. Våpnene skulle hatt sitt egentlige navn, og ikke misvisende tull som DMR, og ammoen burde hatt navnet(kaliberet/type) den faktisk skal ha, slik at folk selv må sjekke våpenet, og at man da leter etter ammo som passer, og ikke "M14 AIM ammo, hvor er det? Hm". Det har seg jo også slik at i virkeligheten så har man sykt mange forskjellige ammo-typer både for jaktrifler, hagler, angrepsrifler, osv, og det hadde vært helt villt om dette er et system som hadde dukket opp i SA.

Lenke til kommentar

Modden har jo på en måte det allerede. Men kun da med subsonic ammo iform av SD mags og også forskjellig shotgun ammo i form av slugs/pellets.

 

Men hadde vært interessant om det hadde blitt mere komplisert i SA.

Hadde f.eks vært kjekt om man kunne brukt vanlig ammo i et suppressed våpen, men at man da blir straffet med at våpenet bråker mere enn hvis man bruker subsonic ammo eller noe sånt. Er jo ikke fysisk umulig å gjøre dette i virkeligheten, så akkurat det irriterer meg med modden. Det oser jo ikke akkurat over av SD-mags i modden.

Lenke til kommentar

Spilte litt DayZ igjen for første gang på lenge, DayZ origins er ikke så dumt, liker den moden av DayZ best så langt. Liker at man kan spawne på en av de alternativene man får opp, lettere å møtes om du skal spille med en venn. Er et par andre ting også men som eg tror er endret generelt på hele moden, sånn som at man kan se hva man tar opp, ikke alt er det samme. Og at man kan sikte litt til høyre eller venstre uten at karakteren beveger seg, den siste er eg ikke så veldig fan av, synes det var litt vanskeligere, men er vel en vanesak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...