Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke snipere er generelt bra mot zombier, men DMR rifla er knallbra i PvP.

Når man går som en gruppe, må hvertfall en av gruppemedlemmene ha en sniper - ellers blir man fort fanget i en krok, når folka som er 700m unna står der med snipere :D

Lenke til kommentar

nettopp kjøpt arma pakka på steam og lagt in dayz modden.. men når jeg prøver å joine en av de norske serverene står det at jeg har versjon 1.60 mens serveren er 1.60.9--- (etterleannet)

hva er feil :(

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

nettopp kjøpt arma pakka på steam og lagt in dayz modden.. men når jeg prøver å joine en av de norske serverene står det at jeg har versjon 1.60 mens serveren er 1.60.9--- (etterleannet)

Åpner du fila som heter (Launch Arma2 OA Beta Patch.exe) som ligger i arma2 co mappa di?

Lenke til kommentar

Du må last ned og installer betapatchen (http://www.arma2.com/beta-patch.php/) helt øverst på siden, latest.

Så etter installert må du innpå steam mappen og arma 2: operation arrowhead mappen/ expansions/ beta og kopier ARMA2OA.exe filen derfra og innpå main mappen.

Lenke til kommentar

1: Jeg har nettop startet men etter et veldig(!) vellykket raid i gjennom Elektro har jeg:

øks, fyrstikker, kompass, en einfeld rifle med ammo og en revolver med ammo + mat og drikke.

Har såvidt gått ut av elektro og er på vei nordover og lurer på om noen har lyst til å spille sammen.

Kontakt for skype/info.

2: Hvert 20-30 sekund får jeg en 2-3sec fryst kamera, det stopper helt opp og fortsetter like fint etterpå.

Noen som vet hva grunnen kan være? Det fikk meg drept flere ganger på dag 1.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg da en fin start på spillet. Spilte med en venn som hadde nipugget kartet og det var da egentlig ganske så greit. Vi fant både rifle, armbrøst og pistol og hadde alltid rikelig med vann og mat.

Er alltid veldig gøy å ta ut en og en zombie med armbrøsten, lydløs terror :D

Lenke til kommentar

Tok rådet fra Nielsen85 og tok turen innom en del deerstands i går. Fant meg en AK74 Kobra, en god del ammo, en Czech Backpack og diverse. Eneste jeg ikke fant var noe å spise/drikke så jeg måtte ned i ett lite tettsted. Der fant jeg endelig noe mat og drikke men det var også stedet jeg tok kvelden.

Kom meg usett inn i ett hus og fant det jeg trengte, men når jeg skulle ut igjen så ble jeg opptaget. Når jeg kom inn i tettstedet så var det kun 5 zombies der. Drepte de lett. 5 nye spawnet med en gang. Tok de, men da brøt helvette løs. Det kom 15-20 zombies stormende fra alle kanter. Må vel ha vært en bug?? :hmm:

Lenke til kommentar

Åpner du fila som heter (Launch Arma2 OA Beta Patch.exe) som ligger i arma2 co mappa di?

Hvorfor driver alle og snakker om å laste ned latest beta patch osv?

Slik gjorde jeg det, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange får problemer med installasjonen:

1. Last ned Arma 2 fra Steam, vent til det er helt ferdig

2. Last ned Arma 2 Operation Arrowhead fra Steam, vent til det er helt ferdig

3. Gå inn på http://dayzmod.com/

4. Trykk på "DOWNLOAD DAYZ (ALPHA TEST)

5. Gå ut av Steam og start det på nytt som Administrator

6. Start Arma 2 og gå ut av det igjen

7. Start Arma 2 Operation Arrowhead og gå ut av det igjen

8. Start Dayz installeren og kjør den ferdig

9. Start Six UPDATER og vent til den er ferdig å laste inn deretter lukk den

10. Start Six LAUNCHER og trykk "INSTALL" og deretter start en game fra hvilken som helst server.

Nå vil spillet ALLTID oppdatere seg selv og du vil alltid ha siste offisielle versjon til enhver tid!

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg gjorde akkurat det du skrev nå IceBlitz, men jeg endte opp med at spillet stoppet opp med en svart skjerm med ordet loading på. Etter at jeg la inn beta patchen så fungerer alt som det skal. Virker som det er litt random om en trenger den patchen eller ei?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde akkurat det du skrev nå IceBlitz, men jeg endte opp med at spillet stoppet opp med en svart skjerm med ordet loading på. Etter at jeg la inn beta patchen så fungerer alt som det skal. Virker som det er litt random om en trenger den patchen eller ei?

Du hadde bare trengt å reinstallere battleeye ;)
Lenke til kommentar

Det kan stoppe opp på Loading på ALLE. Da kan det hjelpe å prøve å joine på nytt eller å bare prøve en annen server i mellomtiden :)

Oppskriften min overfor gjorde vi på 7stk helt forskjellige PC-er og det funket strøkent på alle sammen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

1: Jeg har nettop startet men etter et veldig(!) vellykket raid i gjennom Elektro har jeg:

øks, fyrstikker, kompass, en einfeld rifle med ammo og en revolver med ammo + mat og drikke.

