Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stemmer sikkert. Kan ikke si jeg har noen annen erfaring enn deg, egentlig, men wikien sier noe annet, og utifra hvordan "forskjeller" er med mange av åpnene, uten at det egentlig skal ha noe å si, så er dette en typisk ting man opplever som kommer av "balansering" av våpnene, så ikke tomhoder og fjortiser skal skrike og gryle "buff/nerf" i forumene og få pubertale anfall!

 

DayZ Wiki oppgir begge med 8k blood damage:

http://www.dayzwiki.com/wiki/Weapons

Lenke til kommentar

Savner den tiden hvor revolvere og M1911 drepte zombier på et skudd uansett hvor du skjøt*

 

Good enough?

 

Hva er det å savne med den tiden? drepe zombier er "tooo easy" uansett, men vet og ser hele tiden at folk sliter med å drepe zombier og blir drept av dem, så... på en måte skjønner jeg at enkelte savner sånne 1 shot kill pistoler.

Lenke til kommentar

DayZ Wiki oppgir begge med 8k blood damage:

http://www.dayzwiki.com/wiki/Weapons

 

Er fullt klar over det. Wikien sier fremdeles noe annet om skudd i kroppen enn det godeste papirkurven har erfart, og det var det jeg mente ;)

 

Under body shots to kill står det 2 på DMR, mens på M14 AIM står det 1. Dette til tross for at begge er oppgitt med å ta 8000 blod. Det er forøvrig også forskjell på lydnivået (noise), som også er merkverdig, da det fremdeles er samme våpenet og samme ammo.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over det. Wikien sier fremdeles noe annet om skudd i kroppen enn det godeste papirkurven har erfart, og det var det jeg mente ;)

 

Under body shots to kill står det 2 på DMR, mens på M14 AIM står det 1. Dette til tross for at begge er oppgitt med å ta 8000 blod. Det er forøvrig også forskjell på lydnivået (noise), som også er merkverdig, da det fremdeles er samme våpenet og samme ammo.

Kanskje kula gjør mindre skade jo lenger den må fly. Og DMR har lenger effectiv-range enn M14, så kanskje antall body-shot er definert til maks-range.

 

Eller kanskje det er fordi det er en wiki, hvor alle kan editere og man derfor ikke skal ta informasjonen som står der som 100% :)

Lenke til kommentar

Det er forøvrig også forskjell på lydnivået (noise), som også er merkverdig, da det fremdeles er samme våpenet og samme ammo.

Er ikke 100% samme våpen, visse endringer fra M14 til DMR i Arma 2. Litt usikker på hvilken mod som er brukt i spillet?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Om vi nå skal dra det så langt så er en DMR en M14 som har pistolgrep og stokken er endret innvendig for bedret presisjon samt at det er montert kikkertsikte istedenfor rødpunktsikte.

 

DMR er forkortelse for "designated marksman rifle" og begge er i kaliber .308

 

Vi har forsøkt i spillet å sjekke hvor mye som skal til for å drepe med bodyshots og begge riflene krever to skudd i overkroppen.

Lenke til kommentar

Om vi nå skal dra det så langt så er en DMR en M14 som har pistolgrep og stokken er endret innvendig for bedret presisjon samt at det er montert kikkertsikte istedenfor rødpunktsikte.

 

Det er det jeg har sagt hele tiden. Det er det samme våpenet (som merkelig nok få vet). Om den er "endret" i Arma2 er vel åpenbart, da de er forskjellige på ting som ikke hadde vært forskjellig i virkeligheten. Jeg synes det er sløvt, men ikke noe å henge seg opp i, egentlig :hmm: . Tror kanskje Nerowulf er den som er nærmest en logisk forklaring. Skal det være realistisk, så skal det være realistisk, jeg vet ikke med dere, men jeg henger meg opp i slike ting :p

Endret av sjeve
Lenke til kommentar

Gir ikke så mye mening det. Siden det er basert på en militærsimulator.

 

Uansett, gleden ved DMR/M14 er jo at en har uendelig ammo :wee: . I tillegg til alle de andre overlegne godene ved de to våpnene.

Hva mener du med uendelig ammo? Selv har jeg opplevd at på de aller fleste servere, så blir alle type magasiner fullt opp igjen vist du disconnecter og logger inn igjen. ^^ Derfor bruker jeg aldri opp magasinene, og bare relogger når jeg begynner å få lite igjen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...