Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som irriterer meg med zeds er at de ikke må følge de naturlige veiene vi som spillere må følge. De bare haxer gjennom vegger og gjerder o.l. over en lav sko.

Det er latterlig dårlig. Satser på at dette blir fiksa i standalone, jeg ser for meg at det blir en altfor stor jobb til moden bare...

Lenke til kommentar

Er det blitt addet nye heli'er inn i spillet på public hive servere? Spilte DayZ for første gang på lenge i helga, og fant et tilfeldig helicopter midt i en åker som var grønn på alt, men manglet bensin. Var ikke en huey. Var en del større og hadde grønn camo. Trur det var en Mi-8MTV-3 eller Mi-24D. Er dette hacket inn eller har det blitt lagt til offisielt?

Lenke til kommentar

Er det blitt addet nye heli'er inn i spillet på public hive servere? Spilte DayZ for første gang på lenge i helga, og fant et tilfeldig helicopter midt i en åker som var grønn på alt, men manglet bensin. Var ikke en huey. Var en del større og hadde grønn camo. Trur det var en Mi-8MTV-3 eller Mi-24D. Er dette hacket inn eller har det blitt lagt til offisielt?

Har blitt adda nytt helikopter i den nyeste patchen ja. MH6J_DZ

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Hei gutta!

 

Driver nå med et nylig oppstarta "Dayzcommunity", som jeg håper kommer til å vokse, to dager siden jeg fikk opp selve serveren, og idag (teknisk sett igår) var det 18 spillere online samtidig, så det er ny rekord, er ikke bare norske spillere på serveren, alt fra russiske til amerikanske spillere.

 

Litt kjapp info om serveren:

Map: Chernarus

DAYTIME 24/7 - Dette blir muligens å fikses på i nærmeste fremtid. har poll om det på hjemmesiden.

Customized map (dvs. har lagt inn barracks div. steder, nå er det 4 på North West Airfield, 2 på North East Airfield, en i Cherno, en på Balota Airstrip). Har også lagt inn et selvbygd castle mellom Kabanino og Vybor, inni castlet er det opp til dere å finne ut hva som er inni. :) De forskjellige spillergruppene jeg har fått inn på serveren, altså noen banditgrupper går til krig mot castle/borgen, og ser virkelig ut til å like ideen med borgen.

Private Hive selvfølgelig.

300+ vehicles (fleste er spawnet inn av oss på kysten, fleste er i fungerende stand)

Fult fungerende debug monitor (viser zombie kills, headshots, blood, bandits killed, murders ++)

 

Vi er veldig, veldig aktive med å sjekke logger og vårt "admin"-map etter hackere, om det skulle skje at en hacker tilfeldigvis klarte å teleportere seg selv eller andre og evt få hele serveren drept, så har vi en database som lett kan bli rollbacka, så du mister ikke gearet ditt. Admin mappet blir ikke på noen måte brukt feil av oss, i dette tilfellet mener jeg "admin abuse"

 

 

Står mer om serveren og reglene på hjemmesiden vår: www.infamousdayz.net

 

Vi søker også seriøse og aktive admins.

 

Mvh

Halvor "HLVR" Sørensen

 

Edit: Bilde av castle/borgen

 

arma2oa_2013_02_02_15_55_04_122.jpg

Endret av HLVR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei gutta!

 

Driver nå med et nylig oppstarta "Dayzcommunity", som jeg håper kommer til å vokse, to dager siden jeg fikk opp selve serveren, og idag (teknisk sett igår) var det 18 spillere online samtidig, så det er ny rekord, er ikke bare norske spillere på serveren, alt fra russiske til amerikanske spillere.

 

Litt kjapp info om serveren:

Map: Chernarus

DAYTIME 24/7 - Dette blir muligens å fikses på i nærmeste fremtid. har poll om det på hjemmesiden.

Customized map (dvs. har lagt inn barracks div. steder, nå er det 4 på North West Airfield, 2 på North East Airfield, en i Cherno, en på Balota Airstrip). Har også lagt inn et selvbygd castle mellom Kabanino og Vybor, inni castlet er det opp til dere å finne ut hva som er inni. :) De forskjellige spillergruppene jeg har fått inn på serveren, altså noen banditgrupper går til krig mot castle/borgen, og ser virkelig ut til å like ideen med borgen.

Private Hive selvfølgelig.

300+ vehicles (fleste er spawnet inn av oss på kysten, fleste er i fungerende stand)

Fult fungerende debug monitor (viser zombie kills, headshots, blood, bandits killed, murders ++)

 

Vi er veldig, veldig aktive med å sjekke logger og vårt "admin"-map etter hackere, om det skulle skje at en hacker tilfeldigvis klarte å teleportere seg selv eller andre og evt få hele serveren drept, så har vi en database som lett kan bli rollbacka, så du mister ikke gearet ditt. Admin mappet blir ikke på noen måte brukt feil av oss, i dette tilfellet mener jeg "admin abuse"

 

 

Står mer om serveren og reglene på hjemmesiden vår: www.infamousdayz.net

 

Vi søker også seriøse og aktive admins.

 

Mvh

Halvor "HLVR" Sørensen

 

Edit: Bilde av castle/borgen

 

arma2oa_2013_02_02_15_55_04_122.jpg

hva brukte du til å sette inn? bruker 2d editor men det er litt stress
Lenke til kommentar

hva brukte du til å sette inn? bruker 2d editor men det er litt stress

Brukter ingen form for editor, brukter selve databasen på MySQL. Dette taes vell litt lengre tid enn 2d editoren, men har ikke orket å sette meg inn i det enda.

Kan fortelle smått hvordan man gjør det så kan jeg evt. forklare detaljert en om interesse.

1. Plasserer tank trap kit der du skal ha objectet/building (Dette er for å finne ut nøyaktige grids x, y, høyde.)

2. Bruker denne siden for å finne ut hva bygninger heter og bruker deres "Class" som name.

3. Legger dermed til en ny bygning, her er det viktig at navnet på bygningen er "class"-navnet.

4. Går inn å ser på deployable å ser på info om tank trap kittet jeg nylig plasserte.

5. Legger til grids på bygningen.

6. Restarter serveren, then done.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...