Har såvidt gått ut av elektro og er på vei nordover og lurer på om noen har lyst til å spille sammen.

Kontakt for skype/info.

2: Hvert 20-30 sekund får jeg en 2-3sec fryst kamera, det stopper helt opp og fortsetter like fint etterpå.

Noen som vet hva grunnen kan være? Det fikk meg drept flere ganger på dag 1.

Kammeraten min hadde akkurat samme problem, og det tok endel prøving og feiling til før vi fiksa det. For det aller første, forsikre deg om at du har startet både ArmA II og ArmA II: Operation Arrowhead minst èn gang hver. Dette fordi det er noen filer og komprimerte mapper som først skapes når du kjører disse spillene.

1) Videre - kjører du Day Z gjennom Six Updater/Six Launcher? Det er en fin og enkel programvare, men det er tungt, ustabilt og dårlig optimalisert, og det er trolig der problemet ligger. Løsningen er å kjøre det gjennom Steam isteden. Da får du ikke server browseren fra Six Updater, men du kan bruke ingame server browseren isteden. Uansett, legg til i Steam. Det vil både lette lasten på prosessoren og minne ditt, samtidig som det sikrer at Day-Z starter fra riktig lokasjon. Guide til det finner du her.

2) I tillegg er ArmA-serien veldig maskinvareintensiv, og i tillegg dårlig optimalisert for flerkjerneprosessorer. En mulig løsning på et sånt problem kan være å kun la spillet bruke èn kjerne. Når du har startet Day Z, trykk Ctrl+Alt+Delete og velg Oppgavebehandling. Gå til prosesser, finn ArmA/DayZ-prosessen, og høyreklikk. "Set Affinity". Hak bort "All Processors", og velg èn. Hvilken er ikke så viktig.

3) Noen har også hevdet at å bruke GameBooster har løst problemet deres - det er uansett et program jeg anbefaler, om det skulle løse problemet eller ikke. Vi overklokket også prosessoren hans fra 2.6 til 3.2, men jeg tviler på at det var der problemet lå.

Forsøker du alle disse løsningene føler jeg meg trygg på at problemet ditt blir borte. Grunnen til WoT er at vi forsøkte alle disse løsningene før vi launchet spillet, så jeg kan ikke pinpointe akkurat hva som løste det. Lykke til!

Lenke til kommentar

Forresten, er det noen som vet hvordan man kan få 60fps?

Jeg får aldri 60fps, selv med alt på "Very low" sammen med oppløsning på 1920x1080. Ligger vel på rundt 30-50fps. Kan ikke skjønne dette da jeg har følgende maskinvare:

Prosessor: AMD Phenom 965 @ 3.6GHz Quad-Core

Hovedkort: MSI 890FXA-GD70

Minne/RAM: Kingston 16 GB DDR3 RAM

Skjermkort: Radeon HD5870 1GB DDR5

I tillegg til helt nyeste drivere på alt som er.

Lenke til kommentar

Hvorfor driver alle og snakker om å laste ned latest beta patch osv?

Slik gjorde jeg det, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange får problemer med installasjonen:

1. Last ned Arma 2 fra Steam, vent til det er helt ferdig

2. Last ned Arma 2 Operation Arrowhead fra Steam, vent til det er helt ferdig

3. Gå inn på http://dayzmod.com/

4. Trykk på "DOWNLOAD DAYZ (ALPHA TEST)

5. Gå ut av Steam og start det på nytt som Administrator

6. Start Arma 2 og gå ut av det igjen

7. Start Arma 2 Operation Arrowhead og gå ut av det igjen

8. Start Dayz installeren og kjør den ferdig

9. Start Six UPDATER og vent til den er ferdig å laste inn deretter lukk den

10. Start Six LAUNCHER og trykk "INSTALL" og deretter start en game fra hvilken som helst server.

Nå vil spillet ALLTID oppdatere seg selv og du vil alltid ha siste offisielle versjon til enhver tid!

Hos meg fungerer ikke Six launcher eller updater. Lot updatern stå på over natta, men dagen etterpå var det en feilmelding som kom som gjorde at jeg ikke fikk oppdatert spillet. Samme skjer med launcheren. Den henger seg opp og "sluttet å virket" meldingen kommer bare.

Derfor gjør jeg det manuelt. Tar jo bare 1min

Lenke til kommentar

Kjøpte ARMA II og innstallerte DayZ i går da det så mildt sagt jævlig kult ut, men jeg sliter med at alt er så jævlig blurry. Prøvde å fikse litt i innstillingene, men ble ikke noe klokere av det. Noen som har noen forslag til hva som kan være problemet?

Du må sette 3d res samme som den andre og så må du disable post process greia inne på video instillinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk takk, det hjalp litt, men det var fortsatt relativt blurry.

Det finnes vel ikke tilfeldigvis en guide for nybegynnere? Etter å ha dødd tre ganger på rad relativt fort tror jeg at jeg kunne hatt bruk for det...

Ligger masse på youtube. Bare søk "Dayz beginner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...