Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tror du har postet feil. Dette er DayZ-tråden, ikke WarZ.

 

Har ikke postet feil, tror nok mange DayZ spillere er interessert i den informasjonen da spillene er veldig like. DayZ er jo et ødelagt spill og det er ingen vits i å spille det nå som WarZ blir lansert.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har ikke fått sett alt for mye videoer av WarZ. Har dog lest litt, og har en del fine funksjoner.

 

(Skal ikke kommenere grafikk, lyd, animasjon siden dette spillet er helt klart tidlig i alpha-versjon, og har mye arbeid igjen).

Men av det gameplay jeg har sett, så virker det som WarZ er for arkade for meg. Det er noe av det jeg liker med DayZ er at det prøver å være ekte og virkelighetsnær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Har ikke fått sett alt for mye videoer av WarZ. Har dog lest litt, og har en del fine funksjoner.

 

(Skal ikke kommenere grafikk, lyd, animasjon siden dette spillet er helt klart tidlig i alpha-versjon, og har mye arbeid igjen).

Men av det gameplay jeg har sett, så virker det som WarZ er for arkade for meg. Det er noe av det jeg liker med DayZ er at det prøver å være ekte og virkelighetsnær.

 

Vel, du kan jo vente til DayZ kommer som standalone. Men WarZ virker da virkelighetsnært. Faktisk synes jeg WarZ virker mer realistisk enn DayZ. F.eks kan du i WarZ få viruset som gjør mennesker til zombier om du blir bitt. Du blir da sakte omdannet til zombie og "dør" om du ikke finner en kur. Du må spise, du må drikke, og jeg regner med at du på passe på kroppstemperaturen også. Men det er jeg ikke sikker på. Og det aller viktigste er at zombiene ser realistiske ut. DayZ zombier er jo en total fail.

 

Men hva er det du egentlig mener med at WarZ er for arkade? Hvilke argumenter sitter du på når det gjelder det?

Lenke til kommentar
...

...

Men hva er det du egentlig mener med at WarZ er for arkade? Hvilke argumenter sitter du på når det gjelder det?

Kan se om jeg finner noen eksempler:

 

Instant-spawn konstruksjoner, samt du kan ha så store ting på deg.

 

Vet ikke om det blir slik, men teit om det blir.

 

Instant-switch av utstyr (vet ikke om det blir sånn på release?)

 

Hvordan ting lyser opp.

 

Slike ting jeg tenkte på ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jo, du har jo noen poeng der da. Men det er ikke sikkert det blir sånn. Det er jo alpha footage. Ihvertfall instant-spawn konstruksjoner blir teit. Håper det tar litt tid å sette opp noe sånt.

 

Men vi får se det an, hvordan DayZ standalone blir. Men man kan jo kose seg med WarZ frem til det kommer, så kan man jo sammenligne og spille det man liker best.

 

Jeg vet ihvertfall at om det ene eller det andre blir hackerinfisert så skal jeg holde meg langt unna. Så det viktigste for meg er gode counter measures mot hacking.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Vi blir nok dessverre til å se en del cheatere i disse to spillene som kommer ja, med tanke på hvor mye penger hacker-utviklerne har tjent.

 

Men dagens DayZ er mye lettere å hacke enn normalt, siden Arma 2 er laget for å være veldig modbart (ergo lett å hacke). DayZ standalone blir da et spill som ikke blir laget for at andre kan lage mod av, og da vanskeligere å hacke.

Lenke til kommentar

Har ikke fått sett alt for mye videoer av WarZ. Har dog lest litt, og har en del fine funksjoner.

 

(Skal ikke kommenere grafikk, lyd, animasjon siden dette spillet er helt klart tidlig i alpha-versjon, og har mye arbeid igjen).

Men av det gameplay jeg har sett, så virker det som WarZ er for arkade for meg. Det er noe av det jeg liker med DayZ er at det prøver å være ekte og virkelighetsnær.

 

Vel, du kan jo vente til DayZ kommer som standalone. Men WarZ virker da virkelighetsnært. Faktisk synes jeg WarZ virker mer realistisk enn DayZ. F.eks kan du i WarZ få viruset som gjør mennesker til zombier om du blir bitt. Du blir da sakte omdannet til zombie og "dør" om du ikke finner en kur. Du må spise, du må drikke, og jeg regner med at du på passe på kroppstemperaturen også. Men det er jeg ikke sikker på. Og det aller viktigste er at zombiene ser realistiske ut. DayZ zombier er jo en total fail.

 

Men hva er det du egentlig mener med at WarZ er for arkade? Hvilke argumenter sitter du på når det gjelder det?

Ja warz virker jo veldig "virkelighets nært" http://www.youtube.com/watch?v=OCsX4SvL8eU&feature=plcp

Hopper av tak uten å knekke noe, skyter av høylytt sniper rifle uten å aggroe zombier, lys midt i byen uten at en zombie horde er tiltrukket dit og klarer heller ikke å komme seg igjennom et beltehøyt sett med sandsekker O.o.

