Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Endelig grunn til å hoppe på chernarus mappet igjen, duping, alt+F4 og mye annet av bugs fikset i en community patch http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/103211-pending-update-build-173-community-edition/

 

 

Confirmed Changelog (WIP):

Clients

* [NEW] Tents can no longer be placed on concrete.

* [FIXED] Building checks for tent placement (No longer place tents in buildings).

* [FIXED] Tents now are one click place.

* [FIXED] Fixed function for checking if in buildings.

* [uPDATED] Vehicle repair menus now all replaced.

* [NEW] Vehicle menus now list all damaged parts no matter if you have the item or not.

* [NEW] Vehicle repair menus will now let you know the exact item you need to repair on failed repair attempts.

* [FIXED] Vehicle Damage is now fully working.

* [FIXED] Vehicle Killed is now in effect fully destroyed vehicles will now set correct in db.

* [FIXED] Tents Now add and remove from db.

* [FIXED] Food can no longer be consumed if the player does not have in inventory.

* [FIXED] water can no longer be consumed if the player does not have in inventory.

* [uPDATED] Updated UI control.

* [NEW] Toolbox is now needed for all repairs.

* [NEW] New Combat System If you fire a weapon, someone fires a weapon near you, or a bullet/object impacts near you, then you go into combat. During combat, "ABORT" is disabled. If you ALT-F4/close anyway, your character is considered "combat logged" and instantly killed and leaves a body.

* [NEW] Alt-f4 is now locked and will only open your status menu.

* [Fixed] No longer possible to drink/eat/pitch a tent/put on clothes/build sand bags/cat wire/hedgehogs/consume medical supplies/free filled water without consuming the item.

* [FIXED] No longer possible to create axes out of thin air if you already have one

* [FIXED] Switching skins no longer repairs pain shakes/broken legs/resets/dupes/screws/resets ammo

* [FIXED] Duping no longer possible through zombie corpses/backpacks/etc

* [FIXED] Tents Now add and remove from db.

* [FIXED] It should now be impossible for a new spawn to spawn unconscious.

* [FIXED] You can no longer cook infinite free meat from camp fires

* [FIXED] Survivors should no longer pickup a single item at the same time and both receive it.

* [FIXED] You can no longer generate multiple tents while packing up a deployed tent.

* [FIXED] You can no longer change clothes/eat/drink/etc. while in a vehicle

* [NEW] combat 30 sec timer.

* [FIXED] Zombie death animation is delayed (now it plays instantly)

Servers

* [FIXED] Object Gear syncs happen based on radius not just on menu.

* [FIXED] Vehicle Position is now updated with client position.

* [FIXED] Vehicles save fuel properly

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SWEET!..

MEN, hva om man mister internett connection sin i en gun fight.. mister alt av utstyre sitt da. :/

Uansett, hærlig patch!

 

Sant dette, men med tanke på at problemet er såpass mye større at folk combat logger enn at nettlinjer går ned så føler jeg at dette er helt greit. Aner ikke hvor mange folk jeg har møtt som alt+F4 så fort de blir skutt på/mot. Dette kan gjøre ting interessant igjen. :D

 

Spesielt han ene var fin overlevde 13 skudd med L85AWS i ryggen før han logga av. Fyren lå da på sniper hill med AS50AWS så mistenker han ikke spilte helt lovlig. :p

Lenke til kommentar

Hehe, sant det. Har selv aldri mistet nettet når jeg har spillt DayZ, men har opplevd MAANGE som har alt-f4, så dette blir morro!

 

Vist han hadde AS50 AWS, hadde han nokk God mode også regner jeg med. Er ikke mange L85 skudd som trengs for å drepe en person. Maks 5 skudd vil jeg tro.

 

jeg lå over han på sniper hill så hadde fri sikt til ryggen, greit nok sikte var stilt på 200m og ikke 100m. Avstabden var dog 130m og dette justerte jeg etter første skuddet slik at jeg så i siktet at det var treff på treff da jeg skjøt singelskudd for å holde rekylen nede. Regna jo med at en 4-5 skudd skulle være nok, er rimelig sikker at 11 av dem traff 2 er litt usikre da det ene var ven innskyting og det siste var da han forsvant. Tipper det var god mode med i bildet, og han hadde en kompis der og som drepte meg litt senere. Når jeg gikk tilbake etter liket mitt med en kompis så plutselig var det en fyr foran han som drepte han og tok meg like etterpå så tipper vi hadde med hackere å gjøre. Lukta sånn av hele greia kan man si.

