Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Han "Rocket" som lager DayZ er en stor idiot. Virkelig, jeg er sjokkert. Han oppfører seg som en liten unge. Det er en samtale fra juni som viser hvordan han er.

http://forums.techni...nd.11788/page-1

Videre så har han klart å ødelegge DayZ. Han har prioritert nytt innhold istedet for å fikse problemene spillet har. Resultatet er at spillet er døende fordi folk har sett seg lei av "rockets" inkompetanse til å fikse det. Her kan dere se en video som demonsterer hva jeg snakker om.

http://www.youtube.com/watch?v=-nqWOW_w2Zw

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får jeg dessverre ikke sett på de linkene du har postet (her jeg er nå), så kanskje min mening i den diskusjonen er noe urelevant.

Som dere vet så skal et nytt DayZ-spill komme om ikke så lenge. En stand-alone utgave hvor utviklerne vil få mye større frihet til å kunne gjøre det de vil. Dagens DayZ-utgave får man ikke gjort så mye mer med, med tanke på at de har fått gjort så mye som de klarer med denne modden av et annet spill, ArmA 2.

Så det er grunnen for at han ikke gidder å bruke unødvendig ressurser på å fikse dagens DayZ. Ny versjon kommer snart, samt DayZ har ikke mye mer potensiale til å vokse (Derfor ny versjon/stand-alone).

Det han bruker dagens DayZ til er å teste ut småfunksjoner, for å se hvordan det fungerer. Fungerer det, blir det nok å se i stand-alone DayZ. Fungerer det ikke, blir vi nok ikke å se dette i DayZ, som kommer i desember (Alpha-versjon).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Nå får jeg dessverre ikke sett på de linkene du har postet (her jeg er nå), så kanskje min mening i den diskusjonen er noe urelevant.

Som dere vet så skal et nytt DayZ-spill komme om ikke så lenge. En stand-alone utgave hvor utviklerne vil få mye større frihet til å kunne gjøre det de vil. Dagens DayZ-utgave får man ikke gjort så mye mer med, med tanke på at de har fått gjort så mye som de klarer med denne modden av et annet spill, ArmA 2.

Så det er grunnen for at han ikke gidder å bruke unødvendig ressurser på å fikse dagens DayZ. Ny versjon kommer snart, samt DayZ har ikke mye mer potensiale til å vokse (Derfor ny versjon/stand-alone).

Det han bruker dagens DayZ til er å teste ut småfunksjoner, for å se hvordan det fungerer. Fungerer det, blir det nok å se i stand-alone DayZ. Fungerer det ikke, blir vi nok ikke å se dette i DayZ, som kommer i desember (Alpha-versjon).

Vel, jeg tviler sterkt på at ARMA 2 utvikleren er flaskehalsen. Da de har økt inntekten sin stort med DayZ og ville mest sannsynlig vært behjelpelig med å lage et forsvar mot scripts. Så den kjøper jeg ikke. Et annet problem er Alt-F4 hvor spillere kan på et blunk forlate serveren om de føler de er i en livstruende situasjon. Og kan umulig tro det ville ført til mye problemer med å f.eks ha en countdown på 1min før man forsvinner fra serveren. Og at det ikke er mulig å forlate en server i live om du blør. Jeg har ikke særlig store forventninger til stand-alone. Om han gjør en så dårlig jobb som mod tror jeg ikke han vil gjøre en spesielt god jobb med stand-alone heller. Jeg bare håper et skikkelig devteam lager et lignende spill. For konseptet synes jeg er kjempebra.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Han har jo også sagt i et intervju at han ikke lenger vil bruke mye mere tid på DayZ modden, da de legger størst vekt på standalonen, noe jeg er enig i. Vil heller at de skal få ut standalonen fortere enn å fokusere på Modden.

Han sa også, det som Nerowulf sier, at de har gjort så mye de kan med modden som arma2 motoren klarer. Skal de gjøre mere, må de endre på hele arma2 motoren, noe som kan føre til at selve arma2 blir buggete osv.

Du kan jo bare spille på privat servere. Er mange servere med bedre anticheats og der du ikke kan ALT-F4, for det tar 60sek før du logger ut etter ALF-F4. Spiller på de selv, og fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

DayZ Norge har hatt en stor opprydning på server'n vår, og vi har valgt å kjøre privat server med hive. Server kjører Lingor og har langt bedre anti hack/cheat plugins en vanlig DayZ :).

Brukere registrert på www.dayz-norge.net finner passordet i member delen på forumet.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tviler sterkt på at ARMA 2 utvikleren er flaskehalsen. Da de har økt inntekten sin stort med DayZ og ville mest sannsynlig vært behjelpelig med å lage et forsvar mot scripts. Så den kjøper jeg ikke. Et annet problem er Alt-F4 hvor spillere kan på et blunk forlate serveren om de føler de er i en livstruende situasjon. Og kan umulig tro det ville ført til mye problemer med å f.eks ha en countdown på 1min før man forsvinner fra serveren. Og at det ikke er mulig å forlate en server i live om du blør. Jeg har ikke særlig store forventninger til stand-alone. Om han gjør en så dårlig jobb som mod tror jeg ikke han vil gjøre en spesielt god jobb med stand-alone heller. Jeg bare håper et skikkelig devteam lager et lignende spill. For konseptet synes jeg er kjempebra.