 

Så er det jo noen merkelige ting som safe zoner hvor du er trygg for zombier men ikke for players der survivors og banditter blir splittet inni hvert sitt safe zone, sier seg selv at det kommer til å bli et stort grifer område.

 

Så er det jo ikke noe stort survival aspekt ved spillet, i cash shoppen så kan du kjøpe mat, drikke, medkits osv selv om du ikke trenger å gjøre det så er det nok mange som blir til å gjøre det uansett som fjerner en del av spillet.

 

Som sagt de har tatt warinc å lagt til zombie npc`s og et apocalyptisk theme på det hele, spillet har ikke vært i utvikling i over 2 år så de som tror på den er naive.

Endret av Xprez
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Føler WarZ blir et stort flopp, men masse bugs og glitches. De lover alt for mye. så tviler på at det blir noe stor suksess, selv om jeg håper det. Sånn at man har flere spill og velge mellom. ^^

 

Og vist det er så enkelt og unngå zombier som i videoen over, kan dette neppe bli morsomt.

DayZ virker mye bedre, selv om begge er i alpha stadie.

Skyter man sniper mitt i en by i DayZ er man jo fucked. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Man skal visst ikke kunne kjøpe fordeler i pvp med real money. Det er jo fint. Så da blir det ihvertfall ikke p2w.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Snipp.

Ja warz virker jo veldig "virkelighets nært"

Hopper av tak uten å knekke noe, skyter av høylytt sniper rifle uten å aggroe zombier, lys midt i byen uten at en zombie horde er tiltrukket dit og klarer heller ikke å komme seg igjennom et beltehøyt sett med sandsekker O.o.

 

Han hopper av taket men tar tydeligvis stor skade av det, selv om han ikke nødvendigvis brekker noe. Et hus på 3-4 meter i høyden kan realistisk sett hoppes ned fra uten å brekke bena. Kan jo også kontre dette med at du i DayZ kan brekke bena ved å lukke en dør... Vil videre si at du brekker bena litt for lett i DayZ, med tanke på realisme. Hvordan zombier reagerer på lyd, lys og barrierer er subjektivt. Blir vanskelig å diskutere realisme om noe som ikke eksisterer. Dette er også ting som kan bli endret på etter som spillet entrer beta-fasen.

 

Dessuten, sammenligner du WarZ zombiene med DayZ zombiene er det ikke tvil om hvem som vinner i mine øyne. DayZ zombiene blir ikke stoppet av noen barrikader, de beveger seg veldig merkelig. De spawner også så hyppig at du risikerer en neverending wave av zombier.

 

Så er det jo noen merkelige ting som safe zoner hvor du er trygg for zombier men ikke for players der survivors og banditter blir splittet inni hvert sitt safe zone, sier seg selv at det kommer til å bli et stort grifer område.

 

Hvorfor er det merkelig? I en slik setting er det da realistisk å tro at grupper med mennesker vil prøve å opprette et lite område som kan beskyttes mot farer. Det vil være bevæpnede vakter som sørger for at stedet er fritt for zombier. Om en survivor begynner å skyte i sonen vil vaktene skyte tilbake. Spillere som har rykte som banditter vil heller ikke kunne komme inn uten å først nedkjempe vaktene. Det er jo heller ikke urealistisk at noen survivors vil angripe slike områder for mat og utstyr i en kaotisk verden.

 

Så er det jo ikke noe stort survival aspekt ved spillet, i cash shoppen så kan du kjøpe mat, drikke, medkits osv selv om du ikke trenger å gjøre det så er det nok mange som blir til å gjøre det uansett som fjerner en del av spillet.

 

Som sagt de har tatt warinc å lagt til zombie npc`s og et apocalyptisk theme på det hele, spillet har ikke vært i utvikling i over 2 år så de som tror på den er naive.

 

Helt uenig. Du kan handle varer i safe settlements, men det er langt mellom safe settlements, og det er heller ikke 100% trygt, og det skal bare være 3 i et gigantisk område. Det er også begrenset hva du kan bære med deg. Så et besøk i en safe settlement vil ikke være veldig ulikt et besøk på supermarkedet i DayZ. I WarZ skal man også kunne bli smittet av zombie viruset, noe som man ikke kan i DayZ. For å ikke snakke om det største problemet med DayZ. Instalogging. Dette tar jo bort veldig mye av overlevelsefølelsen i DayZ. Om det er fare på ferde kan du bare logge ut på et lite sekund. I WarZ vil du ikke kunne logge ut umiddelbart.

 

Se følgende FAQ for mange features som man ikke finner i DayZ. F.eks i Hardcore mode kan man ikke se hvor mange patroner du har igjen i magasinet. Du må telle skudda. Dette er noe DayZ ikke har.

 

http://forums.thewar...eveloper-Quotes

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

War Z kan ta seg en bolle, dårlig kopi av warinc(som var et dårlig spill) bare med zombie npc's.

 

4mnd med utvikling, hvor de bare har reskinnet de npc'ene de har, og lagt til litt post-apocalytpisk feeling.

 

Neitakk.

 

Det er også en stor sjanse for at det er vaporware

 

WarZ svar på det:

 

Some people are claiming that The War Z is a Scam.