Lenke til kommentar

Problemet med å ha bra gear er jo nettopp det at spillet blir kjedelig. :p

 

Hadde følgende da jeg døde.

L85A2 AWS

M4A1 Holo

10 magasin

3 bandages

5 M204 HE

Ghillie suit

Største backpacken

NV-Goggles

Rangefinder

Alt av verktøy

mat, drikke og medesiner

 

Absolutt null grunn for meg å nærme meg steder som Elektro og cherno. Kunne overlevd dager ute i naturen med å jakte og lete etter camps. Dog kjeda meg så turen gikk til Elektro og sniper hill. Ganske forfriskende etter å ha dødd da å faktisk måtte få tak i utstyr igjen. Du verden hvor mye man har savnet Lee enfielden når man først finner den igjen. :D

Lenke til kommentar

Så da opplevde man trolig noe av det mr komiske man kan i DayZ her i går. Spilte på en private hive server hvor side chat var enabled og dette er jo både positivt og negatvit. Etter flere time riherdig leting hadde jeg funnet en motorsykkel og delene som trengtes å fikse den i Berenzino, når sant skal sies så var motorsykkelen ett lykketreff da jeg fant en buss som var ødelagt og hørte en fyr kom på en motorsykkel som bar preg av å være skadet. Siden motorsykkelen fristet for mye tok jeg like greit å plasserte ett par 9mm skudd i skallen på eieren i det han drev og titta på bussen. Normalt er jeg ikke bandit, men dette fristet for mye. Da jeg kom meg til elektro og skulle kjøre gjennom der klarte jeg å treffe en vegg noe som ødela framhjulet på sykkelen, men den gikk. På vei ut starter det, sniper hill har jo selvsagt en sniper på seg. Ikke uventet, derimot hva som var uventet var hvor latterlig dårlig han var til å treffe. Men sykkelen ble forlatt på veien og jeg og min trofaste crossbow løp i sirkel for å komme til topps på sniper hill. Etter en time sniking og leting etter sniperen konkluderte jeg med at han var borte. Da jeg så side chat blussa opp med folk som skulle inn i butikken tenkte jeg som så at dette skal bli spennende å se, ville teste crossbow mot spillere så snek meg ned og inn i butikken. 1 bolt var alt jeg hadde og det skulle være to der, så regnet med å dø hvis jeg ikke tok dem med M9SD'en min.

 

Vel inne i butikken ser jeg han ene sitter og looter noe så jeg sikter meg inn på hodet hans og fyrer av. Bolten bommer og går over han noe som avslørte at noen var der inne. Jeg hører over direct communication voice chat at de snakker på svensk og sier til hverandre at det er noen i butikken. Alt jeg da har er en M9SD med 3 magasin, jeg ser han jeg skjøt mot sniker seg tilbake der han var, bevæpnet med en AK. Jeg ser også på andre siden av butikken at kompisen hans sniker seg inn med en M9SD så her er jeg fucked uansett tenker jeg. Sekundet etter så smeller det i skudd fra han med M9SD i veggen jeg gjemmer meg bak og jeg lurte på hvordan han så meg. Jeg satt jo gjemt for pokker, da jeg titter ut via tredjeperson så ser jeg han har skutt kompisen sin og er på vei for å loote han. Så jeg tenker som så, den AK'en vil jeg ha. og ikke pokker om jeg stoler på at fyren her er venneligsinnet. Så jeg tømte ett magasin med 9mm i skallen på han som drepte kompisen sin og loota en AK, noen magasin og en GPS før jeg gikk opp til sniper hill igjen. Chatten var spesielt artig da de var totalt forvirra over hvem som skjøt hvem. Kan ikke si annet enn Goooood times. :D

 

Har fortsatt til gode å teste crossbow mot en annen spiller da, men crossbow var ett våpen jeg må si jeg likte mer enn jeg trodde jeg skulle. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hater crossbow... Ammo tar alt for mye plass uten quiver til boltsa eller noe lignende, den er verre en double barrel shotgun å sikte med, og om man bommer så flyr bolten som regel til helvette, noe som gjør det umulig å finne den igjen. Pluss at den kun har et-skudds "magasin". Eneste fordelen med den er vel at den er lydløs og tar ut zombier på et skudd. Men med M4 SD og/eller M9 SD så vil jeg påstå at den er overflødig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...