Arma 2 i seg selv er flaskehalsen til dagens DayZ. Derfor han lager, i samarbeid med Arma-utviklerne, en Stand-Alone.Dette spillet vil bruke "Arma 2.5 motoren" (Real Virtuality 4). Den samme som de bruker i Arma 3.

Han vet Alt+F4 problemet, og de andre du nevner. Jeg vil tro han/de prøver å finne en løsning på det i stand-alone.

Edit: Det jeg er mest skeptisk til er om de klarer å lage et godt anti-cheat system. Det vil nok helt klart bli bedre enn dagens (med tanke på at Arma-spillene er bygd opp at det er bare ordentlige folk som spiller det, og derfor ikke har trengt å fokusere tungt på cheating). Men med tanke på at så sinnsykt mange cheater/hacker i DayZ nå, og de som lager disse hack-programmene tjener fett med penger på grunn av dette, vil disse legge mye energi i å lage et hacker-program til stand-alone DayZ.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Bugga spill fra BIS har det vært i årevis :D og problemer med spillet er vi vandt til, det er en del av sjarmen. Mengden av hackers og script kiddies er derimot noe nytt. Det er ikke så rart at anti-cheat'en har vært litt på lat-siden, det har ikke vært noe grunn til å cheats i Arma og ingen så noe point i det heller.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor folk krever ting av Rocket? Du kjøpte da Arma 2 og ikke DayZ... Å klage så mye som folk gjør over han er latterlig når de fleste har fått mange mange timer med moro ut av modden som han lagde helt gratis.

Angående countdown før du får lov til å leave en server: det blir å fjerne det eneste forsvaret vi spillere har mot hackere.

Men ja det er hackere som ødelegger DayZ... Resten av bugsene er en del av sjarmen og akseptabelt da det er en mod, men uheldigvis så er anticheaten rævva. Men de siste dagene så har jeg spilt på lingor servere med vilayer "public" hiven og det har for det meste vært kjempeartig og i tillegg nesten ingen hackers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Its the internet....alt skal være gratis og ha topp kvalitet, gjør du en feil eller noe 1 person ikke liker så går det til helvette :p

Det er vel en grense på hvor gøy det er å teleportere alle til et sted og drepe dem... når man har gjort det 2-3 ganger så har man liksom gjort det og det blir kjedelig over tid.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Han "Rocket" som lager DayZ er en stor idiot. Virkelig, jeg er sjokkert. Han oppfører seg som en liten unge. Det er en samtale fra juni som viser hvordan han er.

Ingenting der som er grunn til å bli sjokkert over, om du er gått ut av ungdomsskolen. Han virker forbannet og gir uttrykk for det. Det bør være lov. Så er det heller ikke slik at alle er utdannet PR-spesialister og det er egentlig en bra ting.

Videre så har han klart å ødelegge DayZ. Han har prioritert nytt innhold istedet for å fikse problemene spillet har. Resultatet er at spillet er døende fordi folk har sett seg lei av "rockets" inkompetanse til å fikse det. Her kan dere se en video som demonsterer hva jeg snakker om.

Nå fremstår du som utakknemlig. DayZ har blitt en stor suksess og kommer etterhvert som standalone. Desverre er ingenting perfekt, men hva denne fyren har fått til som en person er nokså fantastisk. Blir nokså barnslig å pisse på han, fordi han ikke utvikler sin mod slik du vil.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ingenting der som er grunn til å bli sjokkert over, om du er gått ut av ungdomsskolen. Han virker forbannet og gir uttrykk for det. Det bør være lov. Så er det heller ikke slik at alle er utdannet PR-spesialister og det er egentlig en bra ting.

Nå fremstår du som utakknemlig. DayZ har blitt en stor suksess og kommer etterhvert som standalone. Desverre er ingenting perfekt, men hva denne fyren har fått til som en person er nokså fantastisk. Blir nokså barnslig å pisse på han, fordi han ikke utvikler sin mod slik du vil.

Utakknemlig? Hva skal jeg være takknemlig for da. Jeg kjøpte ARMA II bare for å spille DayZ. Men det har jo vært en fiasko fra dag 1 p.g.a. alle hackerne og alt-f4 spillerne. DayZ har hatt en STOR spillerflukt og han har ikke gjort noe for å stoppe disse 2 problemene. Han truet private servere om utestengelse fra hive om de bannet hackere. Jeg synes det er barnslig å forsvare han. Han har pissa på brukerne. Og ikke kom her å si at han ikke kunne fikse alt-f4 problemet med ARMA 2 motoren. Det er bare tull.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Utakknemlig? Hva skal jeg være takknemlig for da. Jeg kjøpte ARMA II bare for å spille DayZ. Men det har jo vært en fiasko fra dag 1 p.g.a. alle hackerne og alt-f4 spillerne. DayZ har hatt en STOR spillerflukt og han har ikke gjort noe for å stoppe disse 2 problemene. Han truet private servere om utestengelse fra hive om de bannet hackere. Jeg synes det er barnslig å forsvare han. Han har pissa på brukerne. Og ikke kom her å si

at han ikke kunne fikse alt-f4 problemet med ARMA 2 motoren. Det er bare tull.

