Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Det skulle vært tidobbelt opp av kjøretøy men som du sier så burde de trengt reparasjon før bruk.

Bensin burde vært sjeldnere også i den sammenhengen.

 

Jeg spiller på begge typer servere, men alene når jeg spiller på disse hvor man starter med "alt" bare for å rase tulling og være ekstra bandit.

På "normale" servere sammens med kompiser for å få en ordentlig opplevelse av å måtte gjøre en innsats for å få til ting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle vært tidobbelt opp av kjøretøy men som du sier så burde de trengt reparasjon før bruk.

Bensin burde vært sjeldnere også i den sammenhengen.

 

Jeg spiller på begge typer servere, men alene når jeg spiller på disse hvor man starter med "alt" bare for å rase tulling og være ekstra bandit.

På "normale" servere sammens med kompiser for å få en ordentlig opplevelse av å måtte gjøre en innsats for å få til ting...

 

Dette. Maange flere bilvrak som kan repareres burde overhodet ikke være urealistisk i en slik setting. Og som det nevnes, flere trøsykler.

Lenke til kommentar

Irriterer meg sånn smått at crashsites er bugga på serveren jeg spiller på, så de er borte. Men kan vel ikke klage, har såpass gode våpen fra før av. Når jeg finner ut hvordan jeg legger ut bilder, kan jeg vell det! :)

 

Edit: Kan vel også spørre om favorittvåpnene til folk? Mitt er iallefall M4A1 CCO SD og DMR, da det ene er fantastisk til short-medium situasjona, mens den andre er bedre til medium-long situasjona.

Endret av LizardBuchter
Lenke til kommentar

Jeg liker en kombinasjon av FN FAL/M14 AIM/MK48 og AS50/M107 og M9SD. M4 CCO SD kan også være å foretrekke om man ikke har M9SD.

 

Edit: PDW er også et kjekt secondary wep. Kan bruke magasin fra 6 forskjellige våpen og zombier reagerer ikke om man lader det med SD ammo.

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

Edit: Kan vel også spørre om favorittvåpnene til folk? Mitt er iallefall M4A1 CCO SD og DMR, da det ene er fantastisk til short-medium situasjona, mens den andre er bedre til medium-long situasjona.

 

Mitt er nok M4A1 CCO SD og DMR her også, av naturlige grunner. I nærstrid, så er jo M4 SD'en fantastisk, og ikke minst lydløs, så et "overlegent" våpen å bruke i byer, og plasser der nærstrid både med spillere og zombier en av realtivt stor sannsynlighet. DMR har mange de egenskapene som ingen andre våpen har. Det har god kapasitet (20 skudd pr. magasin), semi-auto, kikkertsikte MED et simpelt og enkel mil-dot system. (når du først lærer deg å bruke dette, så er det enkelt som pøken). Det er også relativt lett å bruke DMR i nærstrid også, så det blir et ekstremt bra all-round våpen (kanskje det beste?)

 

Favorittpistolen min er selvfølgelig M9 SD, pga den er lyddempet :p Etter den kommer Glock 17.

 

For de som ikke vet det fra før, så er M14 AIM og DMR nøyaktig samme våpen, bruker samme ammo, så hvorfor de gjør forskjellig skade (DMR trenger 2 skudd i kroppen for å drepe, mens M14 AIM bruker 1) er litt utenfor min forståelse, bortsett fra generell spill-balansering, selvfølgelig. Håper dette blir gjort mer "realistisk" i SA.

Lenke til kommentar

M14 og DMR gjør samme skade. Rundt 8000blod. M14 har jeg hatt 1000 ganger og jeg har aldri drept noen med 1 skudd, med mindre de har lite blod fra før.

 

Dette stemmer sikkert. Kan ikke si jeg har noen annen erfaring enn deg, egentlig, men wikien sier noe annet, og utifra hvordan "forskjeller" er med mange av åpnene, uten at det egentlig skal ha noe å si, så er dette en typisk ting man opplever som kommer av "balansering" av våpnene, så ikke tomhoder og fjortiser skal skrike og gryle "buff/nerf" i forumene og få pubertale anfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...