Originally Posted by Kewk

They will be proved wrong when they are hearing information from everyone else playing beta.

http://forums.thewar...eveloper-Quotes

 

 

 

Spillet bruker samme engine som War Inc. Så grafikken vil selvfølgelig ligne. Den videoen der var full av konspirasjon. Bare tull.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Snipp.

Ja warz virker jo veldig "virkelighets nært"

Hopper av tak uten å knekke noe, skyter av høylytt sniper rifle uten å aggroe zombier, lys midt i byen uten at en zombie horde er tiltrukket dit og klarer heller ikke å komme seg igjennom et beltehøyt sett med sandsekker O.o.

 

Han hopper av taket men tar tydeligvis stor skade av det, selv om han ikke nødvendigvis brekker noe. Et hus på 3-4 meter i høyden kan realistisk sett hoppes ned fra uten å brekke bena. Kan jo også kontre dette med at du i DayZ kan brekke bena ved å lukke en dør... Vil videre si at du brekker bena litt for lett i DayZ, med tanke på realisme. Hvordan zombier reagerer på lyd, lys og barrierer er subjektivt. Blir vanskelig å diskutere realisme om noe som ikke eksisterer. Dette er også ting som kan bli endret på etter som spillet entrer beta-fasen.

 

Dessuten, sammenligner du WarZ zombiene med DayZ zombiene er det ikke tvil om hvem som vinner i mine øyne. DayZ zombiene blir ikke stoppet av noen barrikader, de beveger seg veldig merkelig. De spawner også så hyppig at du risikerer en neverending wave av zombier.

 

Så er det jo noen merkelige ting som safe zoner hvor du er trygg for zombier men ikke for players der survivors og banditter blir splittet inni hvert sitt safe zone, sier seg selv at det kommer til å bli et stort grifer område.

 

Hvorfor er det merkelig? I en slik setting er det da realistisk å tro at grupper med mennesker vil prøve å opprette et lite område som kan beskyttes mot farer. Det vil være bevæpnede vakter som sørger for at stedet er fritt for zombier. Om en survivor begynner å skyte i sonen vil vaktene skyte tilbake. Spillere som har rykte som banditter vil heller ikke kunne komme inn uten å først nedkjempe vaktene. Det er jo heller ikke urealistisk at noen survivors vil angripe slike områder for mat og utstyr i en kaotisk verden.

 

Så er det jo ikke noe stort survival aspekt ved spillet, i cash shoppen så kan du kjøpe mat, drikke, medkits osv selv om du ikke trenger å gjøre det så er det nok mange som blir til å gjøre det uansett som fjerner en del av spillet.

 

Som sagt de har tatt warinc å lagt til zombie npc`s og et apocalyptisk theme på det hele, spillet har ikke vært i utvikling i over 2 år så de som tror på den er naive.

 

Helt uenig. Du kan handle varer i safe settlements, men det er langt mellom safe settlements, og det er heller ikke 100% trygt, og det skal bare være 3 i et gigantisk område. Det er også begrenset hva du kan bære med deg. Så et besøk i en safe settlement vil ikke være veldig ulikt et besøk på supermarkedet i DayZ. I WarZ skal man også kunne bli smittet av zombie viruset, noe som man ikke kan i DayZ. For å ikke snakke om det største problemet med DayZ. Instalogging. Dette tar jo bort veldig mye av overlevelsefølelsen i DayZ. Om det er fare på ferde kan du bare logge ut på

et lite sekund. I WarZ vil du ikke kunne logge ut umiddelbart.

 

Se følgende FAQ for mange features som man ikke finner i DayZ. F.eks i Hardcore mode kan man ikke se hvor mange patroner du har igjen i magasinet. Du må telle skudda. Dette er noe DayZ ikke har.

 

http://forums.thewar...eveloper-Quotes

Men igjen det du tar fra dayz nå er problemer som er i moden, alpha builden til dayz standalone er ikke ute enda så mesteparten av problemene du ramser opp kommer til å være ikke eksisterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hvordan DayZ standalone blir, vet vi ikke enda. Derfor sammenligner jeg WarZ med modden DayZ. Jeg håper jo at DayZ standalone blir knall. Men jeg må si at jeg ikke helt stoler på Dean "rocket" Hall. Så jeg ser det ikke som en selvfølge at DayZ standalone blir bedre enn WarZ. Men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar

dayz har blitt aktivt utviklet i ca 3-4mnd, bare dean rocket jobber litt på fritiden med det, warz blir jobbet på av flere og ser ut som cod med zombie skins, hopper ned 3 meter og får litt blod på skjermen, siktet går inn i ett blunk og de som betaler får Masse fordeler. Warz er ren kopi av Dayz og har ikke blitt utviklet i lang tid, dette er noe man enkelt kan se med en iq over 60.

 

og de så kalte settlementsene ble annonsert ETTER at Dean Rocket Hall hadde sagdt i intervju at de ville la brukerene få mulighetene til å bygge noe spesielt som baser/settlements! BASTA BOM WARZ SCAM!

Endret av Thuesen207
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...