Anbefaler deg egentlig og sjekke ut vanlig ArmA 2 samt andre mods. Spillet kan være jævlig bra på multiplayer. Så istedenfor å krige i elektro med lee dinnerbell og øks kan du kjempe med m240 og hind helikopter :p

Lenke til kommentar

Utakknemlig? Hva skal jeg være takknemlig for da. Jeg kjøpte ARMA II bare for å spille DayZ. Men det har jo vært en fiasko fra dag 1 p.g.a. alle hackerne og alt-f4 spillerne. DayZ har hatt en STOR spillerflukt og han har ikke gjort noe for å stoppe disse 2 problemene.

Synd for deg at dette ødelegger spillet for deg. Tror de fleste her i tråden har hatt moro uansett, Ingen sier at dette ikke er problemer, det var jo også derfor vi startet private servere. Forhåpentlig vil problemene bli tatt hånd om. Det er uansett begrenset hva man kan kreve av gameplay for 150 kroner, selv har jeg hatt hundrevis av timer med moro, uten å bli nevneverdig plaget av de problemene du nevner.

Han truet private servere om utestengelse fra hive om de bannet hackere. Jeg synes det er barnslig å forsvare han. Han har pissa på brukerne. Og ikke kom her å si at han ikke kunne fikse alt-f4 problemet med ARMA 2 motoren. Det er bare tull.

Hadde du forsøkt å være litt konstruktiv, hadde jeg nok ikke giddet. Med ditt forsøk på å snu mine argumenter andre veien, uten å analysere ordenes mening gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Det var ekte følt og ment fra min side, i motsetning til ditt lamme forsøk på debatt-teknikk. Skriv gjerne enda mere svada, men ikke forvent flere svar fra meg.

Lenke til kommentar

ja!!! 1,2mill unike spillere, MEEGA fiasko assa! Og ja, hackere, fy faen, hvorfor trykker ikke Rocket bare på Fix-anti-cheat-knappen? Dessuten er han jo alene om dette, og mindre kokker er jo mindre søl, så hvorfor det så mange bugs?!?! Og hvorfor er ikke spillet ferdig?!?!? Det har jo vært i alpha i mange mnd!!!!!

--

Erhm.

Er enig med Aiven. Per dags dato har jeg møtt på én cheater (er ikke sikker på om det var cheat en gang, da jeg hadde dårlig internett på det tidspunkt). Spilt siden midten av juli, og har hatt det gøy siden det. Begynte ikke på private-hive før for en uke siden.

Endret av janovi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Private hive er ikke noe middel mot hackere. Ble selv rapa av noen franske scriptkids i går.

Hadde det vært på LAN hadde jeg ikke vært ønska der mer for å si det sånn...

Forøvrig DIGGER jeg spillet, lite trengs fiksing når man egt er klar over alle glitches, bugs og whatnot og lærer seg å leve med det.

Har man spilt WoW vet man å ha tålmodighet, men der sitter jo et helt crew som hotfixer alt som er galt. Ikke som her hvor det ikke finns slike løsninger. Spillet er ok som det er... !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Gidder ikke å sitere alt. Men Aiven, du er virkelig på bærtur. Du argumenterer som om jeg er den eneste med disse meningene. Men om du har følgt med litt på DayZ serverne så ser du nå at nesten alle serverne er fra tom til halvfullt. Før så var det vanskelig å finne en åpen slot.

Janovi: Spillerflukten er reel og de 1.2 mill med unike brukere er noe helt annet enn antall aktive brukere. Som er veldig lavt nå. Hvis du påstår at du bare muligens har møtt en cheater kaller jeg deg en løgner. Eller så har du bare spilt latterlig lite, eller valgt servere du nærmest har vært alene på.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Synes ikke 70k spillere det siste døgnet er rent lite det heller, men nå har jeg ingen tidligere tall i hodet å sammenligne med.

Du må nok definere "mye" før jeg kan si om jeg oppfyller kravene, men de første 2 ukene stod spillet på nonstop. Nå når skolen har begynt igjen får jeg bare spilt i helgene, så argumentet ditt er jo delvis gyldig, men det kan jo kanskje tenkes at flere er i samme situasjon som meg? Kan flukten komme av at ferien er slutt? Ikke vet jeg.

Den siste påstanden din kan jeg si meg dels enig i, jeg pleier å holde meg på servere med rundt 20-30 personer - nettopp pga alle snakker om hackere på de med flere spillere, og det viser vel kanskje at det stemmer også.

Konklusjon: Ingen anelse. Har (u?)heldigvis ikke opplevd problemer selv, så når alt kommer til alt har jeg kanskje ikke så mye jeg skulle sagt. Synes bare det var krass kritikk av Rocket som jeg ikke helt skjønte grunnlaget for.

Btw, av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn på filmen du linka lenger oppe. Blir bare redirecta til den første linken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...